Alles over vakanties op én met de fiets

Planning 2014

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 19 nov 2013 12:26

rene schreef:Dat wordt een drukke 19 april :D
Alle drie dezelfde dag rijden is zelfs voor mij wat veel :lol: 't zijn wel drie mooie tochten, 't zal wat van de conditie en het weer afhangen welke de voorkeur krijgt. :roll:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Zeeuw54
Forum-lid

Gebruikersavatar Zeeuw54 20 nov 2013 13:46

Ik denk dat ik ook maar moet geloven aan een planning, dus hierbij alvast wat fietsdingen voor 2014:

Eind mei 2014 Weekje Zuid-Limburg
Voornamelijk klimtraining vanaf camping omgeving Gulpen

14 juni 2014 Delta Ride before the roses vanuit Goes

26 juni 2014 Beklimming Mont Ventoux
Op de top vier ik mijn 60e verjaardag

07 sept 2014 landelijke Ride for the Roses
Zeelandhallen te Goes

Uiteraard zal er nog het één en ander bijkomen in 2014 en verder denk ik erover mij aan te sluiten bij de tourafdeling van een plaatselijke wielerclub. (in het voorjaar van 2014), dit omdat ik het leuker vind om met meerderen samen te fietsen.
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 20 nov 2013 19:52

[quote="Zeeuw54"]Ik denk dat ik ook maar moet geloven aan een planning, dus hierbij alvast wat fietsdingen voor 2014:

Eind mei 2014 Weekje Zuid-Limburg
Voornamelijk klimtraining vanaf camping omgeving Gulpen

14 juni 2014 Delta Ride before the roses vanuit Goes

26 juni 2014 Beklimming Mont Ventoux
Op de top vier ik mijn 60e verjaardag

Wel eerst boven geraken, hé! ;)
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Zeeuw54
Forum-lid

Gebruikersavatar Zeeuw54 20 nov 2013 20:07

fiedoo schreef:
@fiedoo
Een jaar of 25 geleden lukte me dat ook, dus stevig trainen en dan lukt het me weer. Idee is geboren tijdens het lezen van het boek " De kale berg " , een paar jaar geleden zonder fiets in die omgeving geweest, dus deze vakantie weer terug met fiets.
Die puist in de Provence blijft trekken. :) :) :)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 25 nov 2013 16:05

gaisdergerman schreef:Veenendaal veenendaal en de waalse pijl kan ik nergens vinden. Worden deze dit jaar niet vereden? Dit zijn twee tochten die ik altijd graag rijd.
Net een mail gekregen van de Vallei renners.

12 april 2014 - Toerklassieker Veenendaal-Veenendaal
Noteer de datum alvast in uw agenda voor de Toerklassieker Veenendaal-Veenendaal 2014. Inmiddels zijn de eerste voorbereidingen gestart en wordt begin december de voorinschrijving weer geopend. Hou hiervoor onze website in de gaten
http://www.axavalleirenners.nl/
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 nov 2013 20:09

Zeeuw54 schreef:
fiedoo schreef:
@fiedoo
Een jaar of 25 geleden lukte me dat ook, dus stevig trainen en dan lukt het me weer. Idee is geboren tijdens het lezen van het boek " De kale berg " , een paar jaar geleden zonder fiets in die omgeving geweest, dus deze vakantie weer terug met fiets.
Die puist in de Provence blijft trekken. :) :) :)
ik (55 jaar) heb verleden jaar nog eens het hooggebergte aangedurfd en eigenlijk is dit buiten verwachting beter meegevallen dan verwacht (behalve de galibier met telegraphe wegens rugpijn vnl door een lange busreis van 12 uur de dag voordien, de top niet gehaald). Toch de ventoux, de bonnette en de cret de chatillon als voorbereiding op mijn naam geschreven en vervolgens de croix de fer, en la vaujany gereden.
Dus mits de nodige voorbereiding is alles mogelijk.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 26 nov 2013 08:58

Als 'hart onder de riem' kan ik daar voor 'Zeeuw54' nog aan toevoegen, dat ik zelf (met '67' op de kalender) ook nog goed uit de voeten kan in het middel- en hooggebergte. Ook dit jaar heb ik, nog steeds met veel plezier, de Ventoux weer van alle drie kanten kunnen beklimmen (zie mijn verslagjes daarover, elders op dit forum). Bij een goede/degelijke voorbereiding gaat dat verjaardagsfeestje bovenop 'de Kale Berg' dus wel lukken, neem ik aan ;) .
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 26 nov 2013 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

Zeeuw54
Forum-lid

Gebruikersavatar Zeeuw54 26 nov 2013 09:59

@fiedoo en @legrimpeur

Ik heb er het volste vertrouwen in dat als alles is zoals het nu is (gezondheid, conditie), het mij gaat lukken. :D

@legrimpeur

Jouw geweldige verhalen met foto's hebben hier zeker aan bijgedragen, als ik het lees en de foto's zie, komt de motivatie als vanzelf. :lol:

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 26 nov 2013 10:14

nijkie schreef:
gaisdergerman schreef:Veenendaal veenendaal en de waalse pijl kan ik nergens vinden. Worden deze dit jaar niet vereden? Dit zijn twee tochten die ik altijd graag rijd.
Net een mail gekregen van de Vallei renners.

12 april 2014 - Toerklassieker Veenendaal-Veenendaal
Noteer de datum alvast in uw agenda voor de Toerklassieker Veenendaal-Veenendaal 2014. Inmiddels zijn de eerste voorbereidingen gestart en wordt begin december de voorinschrijving weer geopend. Hou hiervoor onze website in de gaten
http://www.axavalleirenners.nl/
Ik had ook een mail in mijn mailbox. Staat weer genoteerd in iig :-)

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 26 nov 2013 10:22

Dit jaar Veenendaal Veenendaal helaas niet kunnen rijden, 2014 zeker weer! Mooie tocht en goede training voor het wedstrijd seizoen!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 nov 2013 12:42

Waarom moet iedereen daar nu zo nodig gaan rijden? Het is gewoon een 13 in een dozijn tocht op de Veluwe...
Enige bonus die je krijgt is groepen toerfietsers die zich niet kunnen gedragen in het verkeer. De route maakt 't er vaak ook al niet beter op met bijv de fietspaden op de Posbank die veel te smal zijn voor groepen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 26 nov 2013 12:56

amclassic-fan schreef:Waarom moet iedereen daar nu zo nodig gaan rijden? Het is gewoon een 13 in een dozijn tocht op de Veluwe...
Enige bonus die je krijgt is groepen toerfietsers die zich niet kunnen gedragen in het verkeer. De route maakt 't er vaak ook al niet beter op met bijv de fietspaden op de Posbank die veel te smal zijn voor groepen.
Niet iedereen woont in de buurt van de Veluwe en weet de weg,voor veel mensen is het ook een dagje uit,ik rijdt ze bijna allemaal rondom de Veluwe ondanks dat ik er zelf woon,ervaar dat veel rijders van ver komen en een dagje uit zijn vaak gaan de dames lekker shoppen als ze mee zijn.En ook omdat er o.a geen heuvels in hun omgeving zijn.
Ik zelf heb nog steeds contact met een rijder uit Delfzijl.
De misdragers op de weg doen dat sowieso wel toertocht of niet.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Plaats reactie