Het dopingtopic 2.0
-
materialist
- Forum-lid
Waarde timo,timo2.0 schreef:Materialist, kun jij meer renners noemen, waarvan we nu weten dat ze wel degelijk gedrogeerd waren, die zo fanatiek, zo grof, zo nietsontziend hatelijk mensen die hun dopinggebruik aankaartten verbaal en juridisch te lijf gingen om ze sportief en financieel kapot te maken? Dat is voor mij namelijk het grote verschil. Al die anderen ontkenden maar hielden zich verder koest, lieten het overwaaien tot ze positief werden bevonden. Armstrong niet, die ging vol in de aanval, maakte van elke beschuldiging een persoonlijke vendetta met als gevolg onder meer wat we in het filmpje uit de Tour van 2004 kunnen zien: een kleine coureur uit een kleine ploeg die had uitgesproken dat hij Armstrong bij Ferrari had gezien en wist wat dat betekende werd voor het oog van een miljoenenpubliek keihard aangepakt, tot op het bot gekleineerd door een in de gele trui getooide renner die zich almachtig en onaantastbaar waande. En Simeoni was bij verre niet de enige die deze aanpak kreeg en dat is voor mij waarom Armstrong meer dan welke andere gedopeerde renner een schandvlek waarvan ik blij ben dat hij van zijn voetstuk is getrokken.
We waren het er over eens dat Armstrong een hufter van bijbelse proposities is. Waar we het niet over eens zijn is de strafmaat. Naar Nederlands recht is de aard en mate van overtreding maatgevend. Ik ben van mening dat het feit dat tientallen jaren doping op grote schaal in de tour een vast gegeven is mee telt in de strafmaat. In dit geval een verlichting van straf
Daarnaast gaat het de kant van festina uit. Alle aandacht gaat nu naar amstrong maar hij is al passee, weg en hij komt niet terug.
De zondebok wordt aangewezen en dan kan het circus verder dat is jammer want over een paar jaar gebeurt hetzelfde.
Do kin der mar druk mei weze
Maar ik reageerde op jouw opmerking dat je de "collectieve verontwaardiging" niet begrijpt omdat Armstrong "een hufter van Bijbelse proporties" is "maar de rest van het peloton zat ook aan de dope." Hetgeen je van mij citeert is mijn reactie daarop. Niet over Nederlands recht (waar het USADA en de UCI overigens geheel niets mee te maken hebben) en wat daarin maatgevend is maar over de collectieve verontwaardiging. En collectieve verontwaardiging trekt zich, zoals je weet, ook niet zoveel aan van het Nederlandse recht. Wat je dus eigenlijk wil, maar wat niet goed uit de verf kwam, is dat wij onze "collectieve verontwaardiging" overeenstemmen met het Nederlands recht? Over het aanwijzen van een zondebok en het circus dat verder trekt, daarin heb je in mij een medestander, maar daarover heb ik inmiddels zoveel geschreven dat ik aanneem dat ik dat niet nogmaals hoef te onderstrepen, dus ik volsta met wat ik gisteren om 13:09 naar aanleiding van de persconferentie van de UCI schreef
timo2.0 schreef:Zelfreflectie is vrijwel de gehele wielerwereld vreemd. Uit alles blijkt dat men hoopt dat door Armstrong uit de geschiedenisboeken te schrappen het oude wereldje in stand kan worden gehouden, met dezelfde ereleden, dezelfde bobo's, dezelfde managers, dezelfde ploegleiders, dezelfde artsen, dezelfde verzorgers, dezelfde renners en, op één na, dezelfde sponsors.
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 23 okt 2012 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Het probleem is dat USADA blijkbaar de volgende regel interpreteert/hanteert: Als je voor meerdere zaken veroordeeld wordt volgt levenslange schorsing. USADA heeft hoog ingezet als aanklager... en toen trok de verdediging zich terug. De UCI had zich al volkomen belachelijk gemaakt door niet neutraal te blijven en kan nu niet anders dan USADA volkomen gelijk geven... incluis de strafmaat. Sterker nog de UCI zou het liefst LA compleet uitgummen.materialist schreef: Waar we het niet over eens zijn is de strafmaat. Naar Nederlands recht is de aard en mate van overtreding maatgevend.
Had Lance dit laten aankomen op CAS had hij niet alles verloren.
Er meld zich weer een 'betrouwbare' aanhanger van Lance
http://www.nu.nl/sport/2940431/indurain ... trong.html
En ondertussen krijgen de mensen die beweren dat de verklaringen die tegen hem zijn afgelegd, om zelf onder hun straf uit te komen het een beetje benauwd.
http://www.nusport.nl/wielrennen/294037 ... oping.html
En ondertussen krijgen de mensen die beweren dat de verklaringen die tegen hem zijn afgelegd, om zelf onder hun straf uit te komen het een beetje benauwd.
http://www.nusport.nl/wielrennen/294037 ... oping.html
Campagnolo Ultra Dork
Misschien handig als de UCI communiceert dat er niet verder terug gegaan wordt dan de doping Tour van 1998. Dat voorkomt dat oud kampioenen dit soort onzin in de pers smijten.Ernie C. schreef:Er meld zich weer een 'betrouwbare' aanhanger van Lance
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zucht...... Dat had ie beter niet kunnen doen...... Domoor.
Indurain gelooft in onschuld van Armstrong
MADRID - Vijfvoudig tourwinnaar Miguel Indurain gelooft nog altijd in de onschuld van Lance Armstrong.
''Hij heeft zich altijd aan de regels gehouden", zei Indurain dinsdag tegen Radio Marca. ''Hij heeft altijd alle zaken tegen hem gewonnen."
De Spaanse oud-renner, die de Ronde van Frankrijk van 1991 tot en met 1995 vijf keer op rij won, zegt verbaasd te zijn geweest over de straf van Armstrong.
''Die is alleen gebaseerd op getuigenverklaringen. De regels waren eerst anders, maar lijken nu ineens te zijn veranderd."
Lees alles over het dossier-Armstrong op NUsport
Door: ANP
Indurain gelooft in onschuld van Armstrong
MADRID - Vijfvoudig tourwinnaar Miguel Indurain gelooft nog altijd in de onschuld van Lance Armstrong.
''Hij heeft zich altijd aan de regels gehouden", zei Indurain dinsdag tegen Radio Marca. ''Hij heeft altijd alle zaken tegen hem gewonnen."
De Spaanse oud-renner, die de Ronde van Frankrijk van 1991 tot en met 1995 vijf keer op rij won, zegt verbaasd te zijn geweest over de straf van Armstrong.
''Die is alleen gebaseerd op getuigenverklaringen. De regels waren eerst anders, maar lijken nu ineens te zijn veranderd."
Lees alles over het dossier-Armstrong op NUsport
Door: ANP
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik ken nog wel een arts die gedegen onderzoeksresultaten tav. het gebruik van EPO kan overleggen: Dr. Ferrari. Hij had genoeg 'proefpersonen' tot zijn beschikking die hij uitvoerig testte op prestatievermogen vòòr het gebruik van EPO en tijdens en na een 'kuurtje' EPO.dc schreef:Los van de medische wetenschap wijzen de feiten (namelijk de uitslagen) dat doping wel degelijk werkt. Dat er andere artsen zijn die wel van mening zijn dat doping werkt is ook evidend. Dus waarom zou een arts van de ISU/IOC zich zo uitdrukken?materialist schreef:http://www.mumc.tv/video/1847637896001/ ... gindesport
doping heeft geen of nauwelijks effect
Harm Kuipers doet er nog een schepje bovenop:
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/10/23/er- ... -gebruikt/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/10/23/er- ... -gebruikt/" onclick="window.open(this.href);return false;
It is not a lie if you believe it...
Die vraag heb ik hem ook al eens gesteld (zie post 21 okt 2012 03:36), maar daar gaat hij niet op in, dan houdt hij zich verdacht stil.....dc schreef:Mike, ga je het rapport nog lezen of blijf je dit soort onzin nabauwen?mikethebike schreef: Als de rest aan de dope zat, en Lance ook. Dan is de race toch gelijk![]()
![]()
Wie zegt dat mikethebike een volwassen persoon is, ...ik ken zijn leeftijd niet.Gastheerg schreef:Wat ik overigens ook niet begrijp is dat volwassen mensen helden hebben. Toen ik een puber was had ik ook helden. Muren vol. Helden uit de wielersport, autosport en muziek.
Als je de puberteit achter je laat dan is het wel zo volwassen om ook de heldenverering achter je te laten.
-
materialist
- Forum-lid
Waarom moet hij het lezen? Jij had Armstrong al opgehangen gevierendeeld en verbrand lang voordat het rapport uitkwam. Van dc heb ik ook alleen maar diergeluiden gehoord.tennisser schreef:Die vraag heb ik hem ook al eens gesteld (zie post 21 okt 2012 03:36), maar daar gaat hij niet op in, dan houdt hij zich verdacht stil.....dc schreef:Mike, ga je het rapport nog lezen of blijf je dit soort onzin nabauwen?mikethebike schreef: Als de rest aan de dope zat, en Lance ook. Dan is de race toch gelijk![]()
![]()
Do kin der mar druk mei weze