Roos69 schreef:Ik denk dat de kans klein is dat er iemand is die in Nederland zo'n fiets heeft.
Gevonden!
De RSL is echt helemaal te gek. Ik heb jarenlang wedstrijden gereden (op de MTB) en elk jaar weer op nieuwe fietsen kunnen rijden. Echt top materiaal allemaal, maar als je eenmaal gestopt bent, ga je uiteindelijk zelf kijken voor een fiets.
In 2007 nadat ik gestopt was al in aanraking gekomen met Moots, maar was nogal huiverig voor de prijs. Getwijfeld tussen Moots en Canyon (beetje scheve vergelijking realiseer ik me nu). De geometrieën van beide fietsen waren bijna hetzelfde. De ratio besliste in 2008 voor de Canyon, zelfde geometrie, zelfde gewicht, prijsverschil factor 5......
Maar ja, na twee jaar begon het toch weer te knagen. Zoals gezegd jarenlang wedstrijden gereden op niet echt in het oog springende fietsen (Univega) en dan overstappen op een Canyon, de gemiddeldheid ten top natuurlijk.
Vorig jaar dan toch uiteindelijk iets speciaals voor mezelf gekocht. Rationeel? Absoluut niet. Maar de passie voor het fietsen, de beleving bij het merk, het handwerk en het vakmanschap gaven de doorslag. Daarnaast absoluut geen fan van plastic (meerdere frames gescheurd, anonieme productie in een lage-lonen-land etc), maar wel van metaal !
Sinds september rij ik dus op een RSL. Wat een superframe. Allereerst om te zien. Maar ook om de rij-eigenschappen. Titanium heeft toch echt een speciaal gevoel, net alsof er extra energie vrij komt als je kracht zet. Tegenover mijn RSL voelt de Canyon doods aan. Ik ben er echt helemaal ondersteboven van.
Je betaalt er wel de hoofdprijs voor, maar ik vind het 't geld waard. Nog nooit zoveel plezier gehad aan een fiets. Ik kijk er echt naar uit om er weer mee te gaan rijden als het zout eenmaal van de weg is (daar heb ik nu nog de Canyon voor!).
Vragen? Stel ze gerust.