Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Evans nieuwe stijl van rijden

gijs01
Forum-lid

gijs01 16 mei 2010 18:04

Ik denk dat Evans enorm veel moraal heeft gekregen van het WK. Hij durft nu veel meer en dat geeft nog meer zelfvertrouwen. Kortom een positief sneeuwbaleffect.

Ik vond Evans een loser maar sinds zijn optreden gisteren neem ik mijn hoed voor hem af.

Courage!
Camerig is prachtig!

vinokourov
Forum-lid

vinokourov 16 mei 2010 23:29

Altijd fan geweest van Evans !

Ik zei in het begn van het seizoen dat hij ofwel een topklassieker ging winnen (en dat is de waalse pijl toch) of een grote ronde..

En het ziet er goed uit om er alle 2 in te slagen. Wat ik wel jammer vnd is dat hij hij vorig jaar zat te kakken op zn ploeg, dat ze slecht waren, terwijl ze nu nog véél slechter zijn...

pipootje
Forum-lid

pipootje 17 mei 2010 09:51

Otje 2 schreef:Ik ben nog steeds van mening dat Evans een gedaanteverwisseling heeft doorgemaakt het laatste jaar. Hij profileerd zich beter in de meda, komt bovendrijven met leuke quotes en meer.

Verder is het volgens mij ook een pure renner, die zijn zwaktes (heeft hij die op dit moment?) kent en die ook met humor brengt.

Ik ben voor de komende tour 100% evans. (en hoop op gesink)

Dat is het nieuwe wielrennen, hij heeft zich laten adviseren door Ducrot. Kwestie van meer zelfoplossend vermogen of iets dergelijks.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

joeptimmermans
Forum-lid

joeptimmermans 17 mei 2010 11:51

Wat ik me afvraag: Is Evans veranderd of zijn wij veranderd? Wat ik daarmee probeer te zeggen is dat ik van mening ben dat onze houding tov Evans veranderd is, waardoor we hem meer waarderen. En door de meer relaxte opstelling van ons en met ons ook van de media, komt Evans ineens heel anders over. Ik heb namelijk het idee dat Evans zelf helemaal niet zo veranderd is. Maar het kan zijn dat ik het verkeerd zie, hoor.

daanilio
Forum-lid

daanilio 17 mei 2010 12:05

Wat ik nooit zal vergeten is de keer dat hij in het wiel van Gesink de gehele MV opgereden is om in de laatste 100 meter zijn wiel voor het van Gesink te drukken. Er zullen er een heleboel zijn die zeggen dat het slim is en dat het om het winnen gaat maar ik vond en vind dat dat niet hoort. Maar ja.....dat is mijn persoonlijke mening!:-)

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 17 mei 2010 12:40

joeptimmermans schreef:Wat ik me afvraag: Is Evans veranderd of zijn wij veranderd? Wat ik daarmee probeer te zeggen is dat ik van mening ben dat onze houding tov Evans veranderd is, waardoor we hem meer waarderen. En door de meer relaxte opstelling van ons en met ons ook van de media, komt Evans ineens heel anders over. Ik heb namelijk het idee dat Evans zelf helemaal niet zo veranderd is. Maar het kan zijn dat ik het verkeerd zie, hoor.

Het zal wel een combinatie zijn van de twee.
Als je het mij vraagt valt hij toch echt vaker aan.
Dat kunnen we waarderen, en daardoor stijgt hij wat in onze waardering.
Dan krijg je zo'n positieve cirkel effect.

Ik denk wel dat hij in bijv. een Giro mentaal anders staat, vergeleken met een Tour. Bij de Tour doet hij, naar mijn smaak, altijd een beetje te zielig/geforceerd. In een Giro is hij misschien mentaal wat sterker/gezonder.

Toch even afwachten hoe hij in de Tour rijdt, voordat ik mijn mening over hem aanpas.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2010 13:37

vinokourov schreef:Altijd fan geweest van Evans !

Ik zei in het begn van het seizoen dat hij ofwel een topklassieker ging winnen (en dat is de waalse pijl toch) of een grote ronde..

En het ziet er goed uit om er alle 2 in te slagen. Wat ik wel jammer vnd is dat hij hij vorig jaar zat te kakken op zn ploeg, dat ze slecht waren, terwijl ze nu nog véél slechter zijn...

In dit geval wel weer grappig dat dit bericht geplaatst wordt door Vino :D
(als zijnde de grootste concurrent op dit moment)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mei 2010 15:43

Daanilio schreef:Wat ik nooit zal vergeten is de keer dat hij in het wiel van Gesink de gehele MV opgereden is om in de laatste 100 meter zijn wiel voor het van Gesink te drukken. Er zullen er een heleboel zijn die zeggen dat het slim is en dat het om het winnen gaat maar ik vond en vind dat dat niet hoort. Maar ja.....dat is mijn persoonlijke mening!:-)

Gesink reed voor 't klassement, Evans reed voor de dagzege. Gesink had ook z'n benen stil kunnen houden, maar dat wilde hij niet omdat hij meer tijd wilde pakken.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stokie
Forum-lid

stokie 17 mei 2010 15:46

ik vind de nieuwe stijl van evans werkelijk een verrijking voor het wielrennen. Evans is er nu achter gekomen dat hij op deze manier veel meer kan winnen dan met zijn oude stijl. Evans ontpopt zich tot de beste wereldkampioen sinds jaren!

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 17 mei 2010 16:08

Daanilio schreef:Wat ik nooit zal vergeten is de keer dat hij in het wiel van Gesink de gehele MV opgereden is om in de laatste 100 meter zijn wiel voor het van Gesink te drukken. Er zullen er een heleboel zijn die zeggen dat het slim is en dat het om het winnen gaat maar ik vond en vind dat dat niet hoort. Maar ja.....dat is mijn persoonlijke mening!:-)

Jep, dat staat mij ook nog goed bij ja, en de reacties hier destijds waren beslist niet mals. Wieltjesplakken is inherent aan de wielersport; het scheelt nu eenmaal veel om bij een ander in het wiel te hangen, maar je kunt ook overdrijven door dat een hele klim te doen, terwijl een ander zich helemaal uit de naad werkt. Dan ligt het voor de hand om ook eens wat kopwerk te verrichten. Niet dat ik er toen heel veel moeite mee had, dapper was het iig niet.
Tja, misschien horen we nu op dit topic vooral de pro-Evans mensen, of is er bij velen toch iets qua houding/mening veranderd (?) Lastige vraag. In elk geval heb ik bij Evans nou niet echt verschillen opgemerkt in rijstijl, karakter etc., los dan van het feit dat het nu wat "ontspannender" oogt. Maar dat zal, zoals iemand hier al opmerkte, wel eens met de (mentale) druk van de TdF te maken kunnen hebben.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 17 mei 2010 16:11

Heb genoten van de overwinning van Evans naar Montalcino. Die overwinning heeft hij niet gestolen. Mooi, kippenvel!

Iemand op dit forum schreef het al: Wat is dat ookalweer met de vloek van de wereldkamioenschapstrui? Ik denk dat Evans dit jaar meer focus, motivatie en team om zich heen heeft en daardoor meer wint of kort rijdt. De man zal persoonlijk echt niet veranderen.

Ik moet zeggen dat ik mij hier eerder aan heb geërgerd maar sinds vorig jaar leer ik de Evans eigenlijk meer en meer waarderen als een authentieke persoonlijkheid. Cadel en ik groeien meer naar elkaar toe ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 17 mei 2010 16:18

Plaats reactie