Renovo R1 racefiets van hout
Ik heb in het verleden inderdaad een Morati crankstel verkocht en ik heb nog even getwijfeld om er een te gaan zoeken voor deze fiets. Ze zien er werkelijk prachtig uit en de afwerking en het lage gewicht zijn echt spectaculair. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om het bij het Dura Ace crankstel te houden. Enerzijds omdat ik het zonde vind om de groep niet als geheel te monteren en anderzijds omdat de Morati's erom bekend stonden dat ze nogal eens braken.
Bedankt voor de tip van het waxen. Dat zal ik zeker doen!
Bedankt voor de tip van het waxen. Dat zal ik zeker doen!
Het frame is klaar en staat nu bij English Cycles voor de vork. Ik wil het frame daarna laten overkomen naar Nederland, maar dat is nogal prijzig via UPS of FedEx. USA2YOU.nl kan het naar eigen zeggen via USPS veel goedkoper versturen. Heeft iemand op dit forum toevallig ervaring met dit bedrijf?
Hier zijn de foto's van het frame:

Hier zijn de foto's van het frame:

Ziet er top uit.Rey953 schreef:Het frame is klaar en staat nu bij English Cycles voor de vork. Ik wil het frame daarna laten overkomen naar Nederland, maar dat is nogal prijzig via UPS of FedEx. USA2YOU.nl kan het naar eigen zeggen via USPS veel goedkoper versturen. Heeft iemand op dit forum toevallig ervaring met dit bedrijf?
Ik heb geen ervaring met USA2YOU, maar weet wel dat zij dus eigenlijk een deel van hun "UPS vaste klantenkorting" met je delen.
Wij hebben op de zaak ook een account bij UPS. Des te meer je verstuurd, des te meer korting.
Je betaald dus gewoon voor de service van UPS en krijgt een deel van de korting die USA2YOU.
Slim concept. Lijkt me niks mis mee te kunnen gaan.
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
- thestudent
- Forum-lid HC
Dat frame ziet er geweldig uit. Dat wordt een van de meest unieke fietsen die er in nederland te vinden is. 
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Wat een ubervet frame. In detail vast nog veel mooier dan op de foto.
@bambi1969: Hoewel de naam anders doet vermoeden, is English Cycles een bedrijf dat gevestigd is in de Verenigde Staten. Ik vertrouwen het frame inderdaad liever niet aan iemand anders toe, maar als het een paar honderd euro in verzendkosten scheelt, dan wil ik het wel overwegen 
USPS is geen UPS; standaard komen alle Amerikaanse EBAY aankopen daarmee. Goedkoop maar erg traag tenzij je per expresse verstuurd.cobra427 schreef:
Ik heb geen ervaring met USA2YOU, maar weet wel dat zij dus eigenlijk een deel van hun "UPS vaste klantenkorting" met je delen.
Wij hebben op de zaak ook een account bij UPS. Des te meer je verstuurd, des te meer korting.
Je betaald dus gewoon voor de service van UPS en krijgt een deel van de korting die USA2YOU.
Slim concept. Lijkt me niks mis mee te kunnen gaan.
UPS is standaard veel sneller maar daar betaal je ook voor.
Je hebt het over een paar honderd euro verschil. Dat moet als je zelf bijvoorbeeld UPS gebruikt goedkoper kunnen. De calculators via internet geven niet altijd de beste opties. Een complete fiets wordt veel duurder, maar alleen een frame moet toch voor max iets van Eur 150 te verzenden zijn. Ik betaalde zelf voor een frame ooit, maar dat is wel 5 a 6 jaar geleden iets van USD 120 zeg ik nu even uit mijn hoofd.Rey953 schreef:@bambi1969: Hoewel de naam anders doet vermoeden, is English Cycles een bedrijf dat gevestigd is in de Verenigde Staten. Ik vertrouwen het frame inderdaad liever niet aan iemand anders toe, maar als het een paar honderd euro in verzendkosten scheelt, dan wil ik het wel overwegen
Laatst gewijzigd door jsparie op 25 dec 2011 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Vandaag heb ik bezoek gekregen uit Friesland, van Ryk Venema van Force Wheelz om precies te zijn. Omdat hij vandaag toch langs de Zesdaagse van Rotterdam ging, zag hij mogelijkheid om een blokje om te rijden en de wielen persoonlijk bij mij af te leveren.
De wielen zien er prachtig uit en de naven lopen uitzonderlijk soepel, zelfs zonder ingereden te zijn. Ik heb om het voorwiel even snel een Conti GP4000s bandje gelegd om te zien of de bandjes inderdaad goed blijven zitten en dat lijkt het geval te zijn. Het gat voor het ventiel is wel iets te krap, maar dat is niets wat een schuurpapiertje niet op kan lossen.
Hier volgt alvast een eerste foto. Ik heb helaas pas halverwege januari tijd om de wielen te monteren in mijn oude Duell om er een testritje mee te maken. Dan zal ik ook wat betere foto's van de wielen maken en ze wegen. Het Renovo frame staat nu bij English Cycles en als het een beetje meezit komt het frame met de voorvork dan in de loop van januari naar Nederland. Als alles verloopt zoals gepland, dan zou ik de fiets eind februari af moeten hebben.

De wielen zien er prachtig uit en de naven lopen uitzonderlijk soepel, zelfs zonder ingereden te zijn. Ik heb om het voorwiel even snel een Conti GP4000s bandje gelegd om te zien of de bandjes inderdaad goed blijven zitten en dat lijkt het geval te zijn. Het gat voor het ventiel is wel iets te krap, maar dat is niets wat een schuurpapiertje niet op kan lossen.
Hier volgt alvast een eerste foto. Ik heb helaas pas halverwege januari tijd om de wielen te monteren in mijn oude Duell om er een testritje mee te maken. Dan zal ik ook wat betere foto's van de wielen maken en ze wegen. Het Renovo frame staat nu bij English Cycles en als het een beetje meezit komt het frame met de voorvork dan in de loop van januari naar Nederland. Als alles verloopt zoals gepland, dan zou ik de fiets eind februari af moeten hebben.

Gisteren heb ik contact opgenomen met Michiel van den Brink voor de gravure van het Brooks Swift zadel. Ik wilde eerst voor een zwarte kleur gaan, maar op aanraden van Michiel heb ik toch voor een Honey kleur gekozen. Daar komen de kleuren blijkbaar beter uit.
Na wat ideeën heen en weer gestuurd te hebben, is er het volgende ontwerp uitgekomen. De kleuren lijken overigens meer op het onderste zadel. De keuze voor het bergthema heeft er mee te maken dat ik met deze fiets dit jaar de Marmotte wil gaan rijden.

Na wat ideeën heen en weer gestuurd te hebben, is er het volgende ontwerp uitgekomen. De kleuren lijken overigens meer op het onderste zadel. De keuze voor het bergthema heeft er mee te maken dat ik met deze fiets dit jaar de Marmotte wil gaan rijden.