Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wielerbroeken

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 09 mei 2014 17:39

Heeft iemand hier op het forum misschien ervaring met de PEARL IZUMI Pro Inrcool Bibshort? Kwam deze ergens op internet tegen voor een heel schappelijke prijs.

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 12 mei 2014 10:52

Perez schreef:Heeft iemand hier op het forum misschien ervaring met de PEARL IZUMI Pro Inrcool Bibshort? Kwam deze ergens op internet tegen voor een heel schappelijke prijs.
je bedoelt die bij Cyclewear?

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 12 mei 2014 11:54

Ja, die inderdaad..

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 19 mei 2014 09:22

Perez schreef:Ja, die inderdaad..
Ik heb hem zaterdag besteld, maar ontvang hem pas dinsdag... Voor de officiële prijs zou je verwachten dat het een goede broek is. Maar of hij net zo lekker zal rijden als mijn Assos S5 Uno moet ik ervaren. Ik heb al eens een goedkopere PI broek gehad, maar die was eigenlijk een maatje te groot, maar de zeem was wel ok. Alleen de broek zat mij te los.

Edit 21-05-14:
Vandaag de PI broek van Cyclewear ontvangen. Zit beduidend strakker dan m'n Assos S5. Zeem is ik ook smaller en minder massief. Heb de merkjes er al uitgeknipt, dus ruilen gaat niet meer. Maar voor de sportschool lijkt hij mij prima. Toch ga ik hem vanavond even buiten proberen op de fiets... Vraag me af of ik de zeem groot genoeg vind en de gripbandjes om de benen zitten wat strakker (bij Assos vind ik ze weer wat te los overigens). In loop van tijd rekt dat wel wat op natuurlijk.

Maar het is mijn inziens geen broek die normaal 150,- euro zou moeten kosten, maar eerder 100,- euro als je hem, vergelijkt met andere PI broeken (zoals o.a. Futurum ook verkoopt). Voor 50,- euro is het verder een prima broek, maar verwacht er geen topbroek van wat met name aan de zeem zal liggen.


Edit 24-05-14:
Vandaag voor het eerst buiten gefietst met de broek. Weliswaar een klein rondje van net boven de 40km, terwijl ik grotere ritjes gewend ben. Had niet het idee dat ik er niet langer mee kon fietsen en de PI broek fietst prima. Zeem is op de juiste plekken dik, en zo'n overdreven grote lap als bij Assos is, lijkt eigenlijk helemaal niet nodig. Het contact met het zadel is toch beperkt.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 04 jun 2014 22:52

Even dit topic gebruiken met een vraag over Assos broeken. Ik zoek de Uno S5 maar kom deze bijna nergens meer tegen. Vaak alleen wit of rood. Komt er soms een nieuw model aan?

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 04 jun 2014 23:35

DrBibber schreef:Even dit topic gebruiken met een vraag over Assos broeken. Ik zoek de Uno S5 maar kom deze bijna nergens meer tegen. Vaak alleen wit of rood. Komt er soms een nieuw model aan?
uno s5 wordt vervangen door de Assos T.neoPro-S7

je zult denk ik de s5 alleen nog in kleine of hele grote maten vinden en idd in de minder courante kleuren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 05 jun 2014 06:16

Oke daarom zo schaars dus. Had juist hoop onder de 100 een Assos te kunnen scoren maar gezien de 139 euro voor het nieuwe model gaat dat niet lukken vrees ik.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27690
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jun 2014 06:34

Uno is gewoon nog verkrijgbaar bij Hopmans voor 89 euro.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 05 jun 2014 08:49

DrBibber schreef:Oke daarom zo schaars dus. Had juist hoop onder de 100 een Assos te kunnen scoren maar gezien de 139 euro voor het nieuwe model gaat dat niet lukken vrees ik.
Voor die 40 euro meer heb je wel een hele hele goede broek. Ik heb de S5 en S7, en die laatste heeft altijd mijn voorkeur als ze beiden uit de was komen. Ik zou er nu gelijk 3 of 4 kopen zodat ik nooit meer iets anders moet.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Matthijs1973
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 25 sep 2012 08:26
Locatie: Zeist

Gebruikersavatar Matthijs1973 05 jun 2014 10:56

de zwarten schreef:
DrBibber schreef:Oke daarom zo schaars dus. Had juist hoop onder de 100 een Assos te kunnen scoren maar gezien de 139 euro voor het nieuwe model gaat dat niet lukken vrees ik.
Voor die 40 euro meer heb je wel een hele hele goede broek. Ik heb de S5 en S7, en die laatste heeft altijd mijn voorkeur als ze beiden uit de was komen. Ik zou er nu gelijk 3 of 4 kopen zodat ik nooit meer iets anders moet.
totdat Assos over 2 jaar weer met een nieuwe reeks komt ;-) ik ben nu ook zeer tevreden met de s7 Cento, enige broek die ik nog gebruik met fietsen.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 05 jun 2014 22:05

Heb Hopmans een mail gestuurd om de prijzen van de oude en de nieuwe op te vragen. Vandaag de broek even aan gehad in de winkel en vond hem toch wel erg prettig zitten. Normaal ben ik er niet zo van om te passen in de winkel en daarna via internet te kopen maar als het erg veel scheelt maak ik toch een uitzondering. Voor 10 of 20 euro verschil vind ik het de moeite niet rij ik toch nog terug naar de FM waar ik gepast heb.

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 06 jun 2014 09:39

Gisteren nieuwe castelli outfit gekocht, en straks even proberen, een zwarte velocissimo due bib met kiss3 zeem.
Had pas een vaude bib met Lucky zeem gekocht maar daar rij ik als het wat warmer is na een uur of 4 de kont een beetje rauw mee.

Ben dus benieuwd of de kiss3 zeem bij een langere rit comfortabel blijft, broekje zit wel lekker alleen voor mijn gevoel is het wel een kleine zeem.

Valt wel heel klein de bib, heb normaal maat L en van deze broek moest ik XXL nemen, het shirt is wel gewoon L.

Als set gekocht bij van Bon voor 148 euro, mooi prijsje dus.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Plaats reactie