Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Rose (voorheen Red Bull)

gerbenke
Forum-lid

gerbenke 10 apr 2008 11:59

Is idd. wel behoorlijk balen ja, zeker met dit weer!. Maar allez, Nieuwe bidonhouders heb ik iig al binnen, Elite Patao :p

margit
Forum-lid

margit 10 apr 2008 23:31

nou nou... alleen de schoenen nog.

Heb nu problemen met de polar, lukt niet via sonic web link... frustrerend. Soms komen er getalletje te staan met procenten maar die stoppen dan bij 72, dus geen 100. Ik snap er niks van, erg jammer. Ik heb de microfoon nu echt op maximaal volume ingesteld.

azeir
Forum-lid

azeir 11 apr 2008 01:52

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en de RED BULL Carbon SL-3000 ´08 spreekt mij wel aan. Ik heb naar Rose een mailtje gestuurd met enkele vragen, maar omdat ik zeer weinig geduld heb en jullie hier misschien ook een antwoord op weten stel ik ze hier ook maar.

1. De fietsen zitten in een doos verpakt en worden verstuurd met DHL.
Wanneer leveren zij? ('tijdens de kantooruren, 's avonds, … )
Wat als er niemand niet thuis is wanneer ze dit leveren? Of maken ze eerst een afspraak? …
Hoe gaat dit juist in zijn werk?
(Ter info: ik woon in België )

2. Wordt de vork afgezaagd? Op welke hoogte is dit dan? Kan ik dit aangeven op welke hoogte deze moet afgezaagd worden?

Ik heb ondertussen ook nog een ander vraagje, namelijk over de afmetingen van de kader. Ik heb een binnenbeenlengte van 81cm en ben 173cm groot. Volgens de site zou ik een kadermaat 53 moeten hebben.
Mij lijkt dit eigenlijk aan de kleine kant, vooral de bovenbuis is precies vrij kort.
Wat denken jullie hier over?

Dank bij voorbaat en MVG!

nen eeuwige twijfelaar!

seger
Forum-lid

seger 11 apr 2008 12:59

Azeir, als je twijfelt over welke maat je moet hebben, kun je het beste even naar Duitsland rijden en een bezoekje brengen aan Rose. Daar kunnen ze je opmeten en precies bepalen welke maat je moet hebben. Over je andere vragen:
1. DHL (tenminste hier in Nederland) komt het pakket een keer afleveren. Als je er dan niet bent, krijg je een brief je in de bus met het verzoek om te bellen voor een afspraak wanneer ze hem voor de 2e keer komen afleveren of dat je hem wilt komen ophalen.
2. De fiets wordt verder op maat afgeleverd. Dat betekent dus dat de vork op maat afgezaagd wordt voor je. De hoogte blijkt uit een eventuele meting. Je haalt hem uit de doos en zet het stuur recht, zadel op de goede hoogte, (ik weet eigenlijk niet of je zelf de wielen er ook nog in moet steken, maar dat is zo gepiept) en rijden maar!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

marz
Forum-lid

marz 11 apr 2008 13:10

Je kan als je wilt wel de vorkpijp langer houden, maar dit moet je dan aangeven.
Maar net wat Seger zegt, wanneer je hem echt wilt hebben en twijfelt over de maat, toch maar even langs gaan.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

gerbenke
Forum-lid

gerbenke 11 apr 2008 22:08

Hoi Azeir,

Zeker waard om een ritje naar bocholt te doen. Het gaat tenslotte om een groot bedrag, en dan wil je niet riskeren de verkeerde maat te kopen. Zelf zat ik ook te twijfelen (lange benen, kort bovenlichaam) over de maat. Ik werd helemaal opgemeten en de man die mij heeft geholpen heeft me op het hart gedrukt een 55cm te nemen met langere stuurpen. Dit terwijl de metingen op internet e.d. gezien mijn lengte 58cm adviseren.

Zeker het ritje waard dus!

azeir
Forum-lid

azeir 12 apr 2008 11:41

Hallo, bedankt voor jullie antwoorden.

1. Als DHL in Nederland zo te werk gaat zal dat in België ook wel zijn.
2. ook OK

Ik heb mezelf reeds laten opmeten, en die persoon heeft dan voor mij een ideale fiets voorgesteld. lengte zitbuis: 52,6 cm cc (bij een horizontale zitbuis)
lengte bovenbuis: 52,5 cm (bij een horizontale zitbuis, op de kruisingen van de hartlijnen gemeten).

Als ik goed kijk is het frame (heel) licht sloping (gekeken in 360 view, op de gewone foto lijkt de buis mij horizontaal te lopen)? Op de bematingsfiguur is de center-top aangegeven. CC- zou ik dan 3cm lager kunnen aannemen en dan kom ik op een cc uit van 50, maar hoeveel zou dit dan zijn voor licht sloping.

Op de bematingsfiguur staat ook een lengte voor de bovenbuis, maar er is hier zeer slecht aangegeven waar het beginpunt en het eindpunt van de meting is. Of kan je met zekerheid zeggen dat deze maat steeds gemeten wordt van de kruisingen van de hartlijnen?

Ik heb mijn meetresultaten ook eens ingegeven op: http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO

en kreeg dan volgende resultaten:
Seat tube range c-c: 52.4 - 52.9
Seat tube range c-t: 54.1 - 54.6
Top tube length: 53.2 - 53.6 (ongeveer 1 cm meer als bovenstaand advies)
Stem Length: 10.9 - 11.5
BB-Saddle Position: 69.3 - 71.3
Saddle-Handlebar: 51.9 - 52.5
Saddle Setback: 5.4 - 5.8

==> Als ik dan uit deze gegevens besluiten zou trekken zou ik een 53 nemen en een stuurpen van 11.

Maar inderdaad ik denk dat ik een van de komende dagen een dagje Bochelt ga inplannen.
Hebben zij eigenlijk deze fiets in hun winkel staan (in iedere maat) zodat je hier eens kan opzitten voor een gevoel te krijgen hierover?

Maar toch weet ik liefts op voorhand exact wat ik moet hebben... :-)

Zijn er mensen op dit forum die mij bv kunnen vertellen hoeveel de fiets sloping is.
Welke de maat van hun bovenbuis is, op de kruisingen van de hartlijnen gemeten, zodat ik we deze meting een keer kunnen koppelen aan de geometrietabel...

Groetjes

margit
Forum-lid

margit 12 apr 2008 11:56

Hallo, Ze hebben er heel veel fietsen staan en ook veel verschillende maten. Ook zijn er veel custommade voorbeelden bij, dus ander zadel, ander stuur en de kleuren. En dat asfalt daar boven ligt er lekker bij!
Succes!

marz
Forum-lid

marz 12 apr 2008 19:20

azeir schreef:
Maar inderdaad ik denk dat ik een van de komende dagen een dagje Bochelt ga inplannen.
Hebben zij eigenlijk deze fiets in hun winkel staan (in iedere maat) zodat je hier eens kan opzitten voor een gevoel te krijgen hierover?

Er zijn heel veel fietsen in elke maat aanwezig om te testen, desnoods worden er nog ander stuurpennen gezet.
Bijna alles kan.
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when

amateurke
Forum-lid

amateurke 13 apr 2008 13:48

Ted038 schreef:Ik heb mijn red bull pro sl 3000 ook afgelopen zaterdag opgehaald, nog geen deftige foto van gemaakt, jullie mogen het voorlopig hier mee doen ;)
Afbeelding

Zeg Ted, als ik zo vrij mag zijn?
Wat heb je betaald voor deze mooie fiets?
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ted038
Forum-lid

ted038 13 apr 2008 14:16

amateurke schreef:
Ted038 schreef:Ik heb mijn red bull pro sl 3000 ook afgelopen zaterdag opgehaald, nog geen deftige foto van gemaakt, jullie mogen het voorlopig hier mee doen ;)
http://img170.imageshack.us/img170/2298 ... 768pe0.jpg

Zeg Ted, als ik zo vrij mag zijn?
Wat heb je betaald voor deze mooie fiets?

da's dus de red bull pro sl 3000, staat voor 1399 op de site, dat heb ik er ook voor betaald (over korting wilden ze het niet hebben, wat bij mijn mtb wel kon daar)
rood stuurlint en zwartrood zadel zit er standaard bij, kleur mag je zelf kiezen (al wilden ze voor het zadel wel eerst 10 euro extra rekenen, omdat deze ook 10 euro duurder los kost ;) (echter niet in de custommade tabellen)
rode michelins prorace ipv de conti's gp4000s was gratis (bij mij dan)

flightdeck draadloos 10sp heb ik er bijgekocht, werd gemonteerd en ingesteld afgeleverd voor zo'n 70 euro extra
ultegra sl pedalen 57,60 gemonteerd en wel (zijn de gewone ultegra pedalen, alleen kleur is anders ;) en ook de adviesprijs dus :( )

pomp en extra bidonhouder/bidon kreeg ik er gratis erbij " to sweeten the deal"
gevuld zadeltasje (binnenband, plakset, gereedschapskleintooltje) krijgt iedereen er gratis bij (maar had ik er al afgesloopt voor er ook maar 1 km mee gereden te hebben ;) )

heb wel wat bonuspunkte ingeleverd (± 300/350?) die ik gekregen heb bij eerdere aankopen zoals een mtb, waardoor ik nog 50 euro extra korting kreeg.
(en dat is zo'n beetje de beste aanbieding die je op die punkten kan krijgen, al dat standaard rose spul is veel onvoordeliger als je de verkoopwaarde door het benodigd aantal punten bekijkt :p )

de edge705 komt niet bij rose vandaan, maar bij waypoint

Owwwja, een zakje met wel 5 ZWARTE ventieldopjes zaten er ook nog gratis bij, omdat ik vond dat gele ventieldopjes zo lelijk waren op deze fiets :rolleye:

rikh11
Forum-lid

rikh11 18 apr 2008 16:50

Heeft er al iemand ervaring met de red bull pro3000 08? of wat vinden jullie ervan?

Plaats reactie