Koga
-
- Forum-lid
Ziet er best geinig uit veel plezier ermee
Er zit wel een rare stuurpen op vindt je niet
Er zit wel een rare stuurpen op vindt je niet
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Wel even opletten dat je stuurpen nog diep genoeg steekt.
Anders zou je zomaar eens echt letterlijk je stuur in je handen kunnen hebben.
Staat je stuur ook niet in een rare stand? Je shifters staan erg naar omhoog.
Volgens de foto staat je stuur nu even hoog als je zadel, je kan je stuurpen dus nog redelijk wat laten zakken.
Of is het optisch bedrog?
Anders zou je zomaar eens echt letterlijk je stuur in je handen kunnen hebben.
Staat je stuur ook niet in een rare stand? Je shifters staan erg naar omhoog.
Volgens de foto staat je stuur nu even hoog als je zadel, je kan je stuurpen dus nog redelijk wat laten zakken.
Of is het optisch bedrog?
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik had het stuur even wat omhoog gekiept om door de stad te fietsen om alles te checken voordat ik echt ging hardrijden. Inmiddels staat het gewoon vlak maar in verband met chronische nekklachten hou ik het verschil tussen zadel en stuur bescheiden, het is wel een beetje optisch bedrog hoor, want het zadel staat hoger.
Deze week nog drie dingen doen: clickpedalen van oude fiets overzetten, nieuwe remblokjes, en nieuwe banden. Dan is ie er helemaal klaar voor!
Deze week nog drie dingen doen: clickpedalen van oude fiets overzetten, nieuwe remblokjes, en nieuwe banden. Dan is ie er helemaal klaar voor!
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.
-
- Forum-lid
klimski schreef:Ik had het stuur even wat omhoog gekiept om door de stad te fietsen om alles te checken voordat ik echt ging hardrijden. Inmiddels staat het gewoon vlak maar in verband met chronische nekklachten hou ik het verschil tussen zadel en stuur bescheiden, het is wel een beetje optisch bedrog hoor, want het zadel staat hoger.
En tegen die tijd ben ik wel benieuwd naar een mooie foto
Alvast bedankt
- Supergrover
- Forum-lid HC
ditissum:

- Supergrover
- Forum-lid HC
Je was al een eind op weg, gewoon je foto op bv tinypic.com uploaden en klaar...klimski schreef:Thanks Supergrover...geen idee hoe jij het wel voor elkaar krijgt maar petje af...en nu schittert mijn nieuw oude fiets toch even op het forum....JK
-
- Forum-lid
Hallo allen,
Ik ben de afgelopen tijd druk aan het zoeken naar een nieuwe 'racer', zoals dat hier zo mooi gezegd wordt. Mijn fietsenmakers in de buurt zijn vrij enthousiast over de Koga Kimera Road Al, voor iemand met mijn budget. Ik lees echter in deze topic veel negatieve reacties op de wielen die koga te bieden heeft. De FM weet hier niets van en zegt dat de wielen door Shimano gemaakt worden, en dat de kwaliteit van de wielen van een Koga bijvoorbeeld niet anders is dan die van een Giant. Hoe zit dit precies? Is Koga gestopt met wielen produceren of zijn de Shimano wielen de wielen waar veel commentaar op was?
Alvast bedankt!
Maarten
Ik ben de afgelopen tijd druk aan het zoeken naar een nieuwe 'racer', zoals dat hier zo mooi gezegd wordt. Mijn fietsenmakers in de buurt zijn vrij enthousiast over de Koga Kimera Road Al, voor iemand met mijn budget. Ik lees echter in deze topic veel negatieve reacties op de wielen die koga te bieden heeft. De FM weet hier niets van en zegt dat de wielen door Shimano gemaakt worden, en dat de kwaliteit van de wielen van een Koga bijvoorbeeld niet anders is dan die van een Giant. Hoe zit dit precies? Is Koga gestopt met wielen produceren of zijn de Shimano wielen de wielen waar veel commentaar op was?
Alvast bedankt!
Maarten
Up and down, but in the end it's only round and round.
Beste Hazewinkel,
Is inderdaad een mooie racer! Wat betreft de wielen gaat het om de "eigen" Koga wielen, deze zijn waardeloos. In deze fiets zitten inderdaad Shimano rs-11 wielen. Dit zijn ook vergelijkbare wielen -wel standaard. Wil je meer comfort-stijvere wielen-meer rijplezier zou ik voor andere wielen kiezen. Alle fabrikanten van racers beknibbelen op de wielen en pronken met de groepen (Ultegra). Tip: Zonda of Fulcrum al naar gelang je uit wil geven. Is hier genoeg over te vinden (onder Wielen).
Succes de Koga is een top fiets.
Is inderdaad een mooie racer! Wat betreft de wielen gaat het om de "eigen" Koga wielen, deze zijn waardeloos. In deze fiets zitten inderdaad Shimano rs-11 wielen. Dit zijn ook vergelijkbare wielen -wel standaard. Wil je meer comfort-stijvere wielen-meer rijplezier zou ik voor andere wielen kiezen. Alle fabrikanten van racers beknibbelen op de wielen en pronken met de groepen (Ultegra). Tip: Zonda of Fulcrum al naar gelang je uit wil geven. Is hier genoeg over te vinden (onder Wielen).
Succes de Koga is een top fiets.
-
- Forum-lid
Oké bedankt voor de info! Ik ga zo naar de FM om te vragen wat de mogelijkheden zjin.
Up and down, but in the end it's only round and round.