Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Marmotte 2008

vip32
Forum-lid

vip32 09 jan 2008 13:10

heb intussen mijn 'dossard' binnen, duurt idd enige tijd.

perik
Forum-lid

perik 13 jan 2008 13:14

Ik heb me zojuist ook ingeschreven en betaald. Er stond nog dat ik een gezondheidsverklaring oid bij moet voegen. Hoe kom ik hieraan en bij wie moet ik hem inleveren?

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 13 jan 2008 13:27

Het formuliertje staat ergens online, laat dat ff door je huisarts invullen en het is prima.

campaioen
Forum-lid

campaioen 13 jan 2008 17:57

heej mannen. Weet iemand wat ik, jongen van 18 jaar en <70 kg, voor tijd moet rijden om goud te halen?

Hoe delen jullie (degenen die voor een snelle tijd gaan) je race in. Ik dacht eerst behoudend op de glandon en de croix de fer. Dan in een peletonnetje in lekkere vaart (ongeveer 40 km/h op het vlakke richting de telegraph), om daar vervolgens voor de eerste keer een beetje de benen te testen. Vervolgens op de galibier lekker doortrappen, maar niet te gek, zodat in de afdaling een beetje hersteld kan worden. Op de alp lijkt het me zoiezo een kwestie van overleven en maar kijken wat je over hebt.
no pain no gain

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2008 18:06

Ten eerste mag je helemaal niet starten, je moet 18 zijn (al in januari voor de Marmotte).
Als je rustig de Glandon op rijdt moet je wel heel veel mazzel hebben wil je in groep makkelijk hard naar de Telegraphe kunnen rijden. Ik reed in de 2e groep en die viel vorig jaar volledig stil omdat er niemand wilde rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

blaffy10
Forum-lid

blaffy10 13 jan 2008 20:07

Weet niet wat jij onder testen vindt vallen, maar ik zal rondom je omslagpunt blijven rijden t/m galibier + afdaling en dan vanaf de alp testen/gummen/blaffen.
Eeuwige valkuil blijft te vroeg te hard gaan rijden omdat je denkt die dag de benen van Armstrong te hebben of last heb van andere grootheidswaanzin/adrenaline etc.
Als je een snelle groep kan vinden op de twee vlakke stukken is dat mooi meegenomen, maar doorgaans willen er weinig rijden. Wel de lusten ,maar niet de lasten van een groep denkt men dan.
Succes (als je mag/gaat starten).
Alstublaft.

campaioen
Forum-lid

campaioen 13 jan 2008 20:58

oei wat stom, net 18 geworden en moet nog ff wennen :p
Als ik het zo hoor moet je dus eigenlijk gewoon een soort fietsforumgroepje hebben, dat wel samenwerkt!! Met testen bedoel ik natuurlijk niet helemaal in het rood gaan, maar wel gewoon lekker rijden. Dus met een hartslag van 160-170.
no pain no gain

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2008 23:32

Heb je al wel eens in 't hooggebergte gereden? Ik kan m'n hartslag op een klim wel in m'n extensieve duurzone houden (zolang 't niet extreem steil is), maar de meeste zitten direct in hun intensieve duurzone. Die 160 zal je op de Glandon al wel gaan halen. (Het is trouwens de Glandon of de Croix de Fer die je rijdt, maar gelukkig niet beide).
Ik hoop dat ik de Marmotte kan rijden, maar dan moet ik 1e nog vervoer fixen. Je mag wel met mij mee rijden de Glandon op, maar ik hoop wel in de 1e groep te kunnen rijden, dus dan is een goede tijd verzekerd hoe dood je ook gaat op de Galibier of de Alp. ;)
Afbeelding

campaioen
Forum-lid

campaioen 13 jan 2008 23:52

Heej, ik d8 dat je vanaf de glandon doorstak naar de croix de fer (klein stukkie nog), maar je doet er dus 1 van beide? welke dan? Ik ben een redelijk goede klimmer, al heb ik nooit echt een referentiepunt gehad (sorry Edwin01)..... met cycletours was edwin de enige die nog een beetje mee kon komen..... maarja, dat waren allemaal oude lullen!! ;) Op de Bonet duelleerde ik met een 28-jarige amateur A die naar eigen zeggen als een goed klimmer gold. Hem kon ik goed bijhouden.
Wat is de eindtijd die jij (am-fan) in ged8en hebt dan.... Met de nodige trainingen en wedstrijden hoop ik onder de 7.30 te komen. Jij zal wel aanzienlijk sneller zijn, teminste... dat hoor ik je nu en dan opscheppen :p
no pain no gain

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 jan 2008 00:05

Ik reed afgelopen jaar al iets van 7:13, maar de tijd maakt me niet echt een volgende keer. Zolang ik er maar een goed gevoel aan over hou ben ik er tevreden over en als ik dan ergens op de Alpe d'huez volledig geparkeerd kom te staan (zoals afgelopen jaar op Galibier gebeurde) dan is 't jammer en weet ik dat ik nog een jaartje extra training nodig heb om diegene voor me bij te houden.
Met wat voor een verzet reed je de Col de la Bonette omhoog? Als je wat wilt vergelijken stuur maar een PM'tje ik kan uit de uitdraaien van m'n Polar de tijden wel halen van cols rond Barcelonette.
Afbeelding

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 14 jan 2008 09:16

Amclassic-fan schreef:Ik reed afgelopen jaar al iets van 7:13, maar de tijd maakt me niet echt een volgende keer. Zolang ik er maar een goed gevoel aan over hou ben ik er tevreden over en als ik dan ergens op de Alpe d'huez volledig geparkeerd kom te staan (zoals afgelopen jaar op Galibier gebeurde) dan is 't jammer en weet ik dat ik nog een jaartje extra training nodig heb om diegene voor me bij te houden.
Met wat voor een verzet reed je de Col de la Bonette omhoog? Als je wat wilt vergelijken stuur maar een PM'tje ik kan uit de uitdraaien van m'n Polar de tijden wel halen van cols rond Barcelonette.

Daar gaan wij met een fietsgroepje heen dit jaar, Barccelonette.
Tips van harte welkom.
Zijn op zoek naar een camping met ingerichte tenten of eventueel stacaravaan.

edwin01
Forum-lid

edwin01 14 jan 2008 13:52

campaioen schreef: Ik ben een redelijk goede klimmer, al heb ik nooit echt een referentiepunt gehad (sorry Edwin01)..... met cycletours was edwin de enige die nog een beetje mee kon komen.....

HAHAHAA!! Aan mij heb je geen referentie hoor! Zoals je al constateerde, op een goeie dag kan ik op de macht een aardig tijdje volgen, maar ik ben zeer zeker geen klimmer...... Mijn forte ligt meer in de laatste 150 meter van de wedstrijd....
Je weet wel, dikke bovenbenen en een hoog piekvermogen!
Bovendien schelen we toch zo'n 25 jaar een een kilootje of 10....
Wat ik wel weet, is dat toen ik een jaar of 19 was en ook 68kg woog, ik met een 42*26 een stuk makkelijker omhoog reed! Those were the days....

En op dit moment ben ik helemaal niks waard, zit thuis met een echte smerige griep......

Plaats reactie