Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

i-mac

i-mac 25 aug 2022 20:05

scottwilko schreef: 25 aug 2022 19:46 Die buurtkatten zijn inderdaad een ramp.
Wij hebben een insect en vogelvriendelijke tuin en alle katten uit de buurt doen hun uiterste best om dat tot hun domein te maken. Inderdaad met zeer regelmatig katten stront.
Binnenkort maar strategisch schrikdraad aanleggen om dat tegen te gaan.
https://www.intratuin.be/inspiratie/kat ... tuin-weren

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5400
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 aug 2022 21:08

scottwilko schreef: 25 aug 2022 19:46 Die buurtkatten zijn inderdaad een ramp.
Wij hebben een insect en vogelvriendelijke tuin en alle katten uit de buurt doen hun uiterste best om dat tot hun domein te maken. Inderdaad met zeer regelmatig katten stront.
Binnenkort maar strategisch schrikdraad aanleggen om dat tegen te gaan.
Bespaar je de moeite. Dat hebben die katten zo uitgevogeld.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

pino
Forum-lid
Berichten: 3469
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 aug 2022 21:22

Zelf in de tuin/brievenbus van de eigenaars schijten.
Aso’s zijn het als ze geen belletje aan die kat binden.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5400
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 25 aug 2022 21:31

Laat gaan jo. Je moet je niet over elke scheet drukmaken. Je kan op die manier over alles moeilijk doen. Wordt je een heel vervelend mens van.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

pino
Forum-lid
Berichten: 3469
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 25 aug 2022 21:43

thestudent schreef: 25 aug 2022 21:31 Laat gaan jo. Je moet je niet over elke scheet drukmaken. Je kan op die manier over alles moeilijk doen. Wordt je een heel vervelend mens van.
Doe ik ook, maar het blijft onder de oppervlakte borrelen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6237
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 aug 2022 09:11

Ik heb gewoon een hek om de tuin dat de kat (tot voor kort katten) niet uit de tuin kunnen. Ik hoef geen last van een ander maar een ander ook niet van mij.
Daarnaast zorgt een schutting dat ik niet tegen de blote buik van de buurman aan zit te kijken als hij in de zon bier zit te drinken. En beide buurvrouwen zijn een stuk minder dan m'n eigen lief dus daar heb ik geen doorkijk voor nodig :mrgreen:

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 809
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 26 aug 2022 11:21

En zo wel, dan ga je boven maar uit het raam hangen.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 26 aug 2022 11:36

Of je neemt een hond en traint die op het verjagen van katten, stukbijten van ballen en uitvallen tegen mensen met een blote pens 🤣

Onze bordercollie wilt graag spelen met katten, laten zien dat niet zo zitten en nooit geen kat meer gezien in de achtertuin… en voor de goede orde die Hond doet echt geen vlieg kwaad

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 28 aug 2022 18:10

Hoe stel je andere wielrenners op hun gemak? Vandaag, bergaf vanuit Vilt naar Valkenburg om daar de Cauberg te nemen. Renner voor mij (schat 58-62 jaar, geen jonge waaghals) zat vlak achter een auto. Die auto had ietsje harder gekund maar niet echt veel. Die renner zat zich te ergeren, ook laat remmen tot bijna op de bumper.
In Valkenburg trekt hij dwars door alle verkeer heen om maar zo snel mogelijk aan de beklimming te starten. Ik houd me rustig, wacht op een fatsoenlijk gat en begin 150 meter na hem aan de beklimming. Bij het kerkhof haal ik hem al in.....
Wat doe je in zo'n geval? Op de beklimming was te laat, had in de afdaling al moeten de-escaleren maar wist niet goed hoe.
In principe zal het mij een zorg zijn als de ander iets gebeurt, maar het wangedrag van een andere wielrenner straalt ook op mij af.
Dogma F

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 28 aug 2022 18:48

Bent U Uw broeders hoeder?
Ik heb een fiets, een auto en een hond. Straalt wat anderen met hun fiets, auto en hond doen op mij af?
hun fietsen.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 28 aug 2022 18:51

BertL schreef: 28 aug 2022 18:48 Bent U Uw broeders hoeder?
Ach jee, de kerkdienst is afgelopen....
Je weet toch hoe het gaat? 1 wielrenner haalt een klotestreek uit en de hele gemeenschap staat op de achterste poten. Filmpjes op Dumpert, Facebook etc.
Dogma F

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2051
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 28 aug 2022 18:57

Ja, want dit soort mensen zorgt ervoor dat er irritatie komt. De volgende keer is een automobilist het ineens beu en trapt ie vol op de rem bij die wielrenner die altijd hoffelijk is.
Zo is een vriendin ook al van de weg gebeukt door een senior op e-bike zonder dat er enige aanleiding toe was. Puur een overgelopen emmertje bij die man toen er weer een wielrenner belde om er langs te mogen.
Ik ben op de fiets juist altijd extra hoffelijk omdat ik weet dat anderen dit niet zijn en zich asociaal gedragen.

Plaats reactie