ook bedankt voor de BBB-tip. uit het feit dat ik in dit topic publiekelijk om spatbordadvies vraag, mag blijken dat ik mijn ijdelheid naast m'n zomershirtje in de kast heb gehangen
Het grote spatbordjes topic/poll
dit topic klimt tot grote poetische hoogten 
ook bedankt voor de BBB-tip. uit het feit dat ik in dit topic publiekelijk om spatbordadvies vraag, mag blijken dat ik mijn ijdelheid naast m'n zomershirtje in de kast heb gehangen
Ik hou van Triple.
Ik fiets woon-werk op de renfiets in strakpak. Heb dan altijd een achterspatbordje op die fiets zitten. Ook in de zomer, gewoon altijd. Ding weegt niets en zo wordt ik in ieder geval niet verrast als het 's middags ineens ander weer is geworden. Op mijn wedstijdfiets dan weer nooit een spatbordje, zou mijn carbon zadelpennen kunnen bekrassen, dat risico loop ik niet.
Ooit actief als Ophetkantje
- daniel1975
- Forum-lid HC
Spatbordje is gewoon ideaal in de winter.
Voorwiel vind ik niet zo spannend, achterwiel rij ik regelmatig met een spatbordje in de winter. Heerlijk dat je geen zeiknatte kont krijgt van het opspattende water.
Voorwiel vind ik niet zo spannend, achterwiel rij ik regelmatig met een spatbordje in de winter. Heerlijk dat je geen zeiknatte kont krijgt van het opspattende water.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
kiekeboeboe schreef:Wesley schreef:Crud Roadracer MKII kan ik van harte aanraden.
ziet er allesbehalve eenvoudig uit.
Ik wil spatbordjes die ik zo kan plaatsen en verwijderen, want als ik zeker ben dat het niet gaat regenen, mogen die dingen niet aan me fiets hangen.
Ik gebruik de Crud Race Guard (alleen achter) en ben daar erg tevreden mee. Deze bestaat uit twee delen. Een klem die je aan de zadelpen vastmaakt en normaliter gewoon laat zitten en het spatbord dat je simpel op de klem vastklikt. Het is wel een 'hoog' spatbord, dus het beschermt alleen jezelf, niet mensen die achter je rijden.
Deze gebruik ik:[img=http://lh4.ggpht.com/_8IuvI968thk/TNz80 ... ry.png.jpg]
Ooit actief als Ophetkantje
Crud Roadracer KM2. Nog niet gemonteerd. Maar kijk er naar uit een beetje droog te blijven tijdens fietsen op deze natte paden in Nederland.
Ben benieuwd hoe het bevalt.
Ben benieuwd hoe het bevalt.
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX
Daniel1975 schreef:Spatbordje is gewoon ideaal in de winter.
In dat geval toch ook eens een mini-voor spatbordje proberen. Scheelt heel veel water op je onderbenen en in je schoenen
Als de weg nat is, klik ik een spatbordje.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Heb ze bij ChainReactionRycles gekocht, maar ze zijn ook wel op E-Bay te vinden.PinaG schreef:Wesley, dank voor de tip! ik zal er even op googlen, maar kun jij me toevallig vertellen waar jij ze hebt gekocht (en voor hoeveel)?
Nog een ander voordeel van de Crud's, je fiets blijft redelijk schoon. Scheelt weer een hoop poetswerk.
En voor de critici, zo enorm vallen ze toch ook niet op? (Niet mijn fiets overigens)

Het bovenstaand spatbord van SKS gebruik ik op m'n CX. Om het ergste vuil van je rug af te houden is het prima, maar daar blijft het ook wel bij.
Ik gebruik op mijn Cube Pure hybride deze: BBB Roadprotector BFD-21R en F.
Zijn smal dus onopvallend en heel simpel en snel te verwijderen. Wel genoeg om het ergste opspatten te voorkomen, maar meer niet.
Op de racer ga ik bij voorkeur niet in de echte regen.
Zijn smal dus onopvallend en heel simpel en snel te verwijderen. Wel genoeg om het ergste opspatten te voorkomen, maar meer niet.
Op de racer ga ik bij voorkeur niet in de echte regen.
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
+ 1 voor de Crud spatborden. Sinds kort is er ook een verdeler in Nederland.

Lekker boeiend, in de winter zie je er toch al niet uit met een ondermutsje, windjack en overschoenen en een lamp op je stuur dus dan kan een simpel spatbordje er wat mij betreft prima bij.