Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
BSA is gemakkelijk (gewoon goed vastdraaien is normaal genoeg, geen gedoe met Loctite), en heeft de minste kans op irritant gekraak. Andere types hebben zogezegd de mogelijkheid om meer stijfheid in te bouwen, maar dat voelt de gemiddelde toerist nooit. Het is vooral ietsje goedkoper om een bepaald gewicht te halen voor de producent.
Dat gezegd zijnde, moest je zeker een pressfit frame willen en de voordelen van BSA ook, is er altijd de oplossing van threaded BB's zoals die van Enduro en Wheels Mfg (kosten wel meer).
Dat gezegd zijnde, moest je zeker een pressfit frame willen en de voordelen van BSA ook, is er altijd de oplossing van threaded BB's zoals die van Enduro en Wheels Mfg (kosten wel meer).
-
martijnnnn
- Forum-lid
Wel heel kort door de bocht. Lees vooral eens wat reviews op internet (niet alleen aliexpress) en ook hier in dit topic is eea voorbij gekomen. Kwaliteit van Chinese spullen zijn prima, rij er zelf ook mee, maar sturen en stuurpennen zijn de enige onderdelen waar wel eens problemen mee zijn. Die gok heb ik persoonlijk niet genomen om in een sprintje op mn neus te stuiteren omdat een stuur of stuurpen het begeeftFirepeet schreef: ↑01 aug 2017 11:40 Voor een zadel van 14 euro kan je geen buil vallen. Je kan het wellicht proberen en als het niks is dan raak je hem gemakkelijk weer kwijt via mp.
Dat van die carbon stuurpennen klopt niet wat je schrijft. Deze zijn uitermate geschikt hiervoor. Lees vooral de reviews op Aliexpress.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Alles zo goedkoop mogelijk en dan
- Slecht zitten op een plastic zadel
- Breken van een carbon stuurpen
Je moet het allemaal maar willen.
Toch succes met zijn allen.
- Slecht zitten op een plastic zadel
- Breken van een carbon stuurpen
Je moet het allemaal maar willen.
Toch succes met zijn allen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Er wordt in dit topic heel veel geschreven over chinese onderdelen, maar brekende stuurpennen ben ik kog niet tegengekomen. Mensen moet ook eens beseffen dat heel veel onderdelen die je bij de winkel om de hoek koopt ook uit China komen. De prijs is dan vele malen hogen. Niet vanwege de kwaliteit, maar omdat iedereen er wat aan wil verdienen.
We willen wel met z'n allen op een Chinees carbonframe rijden, maar de rest moet dan duur zijn.
Ik zie persoonlijk vooral het voordeel niet van een carbon stuurpen (Chinees of niet). Het is niet lichter. Het is niet veiliger. Het is niet goedkoper. Ik ben niet sterk genoeg om het verschil in stijfheid te merken. Waarom het risico nemen?Firepeet schreef: ↑01 aug 2017 12:51Er wordt in dit topic heel veel geschreven over chinese onderdelen, maar brekende stuurpennen ben ik kog niet tegengekomen. Mensen moet ook eens beseffen dat heel veel onderdelen die je bij de winkel om de hoek koopt ook uit China komen. De prijs is dan vele malen hogen. Niet vanwege de kwaliteit, maar omdat iedereen er wat aan wil verdienen.
We willen wel met z'n allen op een Chinees carbonframe rijden, maar de rest moet dan duur zijn.
-
Fietskanon
- Forum-lid
Maar is het een reden om voor ander frame te kiezen als alleen bb86 mogelijk is? Want heb contact gehad en helaas is dat frame alleen in bb86.Ticlimax schreef: ↑01 aug 2017 12:37 BSA is gemakkelijk (gewoon goed vastdraaien is normaal genoeg, geen gedoe met Loctite), en heeft de minste kans op irritant gekraak. Andere types hebben zogezegd de mogelijkheid om meer stijfheid in te bouwen, maar dat voelt de gemiddelde toerist nooit. Het is vooral ietsje goedkoper om een bepaald gewicht te halen voor de producent.
Is het echt veeeeeeel beter om bsa te kiezen? Als dat zo is dan ga ik liever voor ander frame. Dan dat ik Dalijk alleen maar problemen er mee heb
Als je het frame graag wilt, ga er dan voor. Zo'n threaded trapas kost 90 euro en scheelt tussen de 40 en 60g. En er zijn er ook genoeg die gewoon zonder problemen met pressfit rijden zonder speciale trapas. Als je kan kiezen, kies dan BSA, maar ik heb zelf net zo goed een frame met bb86 besteld.
De halve wereld rijdt met een press fit bottom bracket. Ik zou daar mijn keuze niet vanaf laten hangen.
Wat betreft een zo goedkoop mogelijke fiets opbouwen, dat kan een sport op zich zijn, maar ik zou zelf altijd voor een fiets gaan waar ik prettig op kan fietsen. En daar hoort wat mij betreft een zadel uitkiezen met als enige criterium dat het goedkoop is, of goedkoop chinees carbon onder het motto dat veel carbon producten uit China komen en dus alle Chinese carbonproducten dus wel goed moeten zijn, niet onder.
Natuurlijk kan je een prima carbon stuurpen maken, maar dan moet je het product zo overdimensioneren dat je geen enkel gewichtsvoordeel meer hebt t.o.v. een veel voordeligere aluminium stuurpen.
Wat betreft een zo goedkoop mogelijke fiets opbouwen, dat kan een sport op zich zijn, maar ik zou zelf altijd voor een fiets gaan waar ik prettig op kan fietsen. En daar hoort wat mij betreft een zadel uitkiezen met als enige criterium dat het goedkoop is, of goedkoop chinees carbon onder het motto dat veel carbon producten uit China komen en dus alle Chinese carbonproducten dus wel goed moeten zijn, niet onder.
Natuurlijk kan je een prima carbon stuurpen maken, maar dan moet je het product zo overdimensioneren dat je geen enkel gewichtsvoordeel meer hebt t.o.v. een veel voordeligere aluminium stuurpen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
BSA is eenvoudiger voor de doe-het-zelver, maar zeker niet per se beter.
Volgens mij kun je met een balhoofdpers ook een press-fit trapaslager monteren, mocht je die hebben. Ik heb ook wel eens ergens in een blad een zelfgemaakte pers gezien. En anders kun je nog altijd bij je FM langs voor hulp.
Volgens mij kun je met een balhoofdpers ook een press-fit trapaslager monteren, mocht je die hebben. Ik heb ook wel eens ergens in een blad een zelfgemaakte pers gezien. En anders kun je nog altijd bij je FM langs voor hulp.
-
Fietskanon
- Forum-lid
Ik was ook niet van plan om alles uit China te halen, mensen gaven me alleen advies om geld te kunnen besparen op artikelen die ik dus duurder had begroot.Karl66 schreef: ↑01 aug 2017 15:32 De halve wereld rijdt met een press fit bottom bracket. Ik zou daar mijn keuze niet vanaf laten hangen.
-
ridley orion
- Forum-lid
Chris froom wint wel tour met geen press fit maar bsa met italiaanse draad.
En dan zou voor ons als trimmer alleen press fit deugen .
Wat een onzin press fit is rotzooi ook door de industrie aan ons verkocht met onzinnige argumenten.
Neem lekker bsa voor lekker probleemloos en zonder kraken fietsen
En dan zou voor ons als trimmer alleen press fit deugen .
Wat een onzin press fit is rotzooi ook door de industrie aan ons verkocht met onzinnige argumenten.
Neem lekker bsa voor lekker probleemloos en zonder kraken fietsen