spin schreef:paashaas schreef:
Waar zal ik beginnen...
[...]
En je uitleg van "er kan er maar 1 winnen, de rest is toch gefrustreerd, het wordt pas een probleem als ze altijd wint", sorry, maar dat vind ik echt cafépraat.
Mag dat toontje een beetje minder? Ik snap ook niet helemaal waarom je mijn argumenten steeds wegzet als cafépraat. Daar wordt de discussie niet gezelliger van en bovendien mag je me dan eerst wel eens uitleggen waarom het dan wel cafépraat is.
Maar om op de argumenten terug te komen: 'ze beinvloedt de koers' is natuurlijk een non-argument. Iedereen beïnvloedt de koers. Soms zit er eentje tussen die een beetje meer afwijkt dan de rest. Dat heb je met alleen maar vrouwen ook, en degenen die teveel afwijken gaan een niveautje hoger fietsen of kappen er juist mee omdat ze geen talent hebben. Het filtert zich vanzelf uit.
En daarnaast zeg je het zelf ook al: bij de mannen meefietsen is waarschijnlijk ook geen succes, met al die hormoonkuren. Het is nog maar de vraag wat je van je mannelijke voordeel overhoudt in zo'n situatie. Het dreigt een beetje onder te sneeuwen in deze discussie, maar misschien is ze wel gewoon een goeie wielrenner?!
Ja, mss is ze een goede wielrenner, dat weet niemand.
Als je de moeite zou doen om het topic eens te doorlezen, ik denk dat op de eerste pagina een link staat naar een website waar gezegd wordt dat mannen en vrouwen een verschillende hartgrootte, hemoglobinegehalte en hematocrietwaarde hebben. En ze heeft wel een mannelijke hormoonhuishouding gehad tot aan haar operatie.
Ik zie niet in waarom de koers beinvloeden een non-argument is. Als vrouwen erover klagen dat ze veel harder kan aanzetten dan andere vrouwen, dan krijg je toch een koers-situatie die anders is dan anders.
En waarom het cafépraat is, wel om het volgende: ze moet alleen maar naar een hoger niveau als ze ALTIJD wint, zeg je.
Wel, dat vind ik echt cafépraat. Want jij toont niet veel respect tov de vrouwen die er regelmatig tegen koersen.
Wat jij zegt is het volgende: ja, die andere vrouwen winnen nu mss eens een keer minder, maar wat maakt het uit. Dat is een teken dat je totaal geen inlevingsvermogen toont tov de vrouw die 2de werd, de vrouw die net geen podium haalt, die vrouw die net buiten de top-10 zit, de vrouw die net geen prijs rijdt. De vrouw die net hoopte uit te rijden, maar door een aanval van Natalie juist moet lossen.
Wel, als die vrouwen klagen dat Natalie start, dan kan ik dat begrijpen ja. En zoals jij praat, dat is echte cafépraat. Als je inlevingsvermogen hebt, dan zou je beseffen hoe hard die andere vrouwen moeten fietsen.