Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

klaar: Canyon F10 Ultimate, Dura Ace 10v

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 10 mei 2006 11:30

Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 10 Mei 2006

Campa stond hier mooier vind ik Welke wielen heb je dan noch buiten je LW's ?

Campa. Zonda die ik via Casran regel.
Pro2race (light) Tire (2 gekocht)
210 grams
Look Keo Carbon pair
224 grams
Ritchey WCS Carbon 31.6mm 400mm uncut
212 grams

Syntace Alu 7075 42cm:
222gr.

Selle Italia Black160gr (135gr claimed?)Ultegra casette's 300gram (2 gekocht)
Bottom Bracket Dura Ace 98grams
Schroeven die bij de remmen zitten?4 gr.
Voorrem Dura Ace154gr.
Achterrem Dura Ace166gr.Front Derailleur Dura Ace66 gr.
Rear Derailleur Dura Ace178gr.Ketting(in plastic) 284gr.
Dura Ace Linker & Rechter shifter  hadden zelfde gewicht op weegschaal: 2x 218gr.Links:rechts:
Dura Ace  Cranck met 52 & 39 voorbladen: 502gr
Linker kant van de Cranck 214 gr. met soort van schroefjes erbij weet de goede naam niet?!? en 202gr. Zonder.

plakker
Forum-lid

plakker 10 mei 2006 13:21

Hé Kuiper, denk je nog dit seizoen erop te kunnen rijden  ???  Leuk en aardig allemaal die foto's maar ik wil nu weleens een eindresultaat  foto van je Canyon project zien !

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 10 mei 2006 15:46

Quoten: Origineel geplaatst door plakker op 10 Mei 2006

Hé Kuiper, denk je nog dit seizoen erop te kunnen rijden  ???  Leuk en aardig allemaal die foto's maar ik wil nu weleens een eindresultaat  foto van je Canyon project zien !

Tuurlijk wel, moet nog ff kijken wanneer ik naar België kan snappie ;)

bertpols
Forum-lid

bertpols 10 mei 2006 16:05

He,
Leuke foto`s zo, moet je het platic niet van de ketting afhalen voor een 1gram lichter ....
Ben benieuwd naar het eind resultaat!Hoe ons op de hoogte....
Groetjes Bert

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 10 mei 2006 16:09

Quoten: Origineel geplaatst door BertPols op 10 Mei 2006

He,
Leuke foto`s zo, moet je het platic niet van de ketting afhalen voor een 1gram lichter ....
Ben benieuwd naar het eind resultaat!Hoe ons op de hoogte....
Groetjes Bert

Ik weet niet maar als ik dat plastic eraf haal krijg ik dan geen vettige handen bij vorige fiets campa. ketting was het wel zo
ik kom hierboven als ik nogniet die campa. zonda / Lightweight 16-20 wielset insteek, stuurlint en binnenband, wel meegerekend buitenband (niet de tubes)/casette op 3638gr voor de onderdelen.

casran
Forum-lid HC

casran 30 mei 2006 11:09

Kuiper, alvast proficiat met de Power Cordz die jouw richting uitkomen!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 30 mei 2006 11:22

Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 30 Mei 2006

Kuiper, alvast proficiat met de Power Cordz die jouw richting uitkomen!

Echt!??!?!?!? Bedankt! :-) (zie edit beneden)Ik weet wel dat er een pakket met tubes en tufo extreme tape me kant op komt. Maar dit is een verassing.(extra info: dit stond al elders in topic a.s. Zaterdag 3 Juni wordt de fiets bij TS-Bikes gemonteerd)
Krijg net deze email binnen :) dit is overigens de eerste keer dat ik iets win.
Quote:

Hello Fellow Weight Weenies (read on to find out who won another free set of Power Cordz),

I am sending this e-mail to clarify my earlier e-mails on May 22, 2006 about a Weight Weenie deal for those who entered the Weight Weenie Giveaway.  Obviously the e-mails I sent out have caused some confusion as to whether or not the original deal was being recalled.  Here is the story.  In my haste I ended up sending the first e-mail from the wrong e-mail address which would cause me tracking problems so I resent it from the correct address and then attempted to recall the first e-mail (obviously causing confusion as to what exactly I was attempting to recall).  Not my finest Outlook moment.

I did not intend to recall the deal and it is still available to those who wish to participate.  You can purchase Cordz from me (from my inventory here in Canada) for a 5 discount with free shipping.  That works out to approximately a 14-19 discount below the suggested US retail price (factoring in the cost of the shipping).  My stock of complete kits is getting pretty low but I have plenty of Cordz alone.

The prices including shipping are as follows:

<CRIPT>\n\nRoad Brake and Clasp / MTB Brake and Clasp – retail\nprice $46.95 less 5 \u003d $44.60 USD\n\nDerailleur / Road Brake / MTB Brake Cordz complete kits\n(including Cordz, housing, ferrules and lube or clasp) – retail price $69\nless 5 \u003d $65.55 USD\n\n \n\nShipping by airmail is usually 3-5 days to the US and 7-9 days to Europe.\n\n \n\nIf you are interested, please let me know.  Payment can\nbe made by PayPal to powercordzcanada@telus.net.\n I would appreciate if you could put your WW username in the subject of\nany e-mail reply and PayPal payment.\n\n \n\nTo alleviate the original confusion and for the hassle of having\nto read another e-mail clarifying the confusion, I have drawn another winner to\nreceiver a free set of Cordz, i.e. a set of Brake Cordz with Clasp and a set of\nDerailleur Cordz.  My lovely wife drew another winner at 5:46 pm PST today,\nMay 29, 2006, in the same manner as the original draw.  The winner is\nKuiper.  Happy Belated Birthday!  Your Cordz for your road bike will\nbe mailed to you tomorrow.",1]
);

//--> Derailleur Cordz / Road Brake Cordz / MTB Brake Cordz – retail price $36.95 less 5 = $35.10 USD
Road Brake and Clasp / MTB Brake and Clasp – retail price $46.95 less 5 = $44.60 USD
Derailleur / Road Brake / MTB Brake Cordz complete kits (including Cordz, housing, ferrules and lube or clasp) – retail price $69 less 5 = $65.55 USD

Shipping by airmail is usually 3-5 days to the US and 7-9 days to Europe.

If you are interested, please let me know.  Payment can be made by PayPal to face=Arial SPAN style=COLOR: windowtext; TEXT-DECORATIon: none>powercordzcanada@telus.net/SPAN.  I would appreciate if you could put your WW username in the subject of any e-mail reply and PayPal payment.

To alleviate the original confusion and for the hassle of having to read another e-mail clarifying the confusion, I have drawn another winner to receiver a free set of Cordz, i.e. a set of Brake Cordz with Clasp and a set of Derailleur Cordz.  My lovely wife drew another winner at 5:46 pm PST today, May 29, 2006, in the same manner as the original draw.  The winner is Kuiper.  Happy Belated Birthday!  Your Cordz for your road bike will be mailed to you tomorrow. <CRIPT>\n\n \n\nThank you all again and have a great week.\n\n \n\nRegards,\n\n \n\nRichard Grounds\n\nSales and Marketing\n\nIo DuPont llc\n\nTel: (250) 743-7927\n\n \n\n \n\n\n\n\n\n\n\n",0]
);

//-->

Thank you all again and have a great week.

Regards,

Richard Grounds

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 03 jun 2006 21:12

Jaja me fiets is eindelijk klaar heeft even geduurd had alles wel binnen, maar voordat ik de tijd om richting Denderleeuw te komen omdaar me fiets vakkundig en professioneel af te laten monteren bij TS-Bikes.

Ik vertrok vanochtend iets voor 7-en en kwam iets voor 9-en aan, de locatie was makkelijk te bereiken.

Hier wat foto's

deze foto heb ik genomen halverwege de montage (zitten Shimano wielen in op deze foto(me nieuwe trainingswielen) en een zadelpen die Stephan gebruikte om de fiets op te hangen in de Parker Tool:

er hier zie je het Lighweight achterwiel waar stephan even later de tube omheen heeft gedaan:

weer een stukje later

Stephan bezig met de fiets (hangt in de lucht aan de Parker Tool)

En hier is de fiets al weer bijna klaar de laatste puntjes worden op de "i" gezet.

Ookee vooruittt wegen maar
Zonda voorwiel
Achter Lightweight (met Campa snelspanner gaan tune in dus 7,0...nogwat denk bij die combinatie)

LW voor en LW achter (achter zit nog campa snelspanner vrij zware, komt nog een Tune in dus ergens in tussen de 6,8 - 6,9 zal dié dan wel te vinden zijn)

Gewicht zonder voorwiel (met LW achterwiel ingestoken, met campa snelspanners komen Tune AC 14 nog in dus wordt lichter :) )

Overige:

Zonda wielset heb ik uiteindelijk niet genomen mijn Junioren Casette kon er niet op, wordt momenteel gekeken naar een goed alternatief.

Met dank aan TS-Bikes.be, Casran, Carbonsports, van een andere forum bedank ik: LJ, pk0r, FelixOr

en natuurlijk bedank ik ook degene die mij advies hebben gegeven, die hierboven niet staan vermeld.

Ben er nu een uurtje of 2 uur ff lekker op aan het rijden. (zonder LW die is aan het drogen nog)
dus zie de reacties straks wel

daveke
Forum-lid

daveke 03 jun 2006 21:59

Hele stoere bike Kuiper! Daar maak je echt de blits mee!

Wat ga je nu doen met die zonda's?
Science of Performance!

matiz
Forum-lid

matiz 03 jun 2006 22:55

Eindelijk alle onderdelen nu eens als een geheel gezien. Maar ik moet zeggen dat het eindresultaat mij wel het wachten waard is geweest. Het is een hele mooie fiets geworden en ik hoop dat je er veel op mag winnen.
Matiz

casran
Forum-lid HC

casran 03 jun 2006 23:02

Ziet er prachtig uit, Chris... zoals verwacht. Proficiat.
Nu moet je enkel nog eens de fiets als een geheel fotograferen!
Beetje vervelend met die Zonda's... Ik dacht je ermee te kunnen helpen, maar wist niet dat op Shimano body's van Campa wielen enkel cassettes passen die met 11T of 12T beginnen (hetzelfde is het geval met alle Dura-Ace body's); geen junior-verzetten dus.  Voor wie het zich afvroeg: ik heb het kunnen regelen dat Chris' Zonda's teruggenomen worden en hij z'n geld terug krijgt, dus er is geen man over boord. Alleen doodjammer!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie