In Delft hebben ze ook het "onvolprezen" referendum ingezet. Een camping had al een uitbereidingsvergunning gekregen van de gemeente, maar door zeer vakkundig lobbywerk is die vergunning onder druk komen te staan en mocht er middels het referendum gestemd worden. Je raadt het al: camping mag niet uitbereiden ten koste van groen (waar overigens een volledig uitgewerkt groen-vervangingsplan voor was!!). Mensen die totaal geen zak verstand hebben van de situatie of de eerdere gang van zaken mochten nu naast hun stem ook even voor de camping stemmen. Als het referendum los van deze verkiezingen was geweest zou er nooit de benodigde opkomst zijn geweest voor een geldig referendum.
Dit zie je nu dus ook in het groot op de landelijke politiek; mensen stemmen zonder volledig inzicht in de programma's en de lange termijn gevolgen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat er in 3 jaar tijd ineens zoveel mensen het volledig inhoudelijk eens zijn geworden met de SP.
Maar goed, ik ben dan ook een egoist in een leasebak die hard werkt voor zijn centen en die dan ook graag zelf uit wil geven aan mooie fietsen etc