Idd, gewoon een zwart rubber afsluitdopje veelal te verkrijgen bij de goede ijzerhandel, bijv. Enorm van Driel o.i.d. en misschien zelfs wel bij Hornbach. Je zou er zelfs een klein zwart frame beschermstickertje op kunnen plakken.?Wolfhound32 schreef:Het gat in het frame net boven de derailleur zit er naar ik aanneem voor het elektrisch schakelen. Waarmee kan ik dit gat het mooiste dichten?
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
Seppeloris
- Forum-lid
Ik heb de shifters speciaal met montagepasta en een momentsleutel (5nm) geïnstalleerd. De fabrikant zegt dat je tot 7nm mag en campa tot 10nm, dus daar licht het niet aan. Het is gewoon slechte kwaliteit. Ik moet wel toegeven dat ik hem zelf gebroken heb, maar zo veel kracht had ik er niet voor nodig en mijn ander carbon stuur gaf geen krimp bij dezelfde kracht.Lcsmet schreef:Lijkt mij in de bocht waar je shifters staan.Seppeloris schreef:ik wil niemand angst aanjagen, maar ik heb een negatieve ervaring gehad met een nieuw stuur. Ik vond dat hij verdacht flexibel was dus ik heb er wat kracht opgezet en het resultaat is zichtbaar op de foto.
https://www.imageupload.co.uk/image/BsKS
Na een tiental goede tot zeer goede ervaring valt een slechte wel mee, maar ik raad aan je buikgevoel toch te volgen. Ik zou er niet moeten aan denken van al fietsend dit mee te maken
Misschien je shifters echt wel veel te vast gezet
Ietsiepietsie kort door de bocht? Ik denk dat snel 70% van al het carbon spul uit Chinees komt (ook van bekende merken). Of je hebt hier te maken met een slechte fabrikant, of de pech dat je een 'maandagmorgentje' te pakken hebt.Rob71 schreef:Tja de downside van chinees spul. Delaminatie is een gevolg van slechte fabricage.
Gr Rob
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Over sturen hoor je toch iets teveel slechte verhalen, over de rest eigenlijk nauwelijks tot niet.
VERSTUURD VANAF MIJN POSTDUIF
VERSTUURD VANAF MIJN POSTDUIF
-
martijnnnn
- Forum-lid
@JoostG welk stuur heb jij op je fiets? Velobuild?
Ik heb vandaag deze getest op een MTB trail:
https://www.aliexpress.com/item/2016-ne ... 0.0.tdyL6H
Ik heb ook het stuur met geïntegreerde pen van Velobuild gehad. Die was goed (fiets weggedaan inclusief stuur). Een ander chinees stuurtje had wat meer flex, maar daar heb ik 2500 door de bossen lopen stuiteren en Roubaix gereden.
https://www.aliexpress.com/item/2016-ne ... 0.0.tdyL6H
Ik heb ook het stuur met geïntegreerde pen van Velobuild gehad. Die was goed (fiets weggedaan inclusief stuur). Een ander chinees stuurtje had wat meer flex, maar daar heb ik 2500 door de bossen lopen stuiteren en Roubaix gereden.
insta #gravelgremmen
Ik heb hetzelfde stuur als JoostG besteld en toevallig vandaag net binnengekregen. Morgen ga ik hem gelijk monteren en dan het weekend lekker testen. Maar de eerste indruk is positief.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
martijnnnn
- Forum-lid
Ik heb ook een stuur via alixpress gekocht en van de week binnen gekregen. Flext wel wat in de ronding maar heb er maximale kracht op gegeven en hij breekt niet. Heb allerlei hoeken geprobeerd dus ga hem toch monteren.
Verschil is inderdaad als een chinees bedrijf produceert voor een amerikaans merk dan zijn de fabricageeisen net zo hoog dan in america zelf. Als ze dat niet doen en er breekt een stuur af dan kunnen ze meteen hun contract vaarwel zeggen. Als ze daarentegen onder eigen vlag produceren dan hebben ze aan niemand verantwoording af te leggen.
Dan hoeven ze ook de hoog opgelegde eisen niet te halen. En leuk om erover te discussieren, maar een stuur wat scheurt door een fabricagefout is toch gewoon killing.
Gr Rob
Dan hoeven ze ook de hoog opgelegde eisen niet te halen. En leuk om erover te discussieren, maar een stuur wat scheurt door een fabricagefout is toch gewoon killing.
Gr Rob
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wie zou de stuurpen van Nikki Terpstra hebben gemaakt voor Roubaix....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
martijnnnn
- Forum-lid
Inderdaad, of het stuur van Hincapie jaren geleden.