Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tommeke tommeke...... (dommeke dommeke)

oldboy
Forum-lid

oldboy 10 jun 2008 15:30

@delirium....wise speaking! Iedereen heeft zo te zien direct een mening klaar liggen. Over voorbeeldfunctie dit of dat en dat kan niet en mag niet, maar niemand staat in zijn schoenen dus kan een ieder maar beter bij zichzelf blijven.

een betere wereld begint bij jezelf

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 10 jun 2008 15:32

Wat ik niet begrijp (en dat begrijp ik ook nog altijd niet in de hele Landis zaak): Hoe dom kun je als sporter zijn om dingen te gebruiken waarbij een pakkans bestaat van 100%. Dat risico mag je toch nooit nemen. Behalve natuurlijk als je weet dat je toch niet gepakt wordt...... Volgens mij weten alle profrenners dat ook, maar ja, soms gaat er wel eens iets mis hè........
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

thja14
Forum-lid

thja14 10 jun 2008 15:45

@delirium, je nick zegt genoeg. Maar toch even inhoudelijk. Hij is niet zot gemaakt hij heeft zich zot laten maken. Als de auto rechtasaf sloeg, zoals jij zegt heeft Tom de auto recht ingehaald en dat is ook in Belgie niet toegestaan. Volgens mij laat iedereen hem hier trouwens gerust, want als hij dit niet leest ziet hij er niets van en de forumers hier zullen hem ook niet bellen. Verder heeft hij zichzelf onderuit gehaald en is hij niet door de pers onderuit gehaald. Boonen is geen slachtoffer, maar dader. Nogmaals vooral vanwege zijn absoluut onacceptabele verkeersovertredingen. (Met cocaine op rijden vind ik trouwens net zo erg als met alcohol, laten we hopen dat hij dat niet heeft gedaan).
Passie voor het fietsen en de fietsen.

driebiebu
Forum-lid

driebiebu 10 jun 2008 16:05

Ben het volledig met Delirium eens: hardrijden met alcohol kan never nooit niet. Maar voor de rest: wat een fatsoensrakkers en betweters hiero !
Eerst dragen ze Boonen op handen, om hem daarna met zijn allen te lynchen.
Boonen is dus ook maar een MENS.
En die maken wel eens fouten. En die hebben recht op privacy. En die mogen best eens een snuifje nemen. Ik weet zeker dat er op dit forum ook een hoop mensen zijn die wel eens een snuifje nemen en dronken worden.
Dus probeer je eens te verplaatsen in de mens Tom Boonen, ipv meteen te lopen schreeuwen wat voor een voorbeeldige mensen jullie zelf zijn (ahem...)
Ja, da weet ik toch nie !!

specliffeddes
Forum-lid

specliffeddes 10 jun 2008 16:12

@driebiebu
Daar gaat het dus niet om: dat wij snuiven, dealen, zuipen en vreemdgaan is niet relevant (in overdrachtelijke zin). Ik denk dat er weinig wielerfans, perslieden, sponsoren, collegae of ploegleiders wakker liggen van mijn onhebbelijkheden.

Wanneer Boonen het doet wel is het wel een zaak - let wel: dit is géén waardeoordeel maar een constatering. Dat komt nu eenmaal omdat sterren/publieke figuren niet ontkomen aan het oordeel van de vox pop. Jouw uiting draagt net zo goed bij aan dat veelvormige oordeel als zij die volgens jou Boonen lynchen.

En ook jij komt met een moreel sjabloon - zij het een stuk minder rigide - op de proppen (ieder mens zijn foutjes), al verschilt dat van anderen (Boonen heeft voorbeeldfunctie).
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

thja14
Forum-lid

thja14 10 jun 2008 16:12

Je durft wel driebiebu, je veroordeeldmet je post een hoop mensen zonder iets van ze te weten. Ik spreek alleen voor mezelf, gebruik gaan coke, probeer me aan de snelheid te houden en dat lukt heel redelijk en kruip nooit met alcohol op achter het stuur. Verder heb ik Boonen nooit opgehemelt. Ook lynch ik niemand, ben principieel tegen lijfstraffen en dus zeker tegen lynchen. Ik heb hier nog weinig reacties gezien die betweterig waren en ja ik vind wel dat Boonen algemene fatsoenregels heeft overtreden, maar of ik daarmee een fastsoensrakker ben? Boonen is eens mens en altijd geweest en zou er goed aan doen zich ook zo te gedragen. Als laatste over fatsoen gesproken, jouw post zit op het randje van het fatsoen en misschien wel erover.

thja14
Forum-lid

thja14 10 jun 2008 16:25

Nog even voor diegene die zeggen dat Boonen zelf moet weten of hij coke gebruikt. Uiteraard heb je recht op die mening in Belgie is het echter zo dat coke bezit strafbaar is volgens de wet. Belgie kent in tegenstelling tot Nederland geen gedoog beleid. Tom Boonen heeft dus gewoon opnieuw de wet overtreden.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 jun 2008 16:41

Volgens Sporza kunnen vanavond of uiterlijk woensdagochtend een verklaring van QSI verwachten. Neem maar van mij aan: de pleuris is daar goed uitgebroken.

Als ik mijn geld erop zou moeten zetten: QSI ontslaat T. Boonen en stelt zo tourdeelname veilig.

specliffeddes
Forum-lid

specliffeddes 10 jun 2008 16:42

Lijkt me een goede pronostiek. Ik hoop dat QSI haar deelname aan de Tour kan waarborgen. Het blijft natuurlijk een uitstekende ploeg die niet mag ontbreken.
Le vélo est mon squelette extérieur - vrij naar Alfred Jarry (1873-1907)

seger
Forum-lid

seger 10 jun 2008 16:53

thja14 schreef:Nog even voor diegene die zeggen dat Boonen zelf moet weten of hij coke gebruikt. Uiteraard heb je recht op die mening in Belgie is het echter zo dat coke bezit strafbaar is volgens de wet. Belgie kent in tegenstelling tot Nederland geen gedoog beleid. Tom Boonen heeft dus gewoon opnieuw de wet overtreden.

Coke bezit is in Nederland ook gewoon verboden hoor. Het gedoogbeleid geldt alleen voor de softdrugs.

Ik ben erg benieuwd naar de verklaring van QSI. Boonen ontslaan is toch niet niks, gezien zijn heiligen-status in België. Persoonlijk zou ik het niet erg vinden als hij aangepakt wordt, dat heeft hij wel verdiend na zulk gedrag. Een verlies voor de wielersport zou het echter wel zijn. Zoals hij over de steentjes reed tijdens P-R dit jaar, dat doen niet veel hem na...
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

thja14
Forum-lid

thja14 10 jun 2008 17:00

@Seger.Kan het niet laten bij voorbaat mijn excuses, maar toen ik je onderschift zag kwam het volgende in me boven naar aanleiding van je opmerking over Boonen in P-R.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat... , en met coke is het verdragen van pijn juist iets dat makkelijker gaat.

Plaats reactie