Actuele situatie frankrijk
- Enzzo
- Forum-lid HC
Vanavond geeft Macron een persconferentie waar ongetwijfeld wat nieuwe maatregelen aangekondigd gaan worden. Wellicht ook nieuws over het tourisme dan.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
- daniel1975
- Forum-lid HC
Frankrijk ging toch juist versoepelen??
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
reopen.europa.eu lijkt geen onderscheid te maken, maar ik ben er niet gerust op.daniel1975 schreef: ↑11 jul 2021 13:14 Vraagje aan de mensen in Frankrijk cq. die het frans beter beheersen dan ik; hoe gaat Frankrijk momenteel om met mensen uit de rode Spaanse regio’s?
UK inwoners volgens mij quarantaine plicht.
Met meer dan 10.000 positieve tests gister is het een kwestie van enkele dagen voordat wij rood kleuren.
Wij vertrekken donderdag (einde dag) richting Vogezen. Ik hoop er op dat vrijdag pas de kleurtjes aangepast worden, dan zitten we hoe dan ook goed.
Toevoeging: Frankrijk hanteert haar eigen kleurtjes, daar staan UK of Spanje niet op rood (maar oranje, net als NL)
https://www.diplomatie.gouv.fr/en/comin ... sommaire_1
Nogmaals toevoeging: als ik nogmaals lees lijkt Frankrijk vooralsnog alles in de EU als groen te beschouwen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
@53x11
Wij kunnen niet eerder weg. Woe en do bomvol met werkagenda, vrijdag pcr dus zaterdag rijden.
Weinig te kiezen.
Maar krijg wel een enorme sik van al het politieke geflater.
Wij kunnen niet eerder weg. Woe en do bomvol met werkagenda, vrijdag pcr dus zaterdag rijden.
Weinig te kiezen.
Maar krijg wel een enorme sik van al het politieke geflater.
Maar, als Frankrijk hetzelfde beleid blijft aanhouden, dan lijk je als EU-inwoner goed te zitten met je QR code (?)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dit stond in het draaiboek en het gaat nog een paar keer gebeuren: totdat iedereen gevaccineerd is, krijg je nog een paar keer een flinke virusuitbraak. Dat kun je Mark en Hugo niet alleen verwijten. Dit probleem wordt niet door twee man in Den Haag veroorzaakt (en opgelost), dat zou wel heel makkelijk zijn.
De regels voor het reizen van Spanje naar Frankrijk staan hier:
https://es.ambafrance.org/Covid-19-a-sa ... -l-Espagne
De regels voor het reizen van Spanje naar Frankrijk staan hier:
https://es.ambafrance.org/Covid-19-a-sa ... -l-Espagne
- Enzzo
- Forum-lid HC
Daar denk ik toch heel anders over!!Dat kun je Mark en Hugo niet alleen verwijten. Dit probleem wordt niet door twee man in Den Haag veroorzaakt (en opgelost), dat zou wel heel makkelijk zijn.
Het beleid wordt uitgezet door die twee en ze hebben veel adviezen van het OMT, het RIVM en een aantal ander experts volledig in de wind geslagen. Door die enorme blunders (testen voor toegang, dansen met Janssen, etc) gaat het nu volledig de mist in! NL loopt al relatief voor op de UK qua besmettingen.
En wat ik nog het ergste vind: al die zorgmedewerkers die dit jaar eindelijk eens zorgeloos een keihard verdiende vakantie met gezin hoopten te vieren zitten nu weer in de stress.
Wat is het belang van festivals? Je kunt jongeren ook op andere wijze weer ruimte en perspectief bieden!
Waarom dansen met Janssen? Alleen om wat mensen naar een prik te lokken!
Miljarden aan fieldlab experimenten die naar nu blijkt over de balk gesmeten zijn omdat ze adviezen en conclusies gewoon niet opvolgen.
Het is gewoon een grove schande!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Enzzo, je denkt serieus dat het beleid in Nederland door twee mensen uitgezet wordt? Ik ga er van uit dat de ambtenaren heel veel in de melk te brokkelen hebben.
Wie zijn er in Frankrijk dan schuldig? Hier gaat het ook heel hard slechter.
Wie zijn er in Frankrijk dan schuldig? Hier gaat het ook heel hard slechter.
Uiteindelijk is het Hugo met Mark die er een klap op geven. Dat OMT zit er voor spek en bonen bij. Andere politici branden zich echt niet aan een uitspraak (lafbekken). Moet ook zeggen dat dit hele gebeuren van afgelopen week voor mij de eerste echte grote blunder is geweest. Ik ben niet zo van achteraf geouwehoer en gepiep. Maar met alle info voorhanden (UK) hadden ze nooit zo ver moeten versoepelen. Ik heb ook met verbazing naar de bullshit van Hugo zitten luisteren in de perso. Jansen die toch niet zo goed beschermt, Jongeren die toch behoorlijk ziek kunnen worden op lange termijn, ouderen nog niet top beschermt, etc. Waarom dan in godsnaam die vrijheid? Allemaal echter to little to late. Net als die halve maatregelen nu. IMHO moeten we gewoon weer 2 tot 3 weken naar de lockdown zoals deze geldig was waarmee we ruim onder de 1000 besmettingen komen. Had ook een goed signaal geweest voor de buitenlandse politici die deze week gaan besluiten wat ze met de Nlse vakantiegangers moeten doen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 
- daniel1975
- Forum-lid HC
Enzzo wel een paar serieuze punten hoor. Prik halen en direct toegang kon natuurlijk echt niet, en 3/4 van NL fronste even de wenkbrauwen toen ook het nachtleven in 1x volledig open ging.
Met minder/andere regels dan geadviseerd door de dure fieldlabs…..
je zult inderdaad zorgmedewerker zijn, je zou voor minder de handdoek in de ring gooien.
Met minder/andere regels dan geadviseerd door de dure fieldlabs…..
je zult inderdaad zorgmedewerker zijn, je zou voor minder de handdoek in de ring gooien.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En?
Maareh, rekenen/denken jullie even mee;
- huidige besmettingsgraad is over de laatste 7dg 32,3/100.000.
- de tabel op https://reopen.europa.eu/nl zegt dat je oranje blijft bij 50-74 / 100.000 en >4% positivity rate over 14dg.
- update donderdag as. is over week 26-27, dus de lage cijfers van vorige week tellen nog mee
Conclusie: donderdag zijn we nog oranje.
Of maak ik ergens een fout?