materialist schreef:http://www.businessweek.com/articles/20 ... -clawbacks
Socolow guesses Armstrong was “able to demand very specific language” addressing any forthcoming doping allegations.“The language probably would have said something to the effect of, any allegation that Lance Armstrong has engaged in doping is not sufficient for a breach of this morals clause without an admission by Lance Armstrong or a final verdict or decision by a court of law after all appeals have been exhausted.” This would help explain his continued denials.
DC had dus gelijk
Ik heb wel eens gelijk (minder vaak dan ik zelf denk)

In dit geval was er natuurlijk al precedent, namelijk de eerdere rechtzaak tegen Lance waarin expliciet gesteld was dat doping geen issue kon zijn. "Winnen is winnen".
Er is nu natuurlijk een complicerende factor, opeens heeft hij ze niet meer gewonnen... maar dit lijkt me een gevecht wat hij kan winnen, immers dit wordt wel een rechtzaak. Het wordt interresant of als je iets wint en 10 jaar later het wordt afgenomen... heb je het dan ooit gewonnen of is de geschiedenis veranderd? Ik vind dat hij ze heeft gewonnen en dat de verzekeraar niet mag mauwen. Daarnaast zal hij het alsnog op verjaring proberen te gooien (al is dat weer lastig nu hij niet naar CAS is gegaan). Al met al denk ik dat LA hierin een goede zaak heeft en eerlijk gezegd zit ik hier niet mee. Moet je maar een beter contract onderleggen.
Maar nogmaals... ik vermoed nog steeds dat hij het wel op arbitrage had moeten laten aankomen. In dat geval had hij 1 a 2 tdf's verloren en dan was de kous wel af geweest. Sterker nog, het is nog maar de vraag hoeveel bewijs er dan "admissable" was geweest vanwege de verjaringstermijn. Of hij is eigenwijs geweest, of hij heeft slechte raadgevers. Of (en dat is waarschijnlijk) hij had een goede reden die ik niet weet om het niet te doen
Maar betreft de straf? Ik zie liever eerherstel (pagina groot in NY-times? ^^) + dikke bedragen smartegeld naar Andreu, Bassons en Simeoni. Dikke sterren achter de uitslagen. Team management en Lance eeuwig uit elke sport verwijderen.