Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De Rijdende Rechter

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 03 okt 2013 11:49

amclassic-fan schreef:
christoffel schreef:De eerste die langsfietste heeft haar gewaarschuwd dat er nog een stuk of veertig aan zouden komen.
Dit zegt toch wel genoeg. Een groep van een mannetje of 20 is wat mij betreft absoluut de limiet op de openbare weg. Als de groep groter wordt levert het altijd asociale situaties op. De minder lieden die achterin de groep hangen willen de aansluiting niet kwijt en lappen uiteindelijk altijd de verkeersregels in meer of mindere maten aan de laars om de groep maar te volgen.

Met een groep van 40 man over een fietspad gaan rijden is wat mij betreft compleet van de zotte, als het dan ook nog volle bak moet is het gewoon krankzinnig.
Ja een +1... Neem een licentie en ga je lekker uitleven op een afgesloten wielerparcours.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 03 okt 2013 12:14

Jij snapt het niet....;) Meerendeel van dit soort malloten worden na een paar rondjes gedubbeld bij de B's en verzinnen dus maar hun eigen wedstrijdje.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 03 okt 2013 12:36

daniel1975 schreef:Jij snapt het niet....;) Meerendeel van dit soort malloten worden na een paar rondjes gedubbeld bij de B's en verzinnen dus maar hun eigen wedstrijdje.
Oh jawel hoor :D Het was de zinsnede die ik wel dacht maar er niet bij had getypt :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

christoffel
Forum-lid

Gebruikersavatar christoffel 03 okt 2013 22:53

Jongens, kom op. Het zijn niet louter malloten.

Die 40 kwamen verdeeld over meer dan een half uur langs Veelal in groepjes van niet meer dan 3 of 4. Het was ook aan het einde van de rit en er wordt ook niet massaal gestart. Binnen enkele kilometers is de groep al fors uitgedund. Niet door het hoge tempo, maar door het zoek-element.

Overigens wil ik eraan toevoegen dat velen, ook ik, al sinds jaar en dag een licentie hebben en de vossenjachten gebruiken om de conditie een klein beetje op peil te houden. Juist zonder dat expliciete wedstrijd-element dat het ganse seizoen al meer dan genoeg aanwezig is. Vossenjachten is pure pret.
Gang is alles...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 okt 2013 06:42

Blijft nog steeds de vraag op de vorige pagina staan wie die idioot is die dat mallote aso gedrag verheerlijkt.... Wat dat dat niet kan moet jij toch ook toegeven hoop ik?

christoffel
Forum-lid

Gebruikersavatar christoffel 05 okt 2013 00:36

Wie bedoel je?

Ik gun ieder zijn of haar mening. Ik vind alleen wel dat die mening een beetje op feiten mag berusten en genuanceerd gebracht mag worden. Er zijn er hier, naar mijn mening, iets teveel die zaken roepen zonder dat ze de feiten kennen. Dat stuit me wel eens tegen de borst en was in eerste instantie ook de reden dat ik mijn "inside information" wilde delen.
Gang is alles...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2013 06:55

http://blog.wielercafe.nl/?p=55
Dit is ook inside info over de vossenjachten.... Iets ander beeld dan wat jij schetst en een stuk herkenbaarder (helaas). Ik kom ze ook wel eens tegen en een klant van mij is zeer fanatiek. Als ik zijn verhalen hoor.....

christoffel
Forum-lid

Gebruikersavatar christoffel 05 okt 2013 09:01

Dat weet ik. Ik ken de eigenaar van het café.
Ik heb alleen de situatie geschetst van de betreffende jacht waarbij de dame in kwestie werd ontmoet. Die liegt gewoon dat ze barst.

Dat het er bij vossenjachten soms fanatiek aan toe gaat, heb ik nooit ontkent. Maar het is niet zo dat dat dan maar direct inhoudt dat ieder ander in Nederland op dat tijdstip beter binnen kan blijven. Dat is twee bruggen te ver. Ik vind het alleen wel stuitend hoe sommigen hier dan direct met het geheven vingertje klaarstaan en om het hardst schreeuwen hoe erg het allemaal wel niet is. Typisch Nederlands.
Gang is alles...

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 05 okt 2013 12:45

Het gaat er niet om of de mevrouw uit haar nek zat te kletsen.
Je tweede alinea is voor mij te ingewikkeld. Je verbindt zaken aan elkaar op een manier die ik niet kan verklaren en trekt een conclusie die ik niet kan rijmen met die verbindingen of het hele voorgaande debat.

Een vossenjacht is een wedstrijd op de openbare weg.
:P

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 okt 2013 17:37

@Christoffel, het gaat mij helemaal niet om of die vrouw onzin uitkraampt. De opzet van het geheel is gewoon absurd. Iedere onbenul zou toch moeten snappen dat 'wielrenners' hier een slechte naam van krijgen. Ga lekker op een afgesloten parcoursje koersen. Bekijk het eens uit de ogen van een buitenstaander.

Ik ga echt niet beweren dat ik nooit iets doe dat niet mag, maar voor dit gedrag schaam ik me diep.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2013 17:40

@christoffel: ik sta ook met dat vingertje en doe dat met volle overtuiging gebaseerd op feiten. Ik ken renners die meedoen, oa de "top klassementsrenners" van de westlandse vossenjachten, en je hoeft mij dus echt niets uit te leggen. Er zijn absoluut goede jongens tussen die zich wel redelijk aan de regels houden, maar door het wedstrijdkarakter is het voor halve zolen zoals de auteur van dat stukje en zijn vriendjes wel erg makkelijk om met een rode waas voor de ogen hun parcours te bestormen.
Het is namelijk net zo typisch dat er hier mensen opstaan die vertellen dat het allemaal wel meevalt ;-).

En wat die dame betreft; misschien was het wel de zoveelste keer dat haar dit overkwam en was de maat vol. Helemaal uit haar duim zal het niet komen.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 05 okt 2013 18:24

Reactie van de voorzitter van de Spartaan:
Van de Voorzitter
“Recht in de regio”
In één van de vossenjachten afgelopen seizoen is er een incident geweest met
een wandelaarster op het gezamenlijke fiets- en wandelpad (ook voor loslopende
honden) op de Vrijenbaansekade in Delft. De dame in kwestie heeft hierover
bij verschillende instanties haar beklag gedaan. Zo ook bij het programma
Recht in de Regio van mr. Frank Visser, beter bekend als de rijdende rechter
(maar niet op de fiets). Mij werd in mei jl. gevraagd nadere informatie omtrent
dit incident. Hieronder mijn antwoord.
“De donderdag na het incident met onze wielrenners en de klager ben ik via via
op de hoogte gesteld van het incident door de betrokken deelnemers aan het
evenement “vossenjacht”.
Even vooraf; de vossenjacht is een door de vereniging georganiseerde soort
puzzeltocht in het winterseizoen. Er zijn naast de RWV de Spartaan meerdere
wielerverenigingen die dergelijke vossenjachten organiseren. Vooraf wordt
door iemand op de openbare weg een route uitgezet met krijtpijlen op de weg.
Op deze route staan vijf tot zes controleurs met emmers waarin de deelnemers
hun nummers die zij bij inschrijving krijgen deponeren. Dit zijn houten plankjes
met hun nummer, met elastiekjes die zij aan hun stuur bevestigen. Het is geen
officiele wedstrijd, er bestaat wel een reglement voor de deelnemers. De basis
daarvan is dat zij zich houden aan de verkeersregels. Ook de uitzetter houdt zich
aan de verkeersvoorschriften bij het uitpijlen van de route. Deze tochten worden
op de zondag gehouden. Starten om ongeveer 10.30 uur en iedereen is weer
terug in het clubgebouw rond 12.30. Degene die het eerst bij de “vos” (dat is
de uitpijler) is krijgt de meeste punten. Degene die een controle mist krijgt geen
punten. Etc. etc. Er doen gemiddeld verdeeld over een aantal categorieën zo’n
dertig tot veertig deelnemers aan mee. Er zit dus wel een element van wedstrijdspanning
op.
Op de betreffende dag van het incident is inderdaad door de Spartaan de
route over de Vrijebaanse kade genomen. Formeel mag dit omdat dit naast
wandelpad ook fietspad is. Direct nadat ik van het incident in kennis werd gesteld
heb ik de uitpijler gevraagd niet meer van dat pad gebruik te maken. Wat
sindsdien ook niet meer is gebeurd. Iets later heb ik ook een brief van de politie
Delft gekregen waarin wij geadviseerd werden dit fietspad niet meer in onze
vossenjacht op te nemen. In een brief vanuit ons secretariaat hebben wij teruggemeld
dat wij hierop al actie hadden ondernomen.
Het spijt ons als vereniging dat dit incident zich heeft voorgedaan. In het algemeen
hebben wielrenners al geen goede naam en dit incident draagt hier dan
ook niet aan bij. Daarom proberen wij bij het uitzetten dergelijke problemen te
voorkomen, hetgeen door de jaren heen (de vossenjacht wordt al meer dan
veertig jaar georganiseerd) aardig is gelukt. “
Tot zover de beantwoording. Hoe het verder is afgelopen in het programma met
klager en het advies van mr. Frank Visser heb ik niet meer meegekregen.
Hebben we na anderhalve eeuw weer een wolf in Nederland wordt deze platgereden!
Gelukkig was de vossenjacht voorbij en voorzover ik weet was er ook
geen Spartaner in de buurt.
Aad Trinthamer

Plaats reactie