Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma's rondom de Tour

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 22 jul 2011 13:04

elwoot schreef:De avondetappe vind ik persoonlijk prettiger kijken dan TDJ. De sfeer en de charme van het wielrennen die wordt neergezet is erg mooi, en klinkt beter in de oren dan het geschreeuw van een Jacobs of een 'kijk-mij-altijd-rebels-zijn-met-mijn-niet-politiek-correcte-antwoord-Derksen'.

Waar het mij uiteindelijk om gaat is het vangen van de magie van zo'n spektakel als de Tour. Iets wat de avondetappe mij wél weet te brengen. En tja, die Smeets is vaak een zelfingenomen kwal aan tafel...Maar hij heeft in ieder geval wel verstand van wielrennen en snapt als één van de beste hoe het hele tour-circus in elkaar steekt.

En ach.. Als het puntje bij het paaltje komt hebben we het volgens mij allemaal over een klassiek gevalletje publieken versus commerciëlen; voor elk wat wils!
Helemaal mee eens.
TDJ is af en toe onderhoudend maar het afzeik gehalte is voor mij vaak te hoog.
Zoals bijvoorbeeld Joop Zoetemelk belachelijk werd gemaakt ging mij wat te ver. Hij is toch de grootste renner die we in Nederland gehad hebben en dan mag je daar wel met wat meer respect mee omgaan. We hoeven niet allemaal van het type Gert Jacobs te zijn. Ik heb het altijd mooi gevonden van Rabo bank dat ze Joop opnamen voor diverse posities na zijn carriere als renner.

Ik heb ook geen probleem met de kritiek van Danny Nelissen op Andy (al ben ik het niet met hem eens) maar om dan voor alles en nog wat uit te maken gaat mij te ver.
De ronde miss werd gisteren ook weer behoorlijk voor lul gezet (waarom wil jij in hemelsnaam ronde miss worden) door Wilfred Genee.
In een interview een paar dagen geleden waren ere allerlei ongefundeerde insinuaties over dopinggebruik van Voeckler (hoe zouden Nederlanders reageren als de Franse pers dit soort beschuldigingen uit over de Nederlandse renners).
Johan Derksen die Robert Gesink een slapjanus vindt met geen enkele uitstraling.
De lijst is zeer groot.

Dan is de rust en kalmte en het respect voor de renners bij Vive le velo en de Avondetappe een stuk aangenamer.

Dan vind

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 22 jul 2011 13:18

53x11 schreef:
marconi schreef:Ik vond het wel straf dat Leontien op slechts 10 seconden achter Bart Brentjes op de 2de plek staat in " de beklimming van de Alpe d 'Huez.".
Ik zal de redactie eens vragen of de afstelling van de Tacx met dit programma voor mannen en vrouwen dezelfde moeilijkheidsgraad heeft. Indien dit zo is dan is duidelijk dat de vrouwen toch enorm goed met de mannen kunnen wedijveren wat die beklimming betreft. Leontien is de 40 toch ook al gepasseerd en is geen actief wielrenster meer. Ook Roxane Knetemann deed het enorm goed.
Daar heb ik me ook over zitten verbazen. Uiteraard kunnen die dames echt wel wat, maar dat geldt ook voor de heren in de top 5. En de verschillen zijn wel erg klein. Misschien dat de redactie voor het gemak niet het exacte gewicht van de renners invoert maar een standaard laag gewicht voor vrouwen en een hoger gewicht voor mannen? Of al die vrouwen liegen allemaal 5 kg van hun echte gewicht af, dat is ook heel plausibel natuurlijk ;-)
Ik heb een mailtje naar de redactie gestuurd maar hierop is nog niet gereageerd.
Ik weet niet hoe die klimweerstand wordt ingevoerd. Is dit middels lichaamsgewicht of kan dat op een andere manier worden verzwaard of lichter worden gemaakt.
Zouden die eerste bochten idd moeilijker gaan dan de minder steile stukken? t Lijkt me wel een interessant programma als dit instelbaar is naar wens.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 22 jul 2011 13:30

marconi schreef:Daar heb ik me ook over zitten verbazen. Uiteraard kunnen die dames echt wel wat, maar dat geldt ook voor de heren in de top 5. En de verschillen zijn wel erg klein. Misschien dat de redactie voor het gemak niet het exacte gewicht van de renners invoert maar een standaard laag gewicht voor vrouwen en een hoger gewicht voor mannen? Of al die vrouwen liegen allemaal 5 kg van hun echte gewicht af, dat is ook heel plausibel natuurlijk ;-)
Ik heb een mailtje naar de redactie gestuurd maar hierop is nog niet gereageerd.
Ik weet niet hoe die klimweerstand wordt ingevoerd. Is dit middels lichaamsgewicht of kan dat op een andere manier worden verzwaard of lichter worden gemaakt.
Zouden die eerste bochten idd moeilijker gaan dan de minder steile stukken? t Lijkt me wel een interessant programma als dit instelbaar is naar wens.
Ik zou nu nog eens kunnen reageren maar er is al een ander topic over dit specifiek vraagstuk: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 2&start=30
Afbeelding

campasuper
Forum-lid

campasuper 22 jul 2011 13:33

vantheman schreef:Johan Derksen die Robert Gesink een slapjanus vindt met geen enkele uitstraling.
Ik heb het niet zo hoog op met JD maar hierin heeft hij echter wel een punt ( al is het wel iets gechargeerd ) ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

lien
Forum-lid

lien 22 jul 2011 17:02

marconi schreef: Ik vond het wel straf dat Leontien op slechts 10 seconden achter Bart Brentjes op de 2de plek staat in " de beklimming van de Alpe d 'Huez.".
Ik zal de redactie eens vragen of de afstelling van de Tacx met dit programma voor mannen en vrouwen dezelfde moeilijkheidsgraad heeft. Indien dit zo is dan is duidelijk dat de vrouwen toch enorm goed met de mannen kunnen wedijveren wat die beklimming betreft. Leontien is de 40 toch ook al gepasseerd en is geen actief wielrenster meer. Ook Roxane Knetemann deed het enorm goed.
Enig idee wat Leontien nog aan sport doet?

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 22 jul 2011 19:55

ericpeters schreef:
marconi schreef:Daar heb ik me ook over zitten verbazen. Uiteraard kunnen die dames echt wel wat, maar dat geldt ook voor de heren in de top 5. En de verschillen zijn wel erg klein. Misschien dat de redactie voor het gemak niet het exacte gewicht van de renners invoert maar een standaard laag gewicht voor vrouwen en een hoger gewicht voor mannen? Of al die vrouwen liegen allemaal 5 kg van hun echte gewicht af, dat is ook heel plausibel natuurlijk ;-)
Ik zou nu nog eens kunnen reageren maar er is al een ander topic over dit specifiek vraagstuk: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 2&start=30
Bedankt! Had dit niet gezien.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 22 jul 2011 19:57

lien schreef:
marconi schreef: Ik vond het wel straf dat Leontien op slechts 10 seconden achter Bart Brentjes op de 2de plek staat in " de beklimming van de Alpe d 'Huez.".
Enig idee wat Leontien nog aan sport doet?
Niet precies maar zij ziet er nog prima afgetraind uit. Maar ik schreef dat zij geen actief wielrenster meer was.. Zij zal best nog vaak op haar bike zitten , daar twijfel ik niet aan.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2011 20:49

En daarom zou ze dus geen toptijd neer kunnen zetten? Ze kan een serieus deel van haar ploeg nog gewoon bijhouden....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 22 jul 2011 23:22

Tsss......Smeets net weer als commentaar op die stop van Evans vandaag aan het begin van de etappe (ik weet nog steeds niet wat en of er iets aan de hand was): 'BMC heeft slecht materiaal'. Mijn broek zakte af van die opmerking. Als je het niet weet dan moet je er niet meer van maken en dingen verzinnen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

psychic_me
Forum-lid

psychic_me 23 jul 2011 00:12

Ik heb me vanavond, zeker niet voor het eerst, extreem opgewonden vanwege de aanwezigheid van Johan Derksen in TDJ!!!!!!!! De manier waarop deze man de wielersport compleet onderuit haalt vindt ik onbegrijpelijk en eigenlijk zelfs beschamend............... Dit samen met een presentator die compleet geen verstand heeft van wielrennen maakt het eigenlijk een groot drama. Het mooie wielrennen word weggezet als een waardeloze sport, vol doping en dan ook nog vergelijken met voetbal!?!?!?! Toen ik het filmpje van René van de Gijp vanavond met lede ogen had aangezien ben ik toch echt naar een andere zender gegaan.....hoe durf je zoiets op TV te vertonen, wat mij betreft een blamage!

ZIjn er meer mensen die er zo over denken? Op zich is de opzet van het programma goed, maar laten zo AUB wel mensen in beeld brengen die verstand hebben van de sport.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 jul 2011 07:13

Alhoewel ik mezelf beschouw als een Johan Derksen fan ben ik het dit keer met je eens. Johans optreden was beschamend. Filmpje van René vd Gijp vond ik dan wel weer geestig.

a3
Forum-lid

Gebruikersavatar a3 23 jul 2011 07:21

psychic_me schreef:ZIjn er meer mensen die er zo over denken? Op zich is de opzet van het programma goed, maar laten zo AUB wel mensen in beeld brengen die verstand hebben van de sport.
Mee eens. Vaak worden de gasten als kleuters te woord gestaan.
Leuke formule / andere mensen gebruiken. Wat meer beelden van
de verreden etappe van die dag laten zien zou een pluspunt zijn
voor de mensen (zoals ik) die nog geen vakantie hebben en dus
overdag niet kunnen kijken..

Plaats reactie