Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 25 okt 2012 18:57

Julich bekent en neemt ontslag. Next, please!

gamiel
Forum-lid

gamiel 25 okt 2012 19:28

litespeed schreef: .... Boogerd en E. Dekker .... fraai palmares ....
Op "pane e acqua"? Geloof er nix van .... zit nog meer in de Rabo-beerput vermoed ik, maar ik kan het mishebben :mrgreen:
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 25 okt 2012 21:18

Twiks schreef:
litespeed schreef:Mijn waardering voor Boogerd en E. Dekker groeit met de dag met al deze bekentenissen. Dat zij met zulke tegenstanders in staat bleken om zo'n fraai palmares bijeen te rijden zonder doping. Chapeau!
Daar zou ik mijn handen niet voorin het vuur willen steken...
Ik meende al ironie te ruiken 8-)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 okt 2012 21:54

scepticus schreef:
Twiks schreef:
litespeed schreef:Mijn waardering voor Boogerd en E. Dekker groeit met de dag met al deze bekentenissen. Dat zij met zulke tegenstanders in staat bleken om zo'n fraai palmares bijeen te rijden zonder doping. Chapeau!
Daar zou ik mijn handen niet voorin het vuur willen steken...
Ik meende al ironie te ruiken 8-)
Dit lijkt me een echte sceptische opmerking :mrgreen:

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 25 okt 2012 23:00

De reactie van Sky is dan wel weer erg typisch en precies de reden waarom er waarschijnlijk niks zal veranderen. Want waarom zou je bekennen als dat ook tot ontslag leidt. Dan kun je beter je mond houden, want als je later alsnog 'gepakt' wordt, wordt je alsnog ontslagen.
Sky zou juist de bekentenis van Julich moeten steunen, alleen dan leidt het tot bekentenissen van anderen.

Wel mooi om te zien dat de KNWU nu ook bij de UCI aandringt op andere maatregelen. Waaronder ook een waarheidscommissie. Ze hebben zelfs aangegeven dat als UCI de handschoen niet oppakt, zij als KNWU zelf, eventueel met samenwerking met NOC-NSF en de nederlandse dopingautoriteit, een commissie gaan opstellen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 25 okt 2012 23:15

tieky schreef:Want waarom zou je bekennen als dat ook tot ontslag leidt. Dan kun je beter je mond houden, want als je later alsnog 'gepakt' wordt, wordt je alsnog ontslagen.
Omdat de vraag of hij doping heeft gebruikt werd gesteld vanwege het nieuwe dopingcharter dat alle leden van Team Sky moeten ondertekenen. Met andere woorden, nu leidt het enkel tot ontslag maar als hij nu had gezwegen, het charter had getekend en later alsnog was uitgekomen dat hij doping heeft gebruikt zijn de gevolgen voor Julich veel groter.

Die geopperde waarheidscommissie vind ik trouwens helemaal niet zo'n mooi initiatief. Dat zou namelijk, naar Zuid-Afrikaans model, betekenen dat de renners hun verhaal mogen doen zonder dat dat consequenties zou hebben. Wat je dan in theorie kan krijgen is dat de winnaar van een Tour eerlijk bekent dat hij gedopeerd was en dat de nummer twee aangeeft dat hij geen doping gebruikte. De gedopeerde nummer 1 mag zijn overwinning dan gewoon behouden want het is een waarheidscommissie en de nummer 2 schiet er dan alleen mee op dat hij nu zeker weet dat hij verslagen is door een renner die valsspeelde. Bovendien is een waarheidscommissie niet onder ede dus weet je nooit wie wil praten en wie blijft zwijgen, en je weet evenmin of degenen die praten werkelijk de waarheid vertellen. Het risico dat het een warboel wordt zonder waarde is derhalve groot.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

triabas
Forum-lid

triabas 26 okt 2012 06:05

Onder dat stuk van Julich (http://www.cyclingnews.com/news/exclusi" onclick="window.open(this.href);return false; ... confession), staat trouwens een leuke link naar wat Juich als het hoogtepunt van zijn carrière ziet (of waarschijnlijk: zag), de epic day tijdens de tour van 1998, met als mede-hoofdrolspelers Ulrich en natuurlijk Pantani. Those were the days...

sunitram
Forum-lid

Gebruikersavatar sunitram 26 okt 2012 09:49

Hier is ook een reactie van Bradley McGee die het waard is om te lezen, http://www.theage.com.au/sport/cycling/ ... 28aif.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 26 okt 2012 09:53

timo2.0 schreef:Die geopperde waarheidscommissie vind ik trouwens helemaal niet zo'n mooi initiatief. Dat zou namelijk, naar Zuid-Afrikaans model, betekenen dat de renners hun verhaal mogen doen zonder dat dat consequenties zou hebben. Wat je dan in theorie kan krijgen is dat de winnaar van een Tour eerlijk bekent dat hij gedopeerd was en dat de nummer twee aangeeft dat hij geen doping gebruikte. De gedopeerde nummer 1 mag zijn overwinning dan gewoon behouden want het is een waarheidscommissie en de nummer 2 schiet er dan alleen mee op dat hij nu zeker weet dat hij verslagen is door een renner die valsspeelde. Bovendien is een waarheidscommissie niet onder ede dus weet je nooit wie wil praten en wie blijft zwijgen, en je weet evenmin of degenen die praten werkelijk de waarheid vertellen. Het risico dat het een warboel wordt zonder waarde is derhalve groot.
Maar het hoeft toch niet per sé naar Zuid-Afrikaans model? Je zou een middenweg kunnen kiezen om bekentenissen te stimuleren, nl. gereduceerde straffen.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 26 okt 2012 09:57

sunitram schreef:Hier is ook een reactie van Bradley McGee die het waard is om te lezen, http://www.theage.com.au/sport/cycling/ ... 28aif.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook leuk dat er een Google ad onder staat voor een site waar je EPO kunt kopen ("Fastest way to increase your endurance & speed") :oops:

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 26 okt 2012 10:04

Dat is geen EPO, maar een of ander nepmiddel dat de aanmaak van natuurlijke EPO zou verhogen.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 26 okt 2012 10:09

havana schreef:Dat is geen EPO, maar een of ander nepmiddel dat de aanmaak van natuurlijke EPO zou verhogen.
Ah, je hebt op de link geklikt dus? Hmmmm ;)

Plaats reactie