Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

museeuw bikes

marcelb
Forum-lid

marcelb 13 dec 2009 22:54

Idem. Ben ook al enige tijd geleden afgehaakt.
Real men wear blûk!!! Marcel

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 13 dec 2009 23:15

Even terug on-topic.
1) Ik vind mijn Museeuw MF-3 een erg mooie fiets.
2) Er zit 10 jaar waarborg op het frame.
3) Als de fiets betaald is speelt het geen rol meer hoe veel of weinig hij heeft gekost.
4) Mijn fiets rijdt erg goed.
5) Ik zit erg goed op mijn fiets.
6) Het is een exclusieve fiets.

Er zijn vanzelfsprekend nog erg veel mooie, goede, betrouwbare, fantastische fietsen maar ik heb me nu eenmaal een Museeuw gekocht.

Hopelijk maken jullie een even goede keuze als ik, is dat een Museeuw goed, is het een ander, ook goed.

Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, de wereld zou er nogal eentonig uitzien.

PS: op gelijk welke site van gelijke welke fietsleverancier wordt alles natuurlijk positief uitgelegd. Het feit dat ze meer of minder garantie geven kan ook een blijk zijn van het vertrouwen in hun product. Er zijn framebouwers die levenslang garantie geven, er zijn er die het minimum van 2 jaar geven. Museeuw bikes hebben een garantie van 10 jaar, daar kan ik perfect mee leven.
[img=http://farm5.static.flickr.com/4004/417 ... f5ae_o.jpg]
I know myself like no one else
Nothing to defend

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 dec 2009 00:28

Er is toch een verschil van dag en nacht tussen zaken positief (in eigen voordeel) uitleggen en onwaarheden de wereld in helpen. En Museeuw doet toch echt dat laatste.
Daarnaast worden er gewoon basale fouten gemaakt. Hoe kan een frame nu het ene moment een bepaalde trilling voor 80% dempen en een paar minuten later wordt een zelfde trilling nog maar voor 20% gedempt. Ik had het logischer gevonden dat er iemand zich eens was gaan afvragen waar de boel de mist in is gegaan, dan dat je er fancy 3d kleuren grafiekjes van gaat maken...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 14 dec 2009 10:38

@Lcsmt: Je hebt een mooie fiets, en volgens mij hoopt iedereen dat je er veel plezier mee zult hebben. Het exclusieve zorgt er wel voor dat je er meer voor moet betalen, maar dat geeft niets als je het geld er voor (over) hebt.

@Mark (AMclassic-fan) : Je betoog lijkt goed onderbouwd te zijn, hoewel ik( en waarschijnlijk velen met mij) alle technische aspecten niet op hun merites kunnen beoordelen. Maar je hebt zonder meer een punt dat de marketingjongens de torenhoge prijzen van hun producten met technische bla bla verhalen trachten te rechtvaardigen. De kosten van hun salaris en de gesponsorde profploegen moeten tenslotte ook weer ergens vandaan komen. Overigens gebeurt dat in vele branches, niet alleen bij fietsen. Het is jammer dat veel consumenten zich door een wollig verkoopverhaal laten overhalen om een veel te dure aankoop te doen. Maar naar mijn mening houdt dat vanzelf een keer op. Mede door informatie zoals Mark die verschaft zullen consumenten "value for money" gaan eisen, zoals dat in het jargon heet.
Zoals een helaas overleden goede kennis van mij placht te zeggen: "Het is geen kunst om voor veel geld mooie dingen te maken, het is een kunst om dat voor weinig geld te doen."
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

gustav
Forum-lid

gustav 15 dec 2009 08:53

[img=http://images.google.nl/url?source=imgr ... 47NvPqw9iQ]

Museeuw MC TT
"belgian engineering"
prijs frameset: € 2850,00

[img=http://94.100.115.110/812650001-8127000 ... _lqVt.jpeg]

Chinees OEM tijdritframe
prijs frameset: $650,00
(dus voor ongeveer €575,00 incl alle toeslagen btw en verz in NL bezorgd)

je hoort mij niet zeggen dat ze volledig hetzelfde zijn qua materiaal/kwaliteit, want dat weet ik niet!

maar begin eens met: Zoek de verschillen,......

tom1
Forum-lid

tom1 15 dec 2009 14:28

iedereen zit hier gwn zijn mening tegeven over wat hij denkt over vlas carbon, terwijl er mss op dit forum maar 10 mensen zijn dat daar iets over afweten.

kzou zeggen rijd eerst is me zo ne fiets he voor ge er een opmerking over geeft.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 15 dec 2009 15:15

tom° schreef:kzou zeggen rijd eerst is me zo ne fiets he voor ge er een opmerking over geeft.

Als je eerst op een fiets moet rijden alvorens je er iets over mag zeggen, kun je dit forum wel opdoeken... ;)

Zolang uitspraken gebaseerd zijn op vergaarde kennis en met verstand van zaken (en men ook de beperkingen ervan kent), is er geen probleem, lijkt mij. Juist het meepraten zonder kennis van zaken ondermijnt het forum IMHO.

tom1
Forum-lid

tom1 15 dec 2009 16:40

litespeed schreef:
tom° schreef:kzou zeggen rijd eerst is me zo ne fiets he voor ge er een opmerking over geeft.

Als je eerst op een fiets moet rijden alvorens je er iets over mag zeggen, kun je dit forum wel opdoeken... ;)

Zolang uitspraken gebaseerd zijn op vergaarde kennis en met verstand van zaken (en men ook de beperkingen ervan kent), is er geen probleem, lijkt mij. Juist het meepraten zonder kennis van zaken ondermijnt het forum IMHO.

idd zo bedoelde ik het,

vlas carbon is iets nieuws, dus zoveel mensen zijn hier niet van op de hoogte hoe het zit.

ik kan ook beginnen meepraten over dingen die ik "gehoord" heb.
maar dat maakt allemaal niks uit.

spreek als het zinnig is.

wivo_6
Forum-lid

wivo_6 15 dec 2009 17:06

Gustav schreef:maar begin eens met: Zoek de verschillen,......

de kleur? :D

morel
Forum-lid

morel 15 dec 2009 17:09

Gustav schreef:

[img=http://94.100.115.110/812650001-8127000 ... _lqVt.jpeg]

Chinees OEM tijdritframe
prijs frameset: $650,00
(dus voor ongeveer €575,00 incl alle toeslagen btw en verz in NL bezorgd)

je hoort mij niet zeggen dat ze volledig hetzelfde zijn qua materiaal/kwaliteit, want dat weet ik niet!

maar begin eens met: Zoek de verschillen,......

Hoi,

Ja en dat is nog maar de stukprijs, dus met een containertje bestellen gaat er dus nog een pak van de prijs af.
Vermoedelijk worden deze frames ingekocht door Europese merken voor pak weg zo'n € 200 à € 300.
Grtz,
Morel.

foosho
Forum-lid

foosho 15 dec 2009 18:08

tom° schreef:
litespeed schreef:Juist het meepraten zonder kennis van zaken ondermijnt het forum IMHO.

idd zo bedoelde ik het,

vlas carbon is iets nieuws, dus zoveel mensen zijn hier niet van op de hoogte hoe het zit.

ik kan ook beginnen meepraten over dingen die ik "gehoord" heb.
maar dat maakt allemaal niks uit.

spreek als het zinnig is.

Over wie gaat je opmerking dan? De enige die harde uitspraken doet over vlas weet wel eea over materialen...

tom1
Forum-lid

tom1 15 dec 2009 18:27

ja idd er zijn er wel meerder die goede, juiste uitspraken doen.

maar as we heel het topic doorlezen vinden we er wel makkelijk een paar die niet weten waarover ze praten.

Plaats reactie