Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

wintersport!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 feb 2011 18:18

[quote="Dario"]Portes du Soleil ken ik enkel van naam, maar Franse skigebieden mijd ik wegens hun totaal gebrek aan authenticiteit.[/quote]

Ben je al eens in Fr geweest of is dit puur op basis van "horen zeggen"?

Ik heb voldoende redenen om niet naar Fr te gaan, maar het gebrek aan authenticiteit is er geen van.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 14 feb 2011 18:28

Ben alweer een weekje terug uit de Dolomieten. Sella Ronda nu ook op de ski gedaan (na Dolomietenmarathon in 2006). Zowel met de klok mee als tegen de klok in. Erg leuk. En dan vanuit de lift maar kijken: zie daar gaat de weg, daar ben ik de Pordoi (Gardena, Sella, etc.) opgereden... In Arabba moet je gewoon even van de ski's af om de weg lopend over te steken :-). Geweldig weer, iedere dag stralende zonneschijn. En de in het begin van dit topic gememoreerde Bombardino is zeker niet te versmaden! Zo goed bevallen dat we overwegen volgend jaar hier weer heen te gaan.

mathijst
Forum-lid

mathijst 14 feb 2011 22:52

[quote="havana"]Japie, waar ga je naartoe?

Litespeed, PdS is van de ruim 40 gebieden die ik tot nu toe heb gezien nog altijd mijn favoriet. Vooral een dagtocht naar Torgon (met uitzicht op het meer van Gèneve) is schitterend.

Ik heb me trouwens dit jaar uit verveling voor het eerst gewaagd aan telemarken. Er lag geen diepe sneeuw en piste skiën heb ik na een dag of 3 meestal wel gezien. Samen met mijn neef 3 uur privéles genomen en 's middags zelf wat aangeklooid. Vond het enorm leuk en ga hier zeker mee verder. Volgend jaar maar eens een eigen setje aanschaffen.

Filmpje.[/quote]

Dat kan DIEPER, kom op als fietser moeten die bovenbenen wel wat spanning aankunnen? Troweuns denk dat ik ook nog dagje ga telemarken volgende week, aangezein de sneeuw niet geweldig is
Ben je beginner?: Een goede FM maakt je wielerfan

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 14 feb 2011 23:11

[quote="Dario"]Ik help het je hopen, want gezien de relatief lage ligging zou het inderdaad wel eens tegen kunnen vallen... Maar er is beterschap op komst (zij het in eerste instantie in Frankrijk en Italie, maar hopelijk ook voor de Oostelijke Alpen)!
Zelf overigens nog nooit in het Zillertal geweest, al lijkt het me wel aantrekkelijk (de Oostenrijkse keuken weerhoudt me een beetje); misschien toch maar eens doen![/quote]

Het is nu nog wel te doen als ik de webcam beelden en site moet geloven, maar er mag zeker wat bij. Het gebied is dan wel niet zo hoog, de sneeuwzekerheid was de afgelopen jaren, zelfs de slechte, geen probleem.

En als uitvalsbasis op 1600m zitten is wel redelijk hoog te noemen, in de meeste skidorpen zit je een stuk lager voor je met de lift omhoog gaat.
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

dario
Forum-lid

dario 15 feb 2011 10:52

[quote="Daniel1975"][quote="Dario"]Portes du Soleil ken ik enkel van naam, maar Franse skigebieden mijd ik wegens hun totaal gebrek aan authenticiteit.[/quote]

Ben je al eens in Fr geweest of is dit puur op basis van "horen zeggen"?

[/quote]

Nee, dat weet ik niet enkel van horen zeggen: ik heb ze heus wel al gezien, de artificiële skistations die geheel zijn opgetrokken ten behoeve van het massatoerisme - doorgaans in een abominabele architectuur (al schijnt dat laatste in de Portes du Soleil wel mee te vallen - maar het blijft kunstmatig en niet aan mij besteed).
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

yellow1978
Forum-lid

yellow1978 15 feb 2011 11:30

ach, das toch echt het gevoel dat je er zelf bij hebt. Ik ga zowel naar Frankrijk als naar Oostenrijk en vind skigebieden in beide landen geweldig. Frankrijk komt inderdaad industriëler over dan Oostenrijk, maar daar staan de geweldig onderhouden en brede pistes tegenover. Dit laatste is ervaar ik in Oostenrijk in mindere mate, zij het dat daar de ski-oorden dorpser en gezelliger overkomen.
Specialized Tarmac Pro
Specialized Venge Pro

dario
Forum-lid

dario 15 feb 2011 12:34

Ik vind het ook belangrijk dat een oord nog wat meer te bieden heeft dan skiën alleen (couleur locale, culturele bezienswaardigheden,...), en dat vind je nogal moeilijk in plaatsen die volledig ten behoeve van het ski-toerisme zijn geconcipieerd.
Vandaar mijn voorkeur voor Italië en Zwitserland - waar het ook aan goede skimogelijkheden niets ontbreekt! (naast het culinaire aspect, dat ook erg belangrijk is)
Is wel enkele jaren geleden dat ik nog in de Dolomieten ben geweest: iemand een idee of het daar in het voorjaar nog de moeite is? vrees er een beetje voor vanwege de relatief lage ligging - dus dat zal wellicht eerder iets voor volgend seizoen worden...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 feb 2011 15:40

Elk land heeft z'n voor- en nadelen. Ik heb in alle Europese grote skilanden al vele gebieden gezien en ik kan geen duidelijke winnaar aanwijzen. Uiteindelijk draait skiën voor mij toch grotendeels om goede sneeuw en die kun je overal wel vinden (als je geluk hebt).

dario
Forum-lid

dario 15 feb 2011 17:33

Tuurlijk, elk zijn meug en ieder zijn prioriteiten - waarvan goede sneeuw er ook voor mij ééntje is! (in combinatie met...)

nick14
Forum-lid

nick14 15 feb 2011 20:08

ik ga voor 't eerst naar Ehrwald, zijn er mensen die daar al een keer zijn geweest?
dag niet gefietst, dag niet geleefd.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 feb 2011 21:05

[quote="Dario"]Tuurlijk, elk zijn meug en ieder zijn prioriteiten - waarvan goede sneeuw er ook voor mij ééntje is! (in combinatie met...)[/quote]
Voor mij is dat de allerhoogste prioriteit.
Leuk in Mayerhofen zitten, maar prut ski-omstandigheden? Dan liever in een vakantiehok ergens op een hoge Franse Alp waar het wel goed skieen is. Elk zijn meug idd ;)

Overigens moet je dat ook niet overdrijven: bijv bij Les Arcs zit je sneeuwzeker, maar de pistes zijn allesbehalve uitdagend.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 feb 2011 21:44

Tjsa, zonder arrogant te willen zijn vind ik pistes sowieso niet meer uitdagend meer ben ik achter gekomen. Wat voor mij dus prioriteit heeft is de aanwezigheid van diepe sneeuw. Vandaar dat ik meestal pas een paar dagen voor vertrek kijk waar veel sneeuw ligt en dan pas boek. Ga ik met een gezelschap waarbij niet off-piste geskied wordt dan ga ik vaker kiezen voor telemarken. Wat ik ook nog steeds leuk vind op de piste is lange tochten maken maar dat kan maar in klein aantal gebieden (waarvan Portes de Soleil verreweg de beste is).

Plaats reactie