Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

cr1pro of soloist?

xlr8r
Forum-lid

xlr8r 08 sep 2007 00:20

Sharkman schreef:Geen enkel merk, maar eigenlijk was de conclusie van het artikel dat profs continu op aangepast (nieuw) materiaal rijden en dat er (tenminste in 2004) zeer veel gerelabelled en aangepast materiaal circuleerde. Ik heb uit een partij "standaard" S-work frames van Aqua en Sappone (zagen er echt identiek uit aan winkelmodellen) van één maat drie verschillende bovenbuislengtes gehaald (bovendien waren alle frames een flink stuk lichter dan normaal.

Een Roubaix model is vorig jaar via Ebay verkocht en een Cervelo crosser weet ik volgens mij nog te koop te staan (mooi frame trouwen!, zou zeker te verkopen zijn als dit op de markt kwam)

Heb nog even nagevraagd. De crossframes waren voor sponsordoeleinden en er zijn twee versies: de R3 versie die super mooi was maar helaas niet heel praktisch i.v.m. sloping geometrie en optillen van het frame op de schouder. Verder schijnt er een gerelabelled frame te zijn geweest met rechte bovenbuis??

Verder schijnt er een gerelabelled frame te zijn geweest met rechte bovenbuis??

Dat is/ was de Crossance Een Cervelo Renaissance (ultrafoco buizen) met crossnokjes en aangeoast geometrie en kabelloop.

En al de R3 cross frames die zie ik net zoveel al de door jou weleens genoemde R2,5 bayonne frames.
pas op! paaltje!

sharkman
Forum-lid

sharkman 08 sep 2007 11:53

Dat van die crosser klopt (één van de mechaniciens van CSC vertelde me van het bestaan en dat schijnt dus echt de ultieme crosser te zijn, heb er ooit maar eentje gezien).
En wat betreft de crossframes, kennelijk wordt het sponsormateriaal vaak al na 1 seizoen weer verramscht (imho zou verschroten net als vaak in de autowereld gebeurd stukken beter zijn). Ik zie veel van dit materiaal voorbijkomen (kan het ook niet helpen) en blijkbaar hebben de renners die dit krijgen niet de behoefte om hun materiaal in de schuur te laten staan (het AVR frame zal ook uit een dergelijke partij afkomstig zijn wat ze zijn nooit direct verkocht). Ik heb aangegeven er eentje (in en partij van 20 fietsen te hebben gezien) en de discussie starte met het feit dat Cervelo nooit maatwerk heeft gemaakt, nu zijn er inmiddels al 3 specials opgedoken en misschien kan jij vertellen wat je nog meer op Ebay tegen ben gekomen. Overigens elke machanicien die je vraagt of als het gebruikte materiaal afkomstig is van de sponsor lacht alleen maar en geeft aan dat er soms wat "aanpassingen" noodzakelijk zijn (is in het peloton bijna net zo'n taboe als doping). Bekend verhaal zijn de speedplays van CSC en de behoorlijke partijen SLR zadels die als sponsormateriaal (niet aan csc) werden verstrekt, weleens een prof/team op slr zadels zien rijden, drie maal raden waar die zadels terecht zijn gekomen.......

Tenslotte, gewone (ex team R3 en Soloist frames zijn als je de juiste kanalen kent relatief eenvoudig te koop) wat is er zo vreemd aan als er incidenteel iets bijzonders tussenzit (laat ik dat nou net verzamelen). Van elk merk kom ik regelmatig apart materiaal tegen en de juiste personen weten dat ik dat zoek en houden het apart voor me.

Ps. en nou hou ik op over dit topic. ieder stukje info. dat rechtstreeks van bepaalde merken afkomt moet blind als waarheid aan worden genomen en weerleggen is bijna een doodzonde. Forumleden half zo oud al ik en amper een paar jaar "expertise" proberen mij te uit te leggen dat wat ik zie niet hetgeen is wat ik denk dat het is (maar ook ik kan me vergissen, ik kocht eens een ex team dogma en later bleek het een door de fabriek omgelabelde prince te zijn....een bayonne was niets meer dan een fraktioneel lichtere en zwart wit gespoten 2.5 misschien heeft de fabriek toch iets meer gedaan om het frame te hypen...).
Misschien moeten we het er maar op houden dat de wielerwereld wat rommelig is maar dat sommige merken vromer zijn dan de paus (kennen geen breuk/problemen, passen iedereen, zijn beter afgewerkt dan een porsche, testen niet, en verschroten alles wat eigenlijk niet op de markt mag komen en zelf de marketeers zeggen altijd de waarheid) en daar absoluut niet aan meedoen.......

(En daar begon de hele discussie mee) Cervelo heeft uiteindelijk een gamma opgebouwd dat gezien kan worden. Het grootste deel van de lijn kan blind worden aanbevolen en dat zoiets (zeker voor een klein bedrijf) bloed zweet en tranen kost is vanaf het begin helder. Niet alles zal het tot een produktiestadium redden (gelimiteerde budgetten).
Voor een groot aantal merken geldt voor mij dat een discussie ophoudt bij het design (rest is althans voor mij niet interessant). Reden dat ik er relatief weinig meer mee bouw (ook niet gebruikt) is dat er gewoon een goede dealer op steenworp afstand zit (maar een R3 staat zeker in mijn top 15 van beste frames aller tijden)

Eind.......

colnagog
Forum-lid

colnagog 08 sep 2007 13:23

Sharkie, wijze woorden laat de jeugd maar lullen jij hebt echt verstand van deze spullen!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

speric
Forum-lid HC

speric 08 sep 2007 21:04

Gerard en Shark ook trouwens, waar het om begonnen is, is dat bepaalde feiten niet kloppen. Nog steeds niet.
Als mijnheer hier beweert " diverse modellen behalve de SLC-SL" op gebouwd te hebben, maar niet eens weet hoe de kabels doorvoer gaat, om maar iets te noemen. Dat klopt er iets niet. Goed, zo zijn er wel meer zaken.
Dat Shark een liefhebber is en ongetwijfeld een hoop zal weten, neem ik zo aan. De rest alleen niet.
That's all.
En die specials zijn wat anders dan maatwerk ...

pipootje
Forum-lid

pipootje 08 sep 2007 22:24

zou wel een leuk topic zijn haaienmeneer, "beste frames aller tijden" (of van na "de" oorlog)
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

colnagog
Forum-lid

colnagog 08 sep 2007 22:26

SpEric schreef:Gerard en Shark ook trouwens, waar het om begonnen is, is dat bepaalde feiten niet kloppen. Nog steeds niet.
Als mijnheer hier beweert " diverse modellen behalve de SLC-SL" op gebouwd te hebben, maar niet eens weet hoe de kabels doorvoer gaat, om maar iets te noemen. Dat klopt er iets niet. Goed, zo zijn er wel meer zaken.
Dat Shark een liefhebber is en ongetwijfeld een hoop zal weten, neem ik zo aan. De rest alleen niet.
That's all.
En die specials zijn wat anders dan maatwerk ...

Hee Eric ik vind het altijd wel leuk om een beetje te klooien! Weet dat jij heel veel weet van fietsen en Cervelo in het bijzonder. Ook Shark komt altijd over als een kenner. Duszzzzzzzzz
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 09 sep 2007 15:44

Er zijn hier ongetwijfeld veel "kenners" op dit forum, maar soms bekijk ik sommige discussies met argusogen. Laat een ieder oppassen zich niet te veel in te laten met 1 merk, het gaat dan al erg gauw op een soort van belangen verstrengeling lijken.

Klinkt misschien gek van een Colnagofreak, maar ik kan om het even genieten van welk merk ook, als de fiets met zorg en liefde is afgebouwd.
Of dit nu een Pinarello, Scott, Gazelle, Cervelo, of wat dan ook is.

Laat het hier vooral gaan over de passie voor de fiets en het fietsen en wat minder over het merk waar enkele forummers, wat nu wel weten een grote voorkeur voor hebben.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

speric
Forum-lid HC

speric 09 sep 2007 15:56

Eens !

diamond
Forum-lid

diamond 09 sep 2007 16:07

Colnagofreak,sluit me bij je woorden aan je durft haast je eigen merk niet te noemen ( geen verplichting natuurlijk),want ik kan mijn eigen niet voorstellen dat deze eigenaren allemaal toerfietsers zijn met dure fietsen.

geen nijd van mij of zo gun ieder het zijne gelukkig dat ieder zijn eigen smaak heeft.
Maar laat ieder in z'n waarde qua merk en afmontage

sharkman
Forum-lid

sharkman 09 sep 2007 17:10

"Laat een ieder oppassen zich niet te veel in te laten met 1 merk, het gaat dan al erg gauw op een soort van belangen verstrengeling lijken"

En da's nou precies het punt. Dit is een Forum waar gelukkig heel veel mensen met heel veel voorkeuren bijeenkomen. Daar moet in principe gediscussieerd kunnen worden zonder dat "één merk" leden alles acuut met de grond gelijk proberen te maken zo gauw het "hun merk" betreft.
Op Duitse en Engelse fora (veel meer leden met nog meer kennis) kom ik de bewuste personen (wel de hobbyisten van deze site) helaas nooit tegen en wordt dergelijk gedrag ook acuut de grond in geboord.
Vindt je dergelijke opmerkingen niet leuk/onhandig dan moet je maar een apart "I love my ******* forum" met ballotagecommissie opstarten.

En voor Speric. Twee weken geleden een Ex team Slc opnieuw opgebouwd omdat er wat bijgeluiden waren, bedoel je nou dat ik de kabels om de buis had moeten wikkelen en niet de doorvoeren had moeten gebruiken?. Inmiddels heb ik vrijwel ieder merk wel onder handen gehad (en vaak ook nog van forumleden). Kost wat tijd en levert niks op maar daarom is het ook een hobby. Als je ooit een Klein Quantum Pro op hebt gebouwd (één van de lastigste frames op de markt) is ook een slc peanuts.

speric
Forum-lid HC

speric 09 sep 2007 18:05

Sharkman,

Ik ben niet zo heel lang geleden bij je geweest zoals je nog zult weten. Toen hebben we het over de kabels gehad en het wel of niet resoneren, is geen sprake van trouwens. Ook over de lastige kabel doorvoer. Waar jij, zo bleek, niets van wist. Wat je wist wel een manier om de hele kabel, binnen èn buiten door te kunnen voeren. Toen ik je erop attendeerde dat, dat bij Cervélo niet kan. Moest ik je nogmaals uitleggen hoe de kabeldoorvoer loopt en dat dus alleen de binnenkabel er doorkan.

Als jij mij nu de laatste dagen ineens verteld dat je en een R3 hebt gehad en een SoLoist team voor die tijd, die nooit hier voorbij gekomen oid., dan heb ik daar grote vraagtekens bij ja.
Ik kom op voor een merk dat ik mooi vind, omdat er bepaalde onwaarheden worden verteld. En daar is een forum voor. Niet om iets af te kraken of in twijfel te trekken om vervolgens iets uit eigen handel aan te bieden..

auke
Forum-lid

auke 09 sep 2007 18:43

Heren haantjes, wordt het niet eens tijd dat jullie weer eens een biertje met elkaar gaan drinken en het eens gaan hebben over bijvoorbeeld mooie vrouwen ofzo in plaats van kabeltjes.....

Plaats reactie