Tracing_NL schreef:Alp duzes heeft in 10 jaar 118 miljoen euro opgehaald. Denken de mensen nu echt dat dat geld er anders ook gekomen zou zijn?
En waar is de verantwoording voor die 118 miljoen?
En nee ik heb het niet over het gesjoemel van die voorzitter, ik heb het over, welk onderzoek is ermee betaald en wat is daaruit gekomen?
Ik gaf hier al eerder aan dat dit imho een bodemloze put is simpelweg omdat veel onderzoek al eerder uitgevoerd is door andere onderzoekers, onderzoek een foute onderzoeksdoelstelling heeft, onderzoek fundamenteel niet deugt enz enz.
Als ik het mij goed herinner dan heeft Ad6 een soort van raad benoemt die gaat over de fondsen. In deze raad zitten arts/speciliasten die op basis van de huidige reguliere inzichten zelf bepalen naar welk onderzoek geld moet gaan.
Een beetje Shelll die geld geeft aan projecten om naar fossiele brandstoffen te boren.
Ik snap dat mensen die iemand verloren hebben op deze manier iets denken te kunnen doen dat bijdraagt aan betere behandelmethoden.
Maar dat wordt vooral gezocht in gif naar binnen gieten dan wel een magnetron op iemands ingewanden zetten.
Tracing_NL schreef:Ik vind het eerlijk gezegd nogal egoistisch om te zeggen dat ik/wij niet tegen kanker mogen fietsen. Als het dan niet voor jou is, dan misschien voor iemand anders of beter nog onze kinderen.
Jij bent net zo goed een egoist doordat je blijkbaar geen rekening wenst te houden met de mening/gevoelens van nog levende kankerpatienten (n=1)
Ik herinner mij jaren geleden een interview met enkele kankerpatiënten de teelbalbanker hadden precies zoals ene LA had gehad (of althans, dat claimt hij).
Deze patienten waren boos omdat LA als voorbeeld diende voor hoe je kon herstellen van deze aandoening terwijl deze mensen maar net de energie hadden om bij wijze van een kop koffie te zetten.
Ja dan snap ik dat je als overlever pissed bent als LA telkenmale als voorbeeld aangehaald word van wat er mogelijk is na herstel. Zelfs bij uitkerende isntanties worden overlevers geconfronteerd met uitspraken gebaseerd op de verdiensten van LA. (nou ja in het verleden dan)
Wat mij met name in de discussie op blijft vallen dat mensen kiezen voor geld ophalen voor onderzoek terwijl geen onderzoeker verantwoording aflegt over dit onderzoek.
Wat ik hierin schadelijk vind is dat we allemaal weten dat er een link is tussen lichaam en geest maar dat we als het over onderzoek gaat we stug vast blijven houden aan het model dat het fysieke lichaam lost staat van onze spirituele geest.
Die scheiding hebben we te danken aan een duivels pakt met de kerk dat terugvoert naar de middeleeuwen, ergo, onze onderzoeken baseren wij op middeleeuwse standpunten.
Maar goed, fiets lekker die berg op als dit voor jou de enige manier is om het verlies van een dierbare te verwerken, ieder doet dat op zijn eigen manier en dat is helemaal prima.
Maar, ga niet piepen als er mensen kritische kanttekeningen plaatsen bij de bestedingen van de opgehaalde fondsen en de manier waarop een en ander georganiseerd word.