Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

driftbuien

neos
Forum-lid

neos 01 okt 2006 22:26

Juist jongen duursport is de beste uitlaat klep bij mij ook al sinds zeer vele jaren.
@ de nijmegenaren daar mag je trots op zijn wat je daar gedaan hebt voor hetzelfde geld rijd zo'n makker over je moutainbiky en dan is het fiets verhaal voor je over of erger nog dat je een ongewild bezoek aan de st Maartens kliniek moet brengen....Neem van mij aan het leven bestaat eigenlijk in bijna alle situaties uit DIMMEN
cornelli racing cycles Uden

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 02 okt 2006 14:47

Big Rosa, ik ben het volkomen met je eens. Het is godgeklaagd dat dit soort dingen voorkomen. Dit is het gevolg van jarenlang watjesbeleid, gedogen en z.g. begrip voor dit soort tuig. Als een politieagent die zich bedreigd voelt zijn pistool leeg zou schieten op dit soort gajus dan is de wereld te klein. Nou, van mij mogen ze dat soort dronken smeerlappen, zoals die nu weer in Vlaardingen het ambulance en politiepersoneel molesteerden, ter plekke een meter of meer onder de grond stampen. Dan zand erover!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

niklas2
Forum-lid

niklas2 02 okt 2006 15:15

Even los van de oorzaken:
Gisteren ben ik (in een groep van drie, ik reed op kop) gevallen in een bocht op een rustige, smalle weg. Resultaat: drie fietsers op de grond, behoorlijke schade aan man en materiaal. Maar nu komt het: er reed een auto achter ons groepje (toen we nog op de fiets zaten) die wachtte op een goed moment om ons te passeren. En dat moment kwam ook: namelijk nadat we gevallen waren. De automobilist zag ons dus vallen, week een beetje uit en gaf gas. Zonder ook maar even te stoppen en te informeren of alles goed ging met ons.......
Idd lijkt het wel of we ons steeds asocialer gaan gedragen en ons individu te allen tijde boven het sociale stellen.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

sparko
Forum-lid

sparko 02 okt 2006 16:13

onoplettende en asosiale automobilisten, verschrikkelijk. Een tijd geleden reed ik op een rotonde, automobilist geeft geen richting bij het afrijden van de rotonde en schept me vol in de flank. Ik had dus voorrang, hij geeft dat niet en hij keek niet uit. En toen ik dus op z'n moterkap lag begon die ook nog te schelden op me. Het was dat er een eind verder politie stond die er al aankwamen, anders had ik hem wel flink bewerkt.
ik ben over het algemeen heel rustig, maar als iemand de fout ingaat en dan ook nog een ander verwijten gaat maken, terwijl er niets te verwijten valt, dan wil ik wel even uithalen.

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 02 okt 2006 20:49

Quoten: Origineel geplaatst door Sparko op 02 Oktober 2006

onoplettende en asosiale automobilisten, verschrikkelijk. Een tijd geleden reed ik op een rotonde, automobilist geeft geen richting bij het afrijden van de rotonde en schept me vol in de flank. Ik had dus voorrang, hij geeft dat niet en hij keek niet uit. En toen ik dus op z'n moterkap lag begon die ook nog te schelden op me. Het was dat er een eind verder politie stond die er al aankwamen, anders had ik hem wel flink bewerkt.
ik ben over het algemeen heel rustig, maar als iemand de fout ingaat en dan ook nog een ander verwijten gaat maken, terwijl er niets te verwijten valt, dan wil ik wel even uithalen.

Let op Sparko! Niet op alle rotondes is de voorrangsregeling dezelfde!  In dit achterlijke land heeft men het voor elkaar gekregen om op de ene rotonde een fietser voorrang te geven en op andere rotondes moet je als fietser wachten! Dit in het kader van duidelijkheid en verkeersveiligheid!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

neos
Forum-lid

neos 02 okt 2006 22:26

Vaak reageerd het mede verkeer zo omdat de heren wielrenners ook aardig aso gedrag kunnen vertonen zoals vloeken, schelden, rood licht negeren enz... en vaak is dit omdat de heren te lui zijn om hun dure karretjes uit te rusten met een bel of omdat ze anders uit hun ritme zijn .Ik moet zeggen dat ik als ik zondags middags met mijn vrouwtje aan het fietsen ben vaak uitgeschreeuwd door de snellere weggebruikers dan moet ik wel eens denken DIMMEN en ga dan bewust erg langzaam aan de kant ( hun Campa's rammelen dan als een mitrailleur tijdens het freewheelen achter mij).....Nogmaals jullie zijn ook niet alleen op de wereld.
cornelli racing cycles Uden

rolandt
Forum-lid

rolandt 02 okt 2006 22:54

Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 02 Oktober 2006

en vaak is dit omdat de heren te lui zijn om hun dure karretjes uit te rusten met een bel

Ik ben niet te lui om een bel te monteren, het ziet er gewoon niet uit op een racefiets. Daarom heb ik geen bel.

papito
Forum-lid

papito 03 okt 2006 13:42

Ik rij vrij vaak langs de Amstel naar Amsterdam (werk) waar om de 500m een versmalling is voor de auto's.
Nu stopt bijna elke auto op het fiestpad zodat ik niet door kan fiesten.
Dus zij blokeren mijn weg om de andere automobilist de ruimte te geven.
Als het kan ga ik er dan ook links voorbij.

Het is zelfs zo dat voordat ik in de buurt ben bij zo'n versmalling mijn adrelinne al omhoog komt als ik wordt ingehaald door een auto.
En het is er niet een die die fout maakt maar 99%
Niemand die het ziet.....wordt er gek van.
Dit wil ik niet........
Wat moet ik doen?
Boot kopen?
"When I was a kid I used to pray every night for a new bicycle. Then I realised that the Lord doesn\'t work that way so I stole &#111;ne and asked Him to forgive me."<br>
- Emo Philips

trickoutxtc3
Forum-lid

trickoutxtc3 03 okt 2006 17:36

voor 1 dag ff zo'n luchthoorn kopen en bij elke autodebilist ff vlink blazen als ze het weer flikken gewoon de hoorn tegen het raam aan zetten
geloof me ze zillen het nooit meer doen!!!!!!!!! 
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

Plaats reactie