elefantino schreef:Niet meer met dat soort gasten gaan fietsen. Sorry hoor, wat een lompe gasten.
Precies hierom rijd ik niet graag in groepjes: Of je moet je inhouden, of je kunt nauwelijks volgen.
Tja, ik kan me aan de andere kant ook voorstellen dat het vervelend moet zijn om je steeds in te houden terwijl je een snel ritje wilde. Die lui zijn mij uiteindelijk ook niks verplicht. Alleen maak dan geen opmerkingen als "we kunnen sociaal rijden" en "samen uit, samen thuis" als je dat toch niet van plan bent.
Ik vind alleen fietsen ook prettig. Je kunt gewoon je eigen tempo fietsen en even afstappen als je bijvoorbeeld je beenstukken uit wil doen ofzoiets zonder dat het gelijk vervelend is voor de hele groep. Plus je kunt er een lekker muziekje bij luisteren.
Wat ik wel een voordeel vind aan in een groep fietsen;
- ik heb al moeite genoeg me op verkeerssituaties te concentreren, pijltjes, lintjes, emmers of vossen (vossenjacht) zoeken lukt me gewoon niet goed. Rij dus constant de verkeerde kant op, soms gewoon even geen zin in.
- vind het toch wel fijn om niet alleen te staan in geval van lekke band of nare valpartij
- de gezelligheid
- in je eentje heb je minder de neiging je wat extra in te spannen. Ik heb op dit forum ook wel eens gelezen dat je juist sterker en beter wordt door met anderen mee te fietsen, maar die moet je dan natuurlijk wel bij kunnen benen.