Ik ga me ook maar even in de discussie mengen, aangezien ik binnenkort ook voor het eerst op tubes ga rijden:
1. Waarom is de Vittoria lijm beter dan de conti (vogens fdegrove)?
2. In hoeverre moet je lijmresten eraf halen van vorige tubes? Helemaal niet of alleen de grotere "brokken"?
TUBES vs CLINCHERS
mensma schreef:Ik ga me ook maar even in de discussie mengen, aangezien ik binnenkort ook voor het eerst op tubes ga rijden:
2. In hoeverre moet je lijmresten eraf halen van vorige tubes? Helemaal niet of alleen de grotere "brokken"?
1. Antwoord weet ik niet , wel dat ik de Vittoria besteld heb. Heb wel ergens gelezen dat Vittoria erg veilig is voor de carbon velg , terwijl vlgs een test de kleefkracht onovertroffen is .
2. Bedoel je van de velgen of van de banden ?? Ik denk niet dat er veel grote brokken zullen zijn als je netjes gelijmd hebt.
Ik ben benieuwd naar de antwoorden door DRS. Ir. F De Grove. Ik heb n.l. een setje tubewielen staan waar morgen de tubes opgaan. Ik heb er veel over gelezen , en van partool de manual doorgelezen met foto's erbij....zou moeten lukken.
Wat ik wel heb gedaan zijn de velgen helemaal ontdaan van alle lijm die erop zat , en nu zijn de velgen weer als nieuw , en ga nieuwe lijm aanbrengen.
P.S. Hoe bevallen de ADA wielen Mensma ?? Er zitten toch al tubes op of ga je ze er opnieuw oplijmen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
Er zaten (niet gelijmde) tubes op, maar dat was alleen om even te zien hoe het eruit zag. Binnenkort krijg ik Conti's binnen en dan zal ik voor het eerst op de ADA's rijden.
mensma schreef:Ik ga me ook maar even in de discussie mengen, aangezien ik binnenkort ook voor het eerst op tubes ga rijden:
Hoi,
1. Vittoria Mastik One is naar verluidt (testen gepubliceerd op internet e.d.) de beste lijm zeker icm carbon velgen.
2. Als de lijm op de bestaande tubes dezelfde is als die je voor je velgen gebruikt dan laat je de lijmresten voor wat ze zijn. Door het opnieuw verlijmen activeer je gewoon de solventen/agenten weer in de oude lijm waardoor opnieuw een goede hechting ontstaat.
Mengen van verschillende soorten lijm leidt vaak tot een minderwaardige hechting.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Ik heb tot nu toe altijd met Tubasti mijn tubes op mijn LW´s gelijmd en moet zeggen dat dit met het wisselen wel eens tot problemen gaf,dan trok je het linnen van de tube conti comp los en dan moest ik kloten om het linnen van het velgbedte krijgen.
Is dat met Vittoria Mastik ook het geval of gaat dat een stukje makkelijker met andere tubes had ik minder moeite Veloflex record bv,ook met het lijmen op Ambrosio nemensis velgen icm dugast ook geen problemen met het wisselen van de tubes.
Is dat met Vittoria Mastik ook het geval of gaat dat een stukje makkelijker met andere tubes had ik minder moeite Veloflex record bv,ook met het lijmen op Ambrosio nemensis velgen icm dugast ook geen problemen met het wisselen van de tubes.
I live to ride,I ride Passoni
Voor diegenen die het eens willen zien en ongeveer hoe het hier is uitgelegd:
http://www.youtube.com/watch?v=93-ND_wX ... re=related
works for me...
http://www.youtube.com/watch?v=93-ND_wX ... re=related
works for me...
Erg duidelijke video, thx! Inmiddels heb ik met tubes redelijk opzitten (kan met losse handjes fietsen
) en heb 2 ritjes gemaakt. Wat me opvalt is dat het comfort erg verbetert t.o.v. de SLR's met Conti SS BuBa en BiBa is vooral op korte richels. Natuurlijk wat lastig te vergelijken want de Ultimate's zijn ook nieuw voor me. Gek genoeg vind ik dat de velgen niet erg recht zijn (ik kan de remmen veel minder strak zetten dan bij mijn SLR's) en de velgen zelf zijn een stuk breder. De Veloflexen nemen vrij veel vuil "op" doordat ze nogal sticky zijn maar dat levert geen problemen op. Ik heb overigens ook een Recon Cassette gemonteerd (gewicht he; scheelt maar liefst 80 gram maar is even duur)) maar da's geen succes; schakelt een stuk matiger dat de originele DA cassette. Wellicht beter afstellen?
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate