Volgens mij wordt de rit over col de la loze de beslissende. La Plagne zal het verschil niet maken of het moet zijn dat Visma in de vallei vanaf de voet van de col de la madeleine naar de voet van La Plagne Pogi kan verrassen. La Plagne is geen supermoeilijke col, stijgt heel regelmatig ( maar misschien denk ik dat omdat het één van mijn beste beklimmingen wasdaniel1975 schreef: ↑15 jul 2025 15:34 Een offday op de Hautacam zou leuk zijn voor de spanning.
Wie de Tour wint maakt mij dit jaar niet veel uit, tenzij Pogi net als vorigjaar gewoon vrij kan doen wat ie wil. Dat is echt dodelijk voor de sport.
Tour de France 2025
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Hij moet Jorgenson zeker in de gaten houden, evenals Vinegaard, Healey en Evenepoel zal die zeker met een schuin oog naar kijken. Als Jorgenson gaat rijden hoeveel voorsprong zou Pogi gaan geven?KogaCyclist schreef: ↑15 jul 2025 12:46 Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom het slecht voor pogi is om geïsoleerd te zitten zoals dat gisteren gebeurde.
In zijn geval is er toch maar 1 om in de gaten te houden, en dat is Vingegaard. Waarom zou je er als pogacar achteraan gaan als Jorgensen in de aanval gaat?
Hij staat ruim voor in het klassement dus hij kan toch gewoon in het wiel van Vingegaard gaan hangen en gebruik maken van het Visma treintje als deze beter blijkt te zijn als zijn eigen UAE treintje?
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
KogaCyclist
- Forum-lid
Waarom moet hij Jorgensen in de gaten houden? Als hij hem had laten gaan had Jorgensen dichter bij Vingegaard gekomen, dat zorgt alleen maar voor onrust bij Visma en dat lijkt me juist in het voordeel van Pogacar.nijkie schreef: ↑15 jul 2025 16:15Hij moet Jorgenson zeker in de gaten houden, evenals Vinegaard, Healey en Evenepoel zal die zeker met een schuin oog naar kijken. Als Jorgenson gaat rijden hoeveel voorsprong zou Pogi gaan geven?KogaCyclist schreef: ↑15 jul 2025 12:46 Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom het slecht voor pogi is om geïsoleerd te zitten zoals dat gisteren gebeurde.
In zijn geval is er toch maar 1 om in de gaten te houden, en dat is Vingegaard. Waarom zou je er als pogacar achteraan gaan als Jorgensen in de aanval gaat?
Hij staat ruim voor in het klassement dus hij kan toch gewoon in het wiel van Vingegaard gaan hangen en gebruik maken van het Visma treintje als deze beter blijkt te zijn als zijn eigen UAE treintje?
Evenepoel moet hij in de gaten houden maar is op dit moment een groter probleem voor Vingegaard lijkt me. Als die gaat rijden lossen de Visma mannen het wel op. Maw, volgens mij zit Pogacar op rozen en lijkt me -nogmaals- dat geisoleerd zitten geen enkel probleem zolang Visma het vuile werk opknapt.
-
Patrick VB
- Forum-lid
- CampaYolo
- Forum-lid
Als ik zie hoe makkelijk Vingegaard in het wiel blijft van Pogacar bij die paar heuvelsprintjes die we hebben gezien weet ik het allemaal nog net zo niet.
De tijdrit daarentegen was een verassing in het voordeel van Pogacar.
Misschien dat we overmorgen rond deze tijd iets wijzer zijn.
Dat een Evenepoel of Jorgensen ook maar enige bedreiging kan vormen voor de 2 tenoren zou me nogal verassen.
Het is maar goed dat er niet al te veel Fransozen op dit forum zitten, anders hadden we ook nog moeten discussiëren over de winstkansen van Vaquelin in het klassement.
De tijdrit daarentegen was een verassing in het voordeel van Pogacar.
Misschien dat we overmorgen rond deze tijd iets wijzer zijn.
Dat een Evenepoel of Jorgensen ook maar enige bedreiging kan vormen voor de 2 tenoren zou me nogal verassen.
Het is maar goed dat er niet al te veel Fransozen op dit forum zitten, anders hadden we ook nog moeten discussiëren over de winstkansen van Vaquelin in het klassement.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Dus jij denkt dat Pogacar Jorgensen weg laat rijden? Ik denk het niet.KogaCyclist schreef: ↑15 jul 2025 17:19Waarom moet hij Jorgensen in de gaten houden? Als hij hem had laten gaan had Jorgensen dichter bij Vingegaard gekomen, dat zorgt alleen maar voor onrust bij Visma en dat lijkt me juist in het voordeel van Pogacar.nijkie schreef: ↑15 jul 2025 16:15Hij moet Jorgenson zeker in de gaten houden, evenals Vinegaard, Healey en Evenepoel zal die zeker met een schuin oog naar kijken. Als Jorgenson gaat rijden hoeveel voorsprong zou Pogi gaan geven?KogaCyclist schreef: ↑15 jul 2025 12:46 Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom het slecht voor pogi is om geïsoleerd te zitten zoals dat gisteren gebeurde.
Evenepoel moet hij in de gaten houden maar is op dit moment een groter probleem voor Vingegaard lijkt me. Als die gaat rijden lossen de Visma mannen het wel op. Maw, volgens mij zit Pogacar op rozen en lijkt me -nogmaals- dat geisoleerd zitten geen enkel probleem zolang Visma het vuile werk opknapt.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
KogaCyclist
- Forum-lid
Nee dat denk ik niet, want hij heeft al laten zien dat hij hem niet weg laat rijden.
Ik stelde juist de vraag waarom niet. In Jorgensen zie ik niet een directe dreiging voor pogacar dus als ik hem was zou ik het lekker aankijken.
Benieuwd wat Trine er van vindt als Jorgensen wegrijdt.KogaCyclist schreef: ↑15 jul 2025 18:02Nee dat denk ik niet, want hij heeft al laten zien dat hij hem niet weg laat rijden.
Ik stelde juist de vraag waarom niet. In Jorgensen zie ik niet een directe dreiging voor pogacar dus als ik hem was zou ik het lekker aankijken.
Niet zijken maar reiden !
Daar noem je ook wel iemand, Thijs Zonneveld. Niet serieus te nemen die man. Je kan net zo goed een glazen bol inkijken als het gaat om voorspellingenmarsman schreef: ↑15 jul 2025 13:05 Vind ik ook. Hier en daar (o.a. wielerpodcast van Zonneveld) wordt Visma als morele winnaar van week 1 aangewezen. Daar ben ik het niet mee eens. Vingegaard en Jorgensen staan beide op een minuut of 2. Wel is het zo dat de UAE ploeg een pak minder is geweest deze week tov Visma, Pogi zat regelmatig snel alleen. We gaan het donderdag zien, morgen eerst nog een vrij vlakke rit rondom Toulouse. Visma zal toch een keer aan de bak moeten.
my two cents: Pogi gaat de Tour winnen. Ook mooi als die ploeg waarvan Pon Holding (Lease a bike) de sponsor ongeveer het enig Nederlands element is aan die hele ploeg , niet wint met hun plannetjes en bla bla
Orbea Orca M35I
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
CaadX Ultegra
Met plannetjes en bla bla hebben ze al 3x de duurste ploeg ter wereld een oor aangenaaid, 2x daarvan had die dure ploeg de beste renner ooit in koers. Ik vind dat toch best knap.
Ik ben niet per se fan, maar samen met Mathieu de enige die de handschoen serieus oppakken tegen de oneindige oliedollars. De rest is vooral bezig vriendjes te worden met UAE in de hoop ooit een paar kruimels toegeschoven te krijgen of misschien om daar ooit een contract te verdienen.
Ik ben niet per se fan, maar samen met Mathieu de enige die de handschoen serieus oppakken tegen de oneindige oliedollars. De rest is vooral bezig vriendjes te worden met UAE in de hoop ooit een paar kruimels toegeschoven te krijgen of misschien om daar ooit een contract te verdienen.
Campagnolo Ultra Dork
Flater?? Niet snel genoeg kunnen rijden is nu een flater?Justrace schreef: ↑15 jul 2025 10:51 Het blijft toch jammer van die flater van een tijdrit, anders was het zeker nog spannend(der) geweest. Al is het nu wel leuk dat Visma moet aanvallen en ben benieuwd of 'Het Plan' dit keer werkt. Als team vind ik ze sterker ogen dan UAE in ieder geval, zeker nu Almeida is uitgevallen. Of het genoeg is om de onbreekbare Pogi te breken betwijfel ik maar laten we hopen dat ook hij een keer een mindere dag heeft.