Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2022

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 04 apr 2022 08:59

ottorongo schreef: 03 apr 2022 23:23 Reusser, Blaak en Majerus hebben méér dan hun steentje bijgedragen tot dit succes. Bij een ander koersverloop hadden ook zij kunnen winnen, maar de gevolgde taktiek leek de juiste.
Inderdaad en eigenlijk is het dus VanVleuten die beslist wie van SDWorx mag winnen. In haar positie had ze ook eens vriendelijk kunnen glimlachen naar Kopecky en zeggen ik heb liever dat Blaak de RVV wint dan jij en vertikken het gat dicht te rijden.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 04 apr 2022 09:01

daniel1975 schreef: 03 apr 2022 22:03 .......... Leuk om te kijken? Neuh…. Wel rete effectief en verdient.
Laat het vrouwenwielrennen nu net in een fase zitten dat er alles aan gedaan wordt om kijkers te vergaren. Dan is leuk om te kijken ook wel iets natuurlijk.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 04 apr 2022 09:17

Ach het is net als inhalen met DRS, je weet dat het gaat komen en je kunt er weinig aan doen.
Dat weet van Vleuten ook wel. Dat wij een leukere koers willen zien is niet aan de rensters.
Ik hoop iig niet dat ze daar mee bezig zijn.

Ik heb er geen probleem mee, winnen is winnen.

De wedstrijden bij de mannen zijn vooral leuk omdat een groot deel van de top een eindschot heeft, als ze dat niet hebben worden het ook hele andere veel saaiere koersen.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2022 09:38

Bij de mannen hebben we nu een generatie die er vooral zelf veel plezier aan beleeft om er een leuke wedstrijd van te maken.
Maar in theorie zou je op een klassiek parcours een groep met van Aert, vd Poel, Alaphilippe, Pidcock, Pedersen, Pogacar en Kristoff over kunnen houden. Probeer dan maar eens een voorspelling te doen.
Campagnolo Ultra Dork

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 04 apr 2022 09:39

lugosi schreef: 04 apr 2022 08:54
fiedoo schreef: 03 apr 2022 18:42

en op welk ogenblik moest Lotte dan zelf initiatief nemen? ...........
Als Lotte aanvalt op het moment dat Blaak het gat dichtrijdt op VanVleuten. Dat had haar een glorierijke zege opgeleverd in plaats van een sprintzege.
Ik vond het als Belg wat beschamend gedrag. Hopelijk heeft het te maken met geloof in eigen kunnen en neemt ze in de toekomst wat meer zelf het initiatief.
ten eerste, kon ze toen nog demarreren, ten tweede als ze het deed en Annemiek haalt haar terug en laat haar ter plaatse, wat dan? Ten derde, moest ze haar pijlen voor de spurt echt gaan verschieten voor een MOGELIJK mooiere zege en ten vierde, als ze demarreert en annemiek haalt haar terug en Chantal Blaak demarreert op haar beurt en wint, waar staat ze dan?
Cavendish heeft 34 tourzeges in de spurt, moest hij dan een paar keer een ontsnapping opzetten en zo zeges weggeven?
Het iniatief lag bij van vleuten, Kopecky zat in een zetel en dat ze daar zat is haar verdienste en die van haar ploeg. Is totaal niks beschamend aan, vind ik.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 04 apr 2022 09:52

Ik zie hier net dezelfde kritiek als bij een NK of een WK. De Nederlanders rijden niet voor elkaar, maar tegen elkaar. Met dat verschil dat er nu een Belgische wint. En dat nu het ploegen belang op het spel staat. De lat wordt bij het dameskoersen omhoog getrokken, dus zal het ploegenspel steeds meer en meer de bovenhand halen. Dan heb je 2 keuzes. Ofwel leg je je daar bij neer, en kijk je naar de koers. Ofwel erger je je daar aan, en kijk je niet mee.

Het is voor België een goede zaak dat Lotte wint. Voor veel jongere wielrensters is het de stimulans die ze nodig hebben om te geloven in hun eigen kunnen. Nederland heeft het dames wielrennen al een tijdje professioneel aangepakt, met veel goede resultaten. Hopelijk volgt België nu ook.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 apr 2022 10:45

lugosi schreef: 04 apr 2022 08:54
fiedoo schreef: 03 apr 2022 18:42

en op welk ogenblik moest Lotte dan zelf initiatief nemen? ...........
Als Lotte aanvalt op het moment dat Blaak het gat dichtrijdt op VanVleuten. Dat had haar een glorierijke zege opgeleverd in plaats van een sprintzege.
Ik vond het als Belg wat beschamend gedrag. Hopelijk heeft het te maken met geloof in eigen kunnen en neemt ze in de toekomst wat meer zelf het initiatief.
Winnen = winnen
Waarom op de gok koersen als je een vrijwel zekere overwinning binnen handbereik hebt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

pino
Forum-lid HC

pino 04 apr 2022 11:05

daniel1975 schreef: 04 apr 2022 10:45
Winnen = winnen
Waarom op de gok koersen als je een vrijwel zekere overwinning binnen handbereik hebt.
Stick to the plan! En uitstekend uitgevoerd 👍

Maar warm word ik van afwijkingen.
Niet zijken maar reiden !

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 04 apr 2022 11:10

Ik denk dat Kopecky nog wel wat vrijer zal beginnen koersen nu ze toch al een zeker palmares heeft.

Anderzijds... met iemand als Van Vleuten kan je wel eens hetzelfde probleem hebben als de Quick Step boys indertijd met Stannard in de finale van de Omloop in 2015... als je om de beurt bij haar demarreert, wie zegt dat je niet elkaar kapot rijdt ipv AVV? De sprint was de veilige keuze.
Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 04 apr 2022 11:24

daniel1975 schreef: 04 apr 2022 10:45
Winnen = winnen
Ja en Merckx = Cavendish :roll:

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 04 apr 2022 11:29

fiedoo schreef: 04 apr 2022 09:39

ten eerste, kon ze toen nog demarreren, ten tweede als ze het deed en Annemiek haalt haar terug en laat haar ter plaatse, wat dan? Ten derde, moest ze haar pijlen voor de spurt echt gaan verschieten voor een MOGELIJK mooiere zege en ten vierde, als ze demarreert en annemiek haalt haar terug en Chantal Blaak demarreert op haar beurt en wint, waar staat ze dan?
Cavendish heeft 34 tourzeges in de spurt, moest hij dan een paar keer een ontsnapping opzetten en zo zeges weggeven?
Het iniatief lag bij van vleuten, Kopecky zat in een zetel en dat ze daar zat is haar verdienste en die van haar ploeg. Is totaal niks beschamend aan, vind ik.
Aan haar sprint te zien kon ze nog een stevige demarrage plaatsen, en VanVleuten had het heel moeilijk om het gat op Blaak te dichten.
En Blaak wint dan zeg je als VanVleuten haar terughaalt? Hoezo het was toch een ploegoverwinning, het maakte toch niet uit.

Cavendish is nooit in een situatuatie gekomen waarbij hij de potentie had om op een andere manier te winnen.

VanVleuten heeft op haar ééntje evenveel initiatief getoond als gans SDWorx samen.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 04 apr 2022 11:30

wasbeer2006 schreef: 04 apr 2022 09:17

De wedstrijden bij de mannen zijn vooral leuk omdat een groot deel van de top een eindschot heeft, als ze dat niet hebben worden het ook hele andere veel saaiere koersen.
De laatste jaren zien we net dat lefgozers als VdP en Pogie e.a. durven te koersen vanop grote afstand van de finish en niet berekend rijden op een sprint of eindschot zoals het decennia wel geweest is. Dat maakt deze lichting net aantrekkelijk.

Plaats reactie