Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen met Aliexpress wielen

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 jun 2025 09:38

Elite heeft een groter marketingbudget en dat moet de consument dus betalen middels een hogere verkoopprijs :-)
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 25 jun 2025 14:29

Zijn er ook ervaringen van iets zwaardere rijders welke ervaring hebben met de CSC wielen? Zit zelf nog te denken om een set te laten spaken voor mijn racefiets maar voor de genoemde prijzen wil ik wel eens een uitstapje maken. Moet wel een klein beetje bombproof zijn.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Emil053
Forum-lid

Emil053 25 jun 2025 14:46

Hier 95 kilo schoon aan de haak. Vorige velgremsetje van CSC heeft 5 jaar lang probleemloos zijn werk gedaan. Nieuwe disc setjes zijn volgens CSC geschikt tot 120 kilo.

Jelle89
Forum-lid

Jelle89 25 jun 2025 23:31

Jelle89 schreef: 23 jun 2025 00:26 Hallo iedereen,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken om mijn set aluminium wielen standaard af fabriek te upgraden naar één all-round carbon set.
Ik rij het hele jaar door de polder, af en toe eens een Amstel tochtje en 1 keer per jaar Alpen-achtige toestanden.
Nu ik de CSC wielen ontdekt heb via dit forum en na alles hier wat doorgelezen te hebben denk ik aan de 45x28 D272 variant met binnenbanden. Lijkt me een goede compromis te zijn tussen wind en het oog wilt ook wat :P
Ik heb Continental Grand Prix SL 28mm banden en mogelijks in de toekomst 30mm als deze aan vervanging toe zijn, iets comfortabeler zonder inboeten van rolweerstand lees ik.

Uit alle te vinden links in het bos lijkt deze mij de goede te zijn...
https://nl.aliexpress.com/item/1005006281662446.html

Ook zou ik een 36T ratel bijbestellen, gewoon uit voorzorg :? ... en komt via dezelfde winkel.
https://nl.aliexpress.com/item/1005008978046772.html

Ben ik op de goede weg zo?

Mvg,
Jelle
De wielen zijn net besteld dus in blije verwachting :D. Het is de 45x28 variant geworden, kan ik alle kanten op later.
Gelukkig ook even naar prijsverschil gekeken met levering in België of Nederland Scheelt me inclusief alle coupons nog 35 eur o om ze in Nederland te laten leveren :o 8-)

sharkzor
Forum-lid

sharkzor 26 jun 2025 07:54

bakboord1 schreef: 24 jun 2025 23:09 Welke elitewheels bedoel je?
De online shop is een andere dan die op Ali.

Belangrijkste reden is volgens mij dat de prijs/kwaliteit van csc beter is.
Ik ben blij met mijn csc wielen waar ik nu een paar maanden mee fiets.
Deze
https://a.aliexpress.com/_EvWrGNs

Kan weinig vinden of iemand gekeken heeft of die csc wielen recht zijn, alle spaken op dezelfde spanning etc..

koeroeur
Forum-lid

Gebruikersavatar koeroeur 26 jun 2025 20:57

Ik heb twee setjes Elitewheels. Nul komma nul problemen in respectievelijk drie en twee jaar fietsen.
De laatste tijd zijn ze idd iets aanweziger online, en dat zal je misschien wel mee betalen.
M'n eerste setje Chinees carbon was CSC en daar heb ik een 5-6 tal nippels die braken. Uiteindelijk opgelost door lokale FM.

Bij Elitewheels kan je ook volledig op maat iets laten maken. Zo heb ik de alu nippels bij hen door messing nippels laten vervangen na m'n ervaringen met CSC.
Elitewheels heeft ook ratchet systeem. Die heb ik op beide sets en volgens hen ook volledig uitwisselbaar met DT Swiss onderdelen.

oystein
Forum-lid

oystein 27 jun 2025 12:57

sharkzor schreef: 26 jun 2025 07:54 Deze
https://a.aliexpress.com/_EvWrGNs

Kan weinig vinden of iemand gekeken heeft of die csc wielen recht zijn, alle spaken op dezelfde spanning etc..
Deze Elite ENT2.0 wielen windt ik niet direct vergelijkbaar met de veel sproken CSC wielen.
Ten eerste zijn ze ca. 200 gram zwaarder per set en ze geven toch zelf aan dat het palletjes in de body zijn en dus geen ratchet.

Voor hetzelfde geld tot ca. 400 Euro blijft dan de CSC duidelijk mijn voorkeur hebben.

oystein
Forum-lid

oystein 27 jun 2025 17:02

Omdat niemand hier een duidelijke uitpak reportage had gedaan (tenzij ik er overheen gelezen heb) en het vandaag lekker weer is heb ik de moeite genomen alles vast te leggen.

Het is een duidelijke CSC doos:

Afbeelding

Omdat ik van de week bij ontvangst de wielen al had bekeken heb ik de plastic zakker er niet weer omheen gedaan maar elk wiel zat dus ook nog eens extra in zo'n zak.

Afbeelding

Afbeelding

Compleet met 3 extra spaken+nippels, velglint en tubeless tape.

Afbeelding

Afbeelding

De platte Aero spaklen zijn hier goed te zien:

Afbeelding

Afbeelding

Aan de tekst op de naaf is ook duidelijk af te lezen dat het CSC naven zijn en suggereert dat de productiedatum 16-05-2025 is geweest.

Afbeelding

Gewicht van de wielset: totaal 1354 gram

Het voorwiel:

Afbeelding

Het achterwiel:

Afbeelding

Deze sticker vond ik maar lelijk maar kwam er clean af.

Afbeelding

Twee velg linten samen:

Afbeelding

Om het rammelen van het ventiel tegen te gaan heb ik bekeken tot hoever het ventiel binnen de velg zou blijven en een laagje elektriciteit tape om het ventiel gedaan.
Bij het voorwiel maar 1 rondje tape maar merkte dat er nog best ruimte op zat en kan zodoende nog steeds rammelellen alhoewel iets gedempt.
Bij het achterwiel heb ik de tape 2 rondjes om het ventiel gedaan en die paste strak door het gat, ik moest zelfs iets duwen.

Het ventiel steekt dan nog 39mm boven de velg uit, dit zijn Pirelli Roadtube met 80mm profiel.

Afbeelding

Afbeelding

De banden zijn 30 mm breed, maar vallen op deze velgen 30,6 mm breed.
De door mij gemeten binnebreedte van de velg is trouwens geen 23 mm maar 22,5 mm.

Afbeelding

Afbeelding

Op het achterwiel heb ik de 4S (all-season) versie voor iets meer lekbescherming en op het voorwiel de RS voor maximale grip. Ik ben wel een mooi weer fietser dus ga er niet in weer en wind mee op pad alhoewel je natuurlijk altijd een keer nat kan regenen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de 2 helften van de ratchet voorzien van een beetje kogellagervet om het geluid te dempen, van mij hoeft het allemaal niet zo hard en nu is de ratchet een stuk stiller.

Afbeelding

En dan is dit het eind resultaat.

Met de originele wielen:

Afbeelding

Nieuwe wielen:

Afbeelding

Ik ben erg tevreden over het eindresultaat, de 45mm hoge velgen passen er prima bij en op een Edurance racer hoeft het ook allemaal niet zo hoog en de dikkere 30 mm banden passen er nu ook helemaal perfect bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door oystein op 27 jun 2025 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 27 jun 2025 17:53

Smoelt goed prima bandenkeuze gaan fijne kilometers worden.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 27 jun 2025 17:53

De CSC stickers wel laten zitten? Die vond ik er dusdanig goedkoop uitzien dat ik ze er ook direct heb afgehaald. Dat is direct ook het enige nadeel dat ik tot nu toe ontdekt heb: zonder belettering zijn het wel heel anonieme wielen. Maar ach. Past wel bij mijn anonieme fiets.

oystein
Forum-lid

oystein 27 jun 2025 19:44

De CSC stickers mogen van mij blijven zitten :D

Ik heb net een test rondje gedaan van ca. 30 km.
Het zijn natuurlijk niet alleen de wielen maar de banden zijn nu ook nieuw en die doen ook veel voor het gevoel.
Het reed erg comfortabel voor een racer dus dat is al winst.
Hier in Zeeland staat er best een stevige wind vandaag tot wel 4 BFT en dan kon ik meteen de zijwind gevoeligheid testen.
Met de handen aan het stuur voel ik er amper wat van, alleen met de handen niet aan het stuur als ik helemaal rechtop zit merk je wel dat die wat venijniger reageert als je langs een heg rijdt en dan opeens weer de volle wind van opzij krijgt. Maar zeker niet veel extremer dan de oude wielen.

Alles bij elkaar rolt het heerlijk en ook in de stukken wind tegen kon ik aardig tempo houden, het zal ook tussen de oren zitten maar leek wel of het makkelijker ging .. de tijden op Strava suggereren dat wel :mrgreen:

Plaatje voor de sfeer:
Afbeelding

scottpch64
Forum-lid

scottpch64 28 jun 2025 07:25

Daar knapt ie echt van op!
Nice! :winkthumb:

Plaats reactie