Helemaal mee eens.elwoot schreef:De avondetappe vind ik persoonlijk prettiger kijken dan TDJ. De sfeer en de charme van het wielrennen die wordt neergezet is erg mooi, en klinkt beter in de oren dan het geschreeuw van een Jacobs of een 'kijk-mij-altijd-rebels-zijn-met-mijn-niet-politiek-correcte-antwoord-Derksen'.
Waar het mij uiteindelijk om gaat is het vangen van de magie van zo'n spektakel als de Tour. Iets wat de avondetappe mij wél weet te brengen. En tja, die Smeets is vaak een zelfingenomen kwal aan tafel...Maar hij heeft in ieder geval wel verstand van wielrennen en snapt als één van de beste hoe het hele tour-circus in elkaar steekt.
En ach.. Als het puntje bij het paaltje komt hebben we het volgens mij allemaal over een klassiek gevalletje publieken versus commerciëlen; voor elk wat wils!
TDJ is af en toe onderhoudend maar het afzeik gehalte is voor mij vaak te hoog.
Zoals bijvoorbeeld Joop Zoetemelk belachelijk werd gemaakt ging mij wat te ver. Hij is toch de grootste renner die we in Nederland gehad hebben en dan mag je daar wel met wat meer respect mee omgaan. We hoeven niet allemaal van het type Gert Jacobs te zijn. Ik heb het altijd mooi gevonden van Rabo bank dat ze Joop opnamen voor diverse posities na zijn carriere als renner.
Ik heb ook geen probleem met de kritiek van Danny Nelissen op Andy (al ben ik het niet met hem eens) maar om dan voor alles en nog wat uit te maken gaat mij te ver.
De ronde miss werd gisteren ook weer behoorlijk voor lul gezet (waarom wil jij in hemelsnaam ronde miss worden) door Wilfred Genee.
In een interview een paar dagen geleden waren ere allerlei ongefundeerde insinuaties over dopinggebruik van Voeckler (hoe zouden Nederlanders reageren als de Franse pers dit soort beschuldigingen uit over de Nederlandse renners).
Johan Derksen die Robert Gesink een slapjanus vindt met geen enkele uitstraling.
De lijst is zeer groot.
Dan is de rust en kalmte en het respect voor de renners bij Vive le velo en de Avondetappe een stuk aangenamer.
Dan vind