Milaaan - San Remo
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Idd, of FC reed door voor het podium OF hij is gewoon dom! Zelfs ik als amateur wielrenner weet dat je zo niet met zo iemand als gerrans naar de streep moet rijden.
Ik denk dat FC het Gerrans meer gunde dan de rest van het peleton, dus daarom en voor t podium heeft doorgereden.
Ik denk dat FC het Gerrans meer gunde dan de rest van het peleton, dus daarom en voor t podium heeft doorgereden.
De ploegleider van Cancellara, Dirk Demol, zegt dit in het Nieuwsblad:
‘Ik kan Fabian niks verwijten. In de afdaling van de Poggio probeerde hij Gerrans en Nibali af te schudden. Toen dat niet lukte, bleef hem geen keuze. Hij moest voluit gaan tot op de streep. Een tweede plaats valt sowieso niet te versmaden, maar we hadden voor de koers afgesproken dat we punten moesten sprokkelen voor de WorldTour. Dat klassement bepaalt immers de volgorde van de wagens in de komende wedstrijden, te beginnen met de E3 Harelbeke. Met de buit van Fabian zijn we nu al zeker van een stek bij de eerste zeven, acht voor de rest van de Vlaamse lente. Het scheelt een pak in de Ronde van Vlaanderen, die ik al grondig heb verkend. Volg je op al die smalle wegen achterin, dan kost dat één of twee renners. Gewoon omdat je er niet bij geraakt om ze te depanneren.’
‘Ik kan Fabian niks verwijten. In de afdaling van de Poggio probeerde hij Gerrans en Nibali af te schudden. Toen dat niet lukte, bleef hem geen keuze. Hij moest voluit gaan tot op de streep. Een tweede plaats valt sowieso niet te versmaden, maar we hadden voor de koers afgesproken dat we punten moesten sprokkelen voor de WorldTour. Dat klassement bepaalt immers de volgorde van de wagens in de komende wedstrijden, te beginnen met de E3 Harelbeke. Met de buit van Fabian zijn we nu al zeker van een stek bij de eerste zeven, acht voor de rest van de Vlaamse lente. Het scheelt een pak in de Ronde van Vlaanderen, die ik al grondig heb verkend. Volg je op al die smalle wegen achterin, dan kost dat één of twee renners. Gewoon omdat je er niet bij geraakt om ze te depanneren.’
De ranking spelen wel degelijk een rol. Omega Pharma heeft bijvoorbeeld wat betreft het hoogste niveau een zeer slechte start gemaakt; ze staan slechts 13e. Met het oog op de Ronde van Vlaanderen zullen ze absoluut moeten scoren aanstaande zondag (Gent Wevelgem) en in het klassement van de Ronde van Catalonie. Hetzelfde geldt voor Lotto (14e) en Rabobank (15e; in Catalonie op volle oorlogssterkte voor het klassement...). Als je net voor de finale lekrijdt en je ploegleider rijdt als 14e wagen, dan ben je gezien.
Je hebt volkomen gelijk. Ik ben idd een roepende in de woestijn van bedrog en onsportiviteit.rob74 schreef:Ik heb nu al het commentaar van Marconi gelezen en ik kan maar een conclusie trekken.
Marconi WIL het het gewoon niet begrijpen. Ondanks de perfecte analyse van de Zwarten zal Marconi nog steeds vinden dan Gerrans een onterechte winnaar is. Marconi blijft een roepende in de woestijn die alleen in zijn eigen gelijk wil geloven.
Ik ben uit een ander hout gesneden en ik houd nu eenmaal van fairnes, sportiviteit en eerlijkheid. Als je met een groepje ontsnapt uit het peloton dan moet m.i. iedere renner zijn portie bijdragen aan die ontsnapping en niet andermans bordje leeg eten om zodoende met de winst te gaan strijken., Dank zij Cancellara konden ook die andere 2 buiten het bereik van het peloton blijven en dan toont Gerrans zijn dank door na uit de wind te hebben gezeten de sprint wint. In tegenstelling tot de meeste anderen hier vind ik zo'n wijze van koersen laf en bijzonder onsportief. Ik zal het hierbij laten omdat ik toch tegen een bierkaai van andermans bordje leeg eters bezig ben.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
bottecchia
- Forum-lid
Marconi, je bekijkt de wielersport als een romanticus. Daar is overigens helemaal niets mis mee. Ik mag dat ook graag doen.
Alleen gaat het in een koers gewoon om de prijzen en is er geen ruimte voor zaken als sportiviteit en eerlijkheid. In ieder geval niet op het moment dat de prijzen worden verdeeld. Als renner doe je dat wat nodig is om een koers te winnen. Als dat betekent dat je moet gaan zitten pokeren in het wiel van de topfavoriet dan ga je dat doen. Aan het einde van de dag staat Gerrans met de overwinning in de bus van zijn nieuwe ploeg. Er is een topklassieker gewonnen en er is geld verdiend. Daar is de ploeg blij mee en zijn nieuwe sponsor ook. Geweldige publiciteit voor Greenedge en als Gerrans over 30 jaar in Australië op een bankje in de zon zit kan hij zijn naam aanwijzen op de erelijst van Milaan San Remo. Als je in plaats daarvan bij de bus terugkomt met het verhaal dat je een aardige kerel bent geweest en Cancellara met de eer hebt laten strijken dan heb je toch een slecht verhaal te vertellen.
Ik had overigens ook liever gehad dat Cancellara had gewonnen hoor. Geweldige renner en één van de weinige echte grote mannen in het peloton. Maar eerlijkheid en sportiviteit zijn nu eenmaal eigenschappen die beter bij wielertoerisme passen dan bij de professionele afdeling van de sport.
Alleen gaat het in een koers gewoon om de prijzen en is er geen ruimte voor zaken als sportiviteit en eerlijkheid. In ieder geval niet op het moment dat de prijzen worden verdeeld. Als renner doe je dat wat nodig is om een koers te winnen. Als dat betekent dat je moet gaan zitten pokeren in het wiel van de topfavoriet dan ga je dat doen. Aan het einde van de dag staat Gerrans met de overwinning in de bus van zijn nieuwe ploeg. Er is een topklassieker gewonnen en er is geld verdiend. Daar is de ploeg blij mee en zijn nieuwe sponsor ook. Geweldige publiciteit voor Greenedge en als Gerrans over 30 jaar in Australië op een bankje in de zon zit kan hij zijn naam aanwijzen op de erelijst van Milaan San Remo. Als je in plaats daarvan bij de bus terugkomt met het verhaal dat je een aardige kerel bent geweest en Cancellara met de eer hebt laten strijken dan heb je toch een slecht verhaal te vertellen.
Ik had overigens ook liever gehad dat Cancellara had gewonnen hoor. Geweldige renner en één van de weinige echte grote mannen in het peloton. Maar eerlijkheid en sportiviteit zijn nu eenmaal eigenschappen die beter bij wielertoerisme passen dan bij de professionele afdeling van de sport.
-
dickygiovanni
- Forum-lid
Ik doe nog 1 laatste poging.. Marconi. Het van een ander profiteren is de essentie van wielrennen. Je kan toch niet van Gerrans verwachten dat ie Cancellara op sleeptouw neemt?! Dan wordt hij hooguit 2e. Vooruit, dan had hij ook het respect van "Marconi", maar neem aan dat hij liever dit koersje op zijn naam schrijft.. Als je dit zelfs bedrog noemt, wat verdienen dopingzondaars dan wel niet in jouw wereld? Jij gelooft in eerlijk 50/50, maar dit is wielrennen, alles voor de bloemen en zoenen! Wake up boy! (or girl) En tuurlijk was Fabian de beste in koers en gunt de hele wereld hem de winst.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Ik zat me ook, nog vóór de laatste rechte lijn (toen ik al wist dat Gerrans ging winnen), af te vragen hoe het komt dat de sterkste man de koers niet zou winnen (want ik had het hem ook van harte gegund!)
Ligt het aan het parcours? Had Cancellara gewonnen als de streep korter bij beneden lag? Of als de Poggio iets langer was of de bochten bergaf iets technischer?
Of ligt toch aan de renner (Cancellara) in kwestie? Had hij op de Poggio niet wat beter moeten doseren door bvb. even in het wiel te plakken toen Gerrans van Nibali overnam, en dan pas vol gaan om alleen naar beneden te duiken (al is het maar met 10m voorsprong). Of had hij gewoon als eerste moeten gaan?
Of was de tegenstand gewoon slimmer? Had Cancellara niet sneller de kop moeten laten net na de afdaling?
Je weet nu ook niet hoe sterk Gerrans was. Stel dat hij wat meer op kop had gereden, had hij dan nog gewonnen? Misschien wel!
Stel dat Gerrans het wiel van Cancellara niet meer kon houden op de Poggio of in de afdaling, had Nibali nog wat meer kunnen betekenen voor Sagan?
Zonderj al deze tactische vragen was er ook gewoon geen forum over vol te schrijven
Ligt het aan het parcours? Had Cancellara gewonnen als de streep korter bij beneden lag? Of als de Poggio iets langer was of de bochten bergaf iets technischer?
Of ligt toch aan de renner (Cancellara) in kwestie? Had hij op de Poggio niet wat beter moeten doseren door bvb. even in het wiel te plakken toen Gerrans van Nibali overnam, en dan pas vol gaan om alleen naar beneden te duiken (al is het maar met 10m voorsprong). Of had hij gewoon als eerste moeten gaan?
Of was de tegenstand gewoon slimmer? Had Cancellara niet sneller de kop moeten laten net na de afdaling?
Je weet nu ook niet hoe sterk Gerrans was. Stel dat hij wat meer op kop had gereden, had hij dan nog gewonnen? Misschien wel!
Stel dat Gerrans het wiel van Cancellara niet meer kon houden op de Poggio of in de afdaling, had Nibali nog wat meer kunnen betekenen voor Sagan?
Zonderj al deze tactische vragen was er ook gewoon geen forum over vol te schrijven
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®Zo groot was het verschil op de streep helemaal niet. Zeker niet voor iemand die zoals bekend rap aan de meet kan komen (Gerrans) en al die tijd uit de wind heeft mogen zitten. Dus zo'n 1-2-tje was het niet. Ik dacht ook dat Gerrans ging winnen, maar werd toch enigszins verrast door het kleine verschil. Gerrans heeft echt pijn gehad achter Cancellara.de zwarten schreef:toen ik al wist dat Gerrans ging winnen
Maar goed dat ik je Cavendish nog uit je hoofd praatte en nog even verwees naar de editie van vorig jaar...
Ik denk dat de snelheid van Cancellara de enige mogelijkheid was voor deze drie om het peloton voor te blijven. Gerrans en (met name) Nibali hadden al moeite zat om Cancellara in het wiel bij te houden. Als ze rondgedraaid zouden hebben, hadden Nibali en Gerrans beiden het tempo zo veel in laten zakken (omdat ze gewoon niet hetzelfde kunnen als Cancellara) dat ze alle drie niet op het podium zouden hebben gestaan.
Voor Cancellara was direct onderaan de afdaling van de Poggio al duidelijk; 2e het hoogst haalbare.
Daarbij zou Nibali mogelijk zelfs zoveel hebben laten inzakken dat Sagan kans gemaakt zou hebben.
Voor Cancellara was direct onderaan de afdaling van de Poggio al duidelijk; 2e het hoogst haalbare.
Daarbij zou Nibali mogelijk zelfs zoveel hebben laten inzakken dat Sagan kans gemaakt zou hebben.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
De idealist: helemaal eens met Marconi
De realist: slim gedaan van Gerrans
De pessimist: het wordt nooit meer wat met dat wielrennen
De optimist: doe maar veel van die bloedstollende finales
De Cancellara fan: KUT!
Overigens is er een ding wat op de achtergrond blijft.
WIND, WIND, WIND
Ik heb al best een aantal keren in Italië langs de kust gefietst, maar de wind afgelopen zaterdag was bizar.
Zeer hard en steeds uit een andere hoek.
Ik heb zaterdag voor de renners zelf de finale gefietst (samen met Bottecchia) en nergens kon je goed in het wiel zitten. Afdalen was met de wind zelfs zeer gevaarlijk en ik ben echt niet flauw als het omlaag gaat.
Het feit dat drie renners wegblijven zegt iets over de uitzonderlijke kwaliteiten van ALLE drie de renners en die hebben niet alleen stevig op de trappers geduwd, maar ook nog eens een heel groot hart getoond.
Dat er maar één kan winnen was bij de start bekend en zo zit het spelletje nu eenmaal in elkaar.
Overigens mag in mijn ogen er ook wel een beetje kritisch naar Cancellara gekeken worden.
Ik begrijp dat het wat lastig is om kritisch op een van de populairste renners te zijn.
Toch moet Fabian eens achter z’n oren krabben. 4 keer podium in 12 maanden in een top klassieker maar geen winst?
Misschien eens iets minder de benen tonen en wat meer de brains. Gerrans heeft zaterdag laten zien hoe je dat doet, maar wie de omstandigheden (met dat mooie weer zag je dat op TV dus niet) kent weet dat hij er zelf heel best voor heeft moeten fietsen. Hel best!
Daarnaast heb ik meer respect voor een snelle jongen die het in een vlucht probeert dan een club met sprinters die maar gaat zitten wachten.
Ik had Cancellara graag zien winnen. Jammer maar als hij dat 8 april recht zet vind ik het prima
Verslag en fotoalbum Milaan San-Remo
Als je knechten er ook ZO achteraan sukkelen wordt het natuurlijk ook niks

De realist: slim gedaan van Gerrans
De pessimist: het wordt nooit meer wat met dat wielrennen
De optimist: doe maar veel van die bloedstollende finales
De Cancellara fan: KUT!
Overigens is er een ding wat op de achtergrond blijft.
WIND, WIND, WIND
Ik heb al best een aantal keren in Italië langs de kust gefietst, maar de wind afgelopen zaterdag was bizar.
Zeer hard en steeds uit een andere hoek.
Ik heb zaterdag voor de renners zelf de finale gefietst (samen met Bottecchia) en nergens kon je goed in het wiel zitten. Afdalen was met de wind zelfs zeer gevaarlijk en ik ben echt niet flauw als het omlaag gaat.
Het feit dat drie renners wegblijven zegt iets over de uitzonderlijke kwaliteiten van ALLE drie de renners en die hebben niet alleen stevig op de trappers geduwd, maar ook nog eens een heel groot hart getoond.
Dat er maar één kan winnen was bij de start bekend en zo zit het spelletje nu eenmaal in elkaar.
Overigens mag in mijn ogen er ook wel een beetje kritisch naar Cancellara gekeken worden.
Ik begrijp dat het wat lastig is om kritisch op een van de populairste renners te zijn.
Toch moet Fabian eens achter z’n oren krabben. 4 keer podium in 12 maanden in een top klassieker maar geen winst?
Misschien eens iets minder de benen tonen en wat meer de brains. Gerrans heeft zaterdag laten zien hoe je dat doet, maar wie de omstandigheden (met dat mooie weer zag je dat op TV dus niet) kent weet dat hij er zelf heel best voor heeft moeten fietsen. Hel best!
Daarnaast heb ik meer respect voor een snelle jongen die het in een vlucht probeert dan een club met sprinters die maar gaat zitten wachten.
Ik had Cancellara graag zien winnen. Jammer maar als hij dat 8 april recht zet vind ik het prima
Verslag en fotoalbum Milaan San-Remo
Als je knechten er ook ZO achteraan sukkelen wordt het natuurlijk ook niks

-
remmiedepemmie
- Forum-lid
Cancellara moet wel gaan oppassen dat zijn collega's niet gaan denken, 'Oh, Fabian rijdt wel.' Persoonlijk had ik in zijn plaats mijn benen stilgehouden toen de twee anderen niet (echt) wilden overnemen toen hij aangaf dat ze moesten ronddraaien. Ok, Nibali had een reden, Gerrans echter niet. Wil je winnen dan moet je durven te verliezen.
Maar ja, niemand kent Remmiedepemmie, Cancellara kennen ze allemaal...
Maar ja, niemand kent Remmiedepemmie, Cancellara kennen ze allemaal...