Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2012

arjenv
Forum-lid

arjenv 07 mar 2012 16:47

Rabobank zakt weer volledig door het ijs. Hele dag op kop rijden voor Sanchez en vervolgens niet eens een top 10 klassering in Paris-Nice.

Nog een opvallend feitje, dit maal in de Tirreno-Adriatico. Gilbert moeten lossen in de ploegentijdrit en zak volledig door het ijs!

evrieselaar
Forum-lid

evrieselaar 07 mar 2012 18:02

Was inderdaad raar om te zien, dat ze zo hard werkten voor niks. In de Tirreno Rabobank ook zeer slecht met 16e tijd..

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 07 mar 2012 19:57

Het boeit mij eerlijk gezegd totaal niet dat Rabo nu niet presteert. Het voorseizoen was vorig jaar top maar toen het seizoen echt begon was werd er niet veel meer gewonnen. De ploegleiding heeft weken geleden al aangegeven dat ze nu veel later willen pieken dus ik wacht rustig af.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 07 mar 2012 20:39

Dat later pieken van met name de jonge ronderenners (gesink, mollema, kruiswijk) hoeft echt niet te botsen met goede prestaties in deze weken van het jaar. Net alsof de renners die de afgelopen weken overwinningen pakken hun hele jaarprogramma hebben afgestemd op Qatar, Oman, de Algarve, een rit in PN of de Omloop.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 mar 2012 20:43

evrieselaar schreef:Was inderdaad raar om te zien, dat ze zo hard werkten voor niks. In de Tirreno Rabobank ook zeer slecht met 16e tijd..
Heb je beide westrijden wel gezien? LLS kiest gewoon 't verkeerde wiel en laat de sprint lopen op 't moment dat hij zag dat 't hopeloos was. Valverde zat in dezelfde slechte positie en sprint door omdat hij z'n klassement nog heeft en wordt dan 8e. De 2e etappe was echt slecht, maar vandaag viel 't toch wel mee. En wel hard werken en er niets aan over houden is nu eenmaal onderdeel van 't spelletje. Lampre zat vandaag in 't zelfde schuitje.

En die ploegentijdrit was niet geweldig. Maar om dat nu zeer slecht te noemen, BMC deed er nog langer over. Veranderde weersomstandigheden kunnen meegespeeld hebben in de uitslag.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 07 mar 2012 22:14

litespeed schreef:Dat later pieken van met name de jonge ronderenners (gesink, mollema, kruiswijk) hoeft echt niet te botsen met goede prestaties in deze weken van het jaar. Net alsof de renners die de afgelopen weken overwinningen pakken hun hele jaarprogramma hebben afgestemd op Qatar, Oman, de Algarve, een rit in PN of de Omloop.
Klopt, maar als ze bij Rabo tijdens de Tour niet dezelfde bak bagger over zich heen willen krijgen als afgelopen zomer dan moeten er nu keuzes gemaakt worden. Vorig jaar won de ploeg nagenoeg onopgemerkt de tijdrit in de Tirreno want het grootste gedeelte van het Nederlandse publiek kijkt nu eenmaal enkel naar de Tour.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 mar 2012 09:24

Laten we de voorjaarsklassiekers maar eens afwachten voor een eerste oordeel. Dat is immers de eerste grote afspraak van het seizoen waar de ploeg er moet staan. Vorig jaar was dat nogal een teleurstelling dus het lijkt me niet zo vreemd als de ploeg besloten heeft om wat te schuiven met de trainingsschema's van de voorbereidingsperiode.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 08 mar 2012 09:46

bottecchia schreef:Laten we de voorjaarsklassiekers maar eens afwachten voor een eerste oordeel. Dat is immers de eerste grote afspraak van het seizoen waar de ploeg er moet staan. Vorig jaar was dat nogal een teleurstelling dus het lijkt me niet zo vreemd als de ploeg besloten heeft om wat te schuiven met de trainingsschema's van de voorbereidingsperiode.
Het jaar wordt door de toenemende sponsorbelangen langer en langer. Goede prestaties in Australie, PN en TA zijn meer dan welkom. Ook voor de rust in de ploeg.

En nogmaals: net alsof de winnaars tot nu toe al deze zogenaamde voorbereidingswedstrijden omcirkeld hadden in hun jaarprogramma... Die zijn ook bezig met de heel grote wedstrijden, maar dan kun je echt nog wel eens diep gaan en kleinere pieken inbouwen in de voorbereiding.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 mar 2012 09:59

Natuurlijk is het lekker als je alvast wat wint. Zowel voor de ploeg als voor de sponsor. Maar ik vind het te vroeg om te panikeren. Er zijn er die het al erg goed doen maar kijk eens naar renners als Hushovd en Gilbert. Dat lijkt ook nog nergens op. Terwijl ik het vermoeden heb dat we nog wel iets van ze gaan horen dit jaar.

Mijn eerste oordeel komt na de voorjaarsklassiekers. Als Rabobank daar een grote vis pakt hoor je niemand meer.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 08 mar 2012 10:07

Bij Rabobank rijden gewoon weinig (veel)winnaars/afmakers. Veel aardige coureurs die op een goede dag als alles meezit kunnen winnen maar dat gebeurt nu eenmaal niet in elke wedstrijd. Wat dat betreft is er niks verbeterd met recente transfers.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 08 mar 2012 10:15

bottecchia schreef:Maar ik vind het te vroeg om te panikeren
Ik was het niet van plan. :) Ik reageerde ook meer op jouw relativering dan als reactie op het presteren van de Rabobank.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 08 mar 2012 10:19

Ik denk dat Rabobank behoorlijke aanpassingen heeft gedaan aan de opbouw voor het seizoen. Want vorig jaar ging het in die eerste wedstrijden subliem. Overal vooraan rijden en veel gewonnen. Dat duurde zo uit m'n hoofd t/m de zege in de Omloop het Nieuwsblad van Langeveld en toen was de koek op. Wellicht is men nu wat doorgeslagen de andere kant op en staan ze relatief laat op scherp. Hopelijk is dat dan niet net na de laatste voorjaarsklassieker. ;-)

Plaats reactie