Als erevoorzitter probeert hij op deze manier natuurlijk wel het proces te beïnvloeden. Kwalijke zaak en Pat McQuaid zou hier DIRECT afstand van moeten doen. Zeer kwalijk is dit en het geeft maar eens aan welk ranzig spel het is.zorroi schreef:Dus Verbruggen geeft al een voorschot op het UCI besluit of is dit puur een persoonlijke opmerking?
Het dopingtopic 2.0
De allergrootste 'oei' is natuurlijk dat zijn biersponsor zich ook terugtrekt, het zal vooral saai worden op zijn verjaardag. Ik zie ze al zitten Armstrong, Bruyneel, Verbruggen, Ricco en Rasmussen om een plastic tuintafel op een Ranch in Texas met een glaasje ranja voor de neus.
Campagnolo Ultra Dork
En toch vraag ik me af of er geen generaal pardon moet komen voor bekenners. Zoiets als: bekennen voor 2013 mag je volgend jaar starten zonder straf. Ontken je en er wordt alsnog met terugwerkende kracht je schuld aangetoond, 2 jaar schorsen.
Nu kan men kiezen (bv bij sky) om dan maar te zweren dat je niets hebt gedaan in de hoop dat iedereen z'n mond houd. Ga je nu bekennen, ben je zowieso je baantje kwijt. Dan maar beter een gokje?
Mijn vertrouwen in dopingvrij rijden in de betaalde wielersport is dusdanig laag dat ik werkelijk denk, dat als alle gebruikers zouden bekennen en vervolgens geschorst zouden worden, de voorjaarsklassiekers met 25 man worden gereden.
Er zullen er nu veel zijn die met de billen bij elkaar geknepen zitten in de hoop dat het over waait.
Misschien ben ik wel te negatief. De enige manier dat Armstrong niet geheel afgemaakt gaat worden is volgens mij dat hij bij bekenning alles spuit wat hij weet. Dus de bevestiging van 'we deden het allemaal'. Dan mag hij van mij zelfs z'n plakken behouden en was hij van de spuiters toch de beste.
Nu kan men kiezen (bv bij sky) om dan maar te zweren dat je niets hebt gedaan in de hoop dat iedereen z'n mond houd. Ga je nu bekennen, ben je zowieso je baantje kwijt. Dan maar beter een gokje?
Mijn vertrouwen in dopingvrij rijden in de betaalde wielersport is dusdanig laag dat ik werkelijk denk, dat als alle gebruikers zouden bekennen en vervolgens geschorst zouden worden, de voorjaarsklassiekers met 25 man worden gereden.
Er zullen er nu veel zijn die met de billen bij elkaar geknepen zitten in de hoop dat het over waait.
Misschien ben ik wel te negatief. De enige manier dat Armstrong niet geheel afgemaakt gaat worden is volgens mij dat hij bij bekenning alles spuit wat hij weet. Dus de bevestiging van 'we deden het allemaal'. Dan mag hij van mij zelfs z'n plakken behouden en was hij van de spuiters toch de beste.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
-
bottecchia
- Forum-lid
Als ze dat doen hoop ik dat ze het een beetje op tijd bekend maken want dan ga ik direct in training.henkv schreef: Mijn vertrouwen in dopingvrij rijden in de betaalde wielersport is dusdanig laag dat ik werkelijk denk, dat als alle gebruikers zouden bekennen en vervolgens geschorst zouden worden, de voorjaarsklassiekers met 25 man worden gereden.
Dat verhaaltje van Sky is wat mij betreft een knap staaltje window dressing. Jezelf voor doen als het braafste jongetje van de klas en de verantwoording van te voren alvast neerleggen bij je personeel. Ondertussen hadden ze wel gewoon iemand als dokter Leinders in dienst die toch op zijn minst een dubieuze staat van dienst had. En dat is niet ineens uit de lucht komen vallen.
Ik heb er niet veel mee op als ploegen zichzelf met zo'n persbericht een schoon imago aan willen praten. Een schoon imago krijg je op basis van het beleid dat je voert. Als je echt zo schoon bent hoef je jezelf nergens zorgen over te maken. En voor eventuele zaken uit het verleden van renners ben je niet verantwoordelijk.
Ze lezen meeGastheerg schreef:Kwalijke zaak en Pat McQuaid zou hier DIRECT afstand van moeten doen. Zeer kwalijk is dit en het geeft maar eens aan welk ranzig spel het is.
Ach, volgens Michele is het allemaal een samenzwering....
http://www.53x12.com/do/show?page=article&id=123
http://www.53x12.com/do/show?page=article&id=123
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Doet geen afstand van z'n uitspraak, zoals ik het lees, maar noemt het onjuiste berichtgevingGastheerg schreef:Ze lezen meeGastheerg schreef:Kwalijke zaak en Pat McQuaid zou hier DIRECT afstand van moeten doen. Zeer kwalijk is dit en het geeft maar eens aan welk ranzig spel het is.Verbruggen doet afstand van z'n uitspraak!
(nu.nl)Misleidend
Verbruggen: "Ik protesteer met klem tegen de teneur van het artikel in De Telegraaf van donderdagmorgen, van de hand van Raymond Kerckhoffs en Hans Ruggenberg, waarin geheel ten onrechte wordt gesuggereerd dat ik verklaard heb dat er ondanks het dossier van USADA geen bewijs is tegen Lance Armstrong."
"Ik heb mij daarover helemaal niet uitgesproken. De titel boven het artikel is absoluut onjuist en misleidend."
Addict R1
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1 ... merta_OPQS
Toch vreemd dat Tygart (USADA) zoveel medelijden heeft met een structurele doping gebruiker. De klokkenluiders zijn wat mij betreft te licht gestraft (of te veel beloond) om tegen LA te getuigen.
Toch vreemd dat Tygart (USADA) zoveel medelijden heeft met een structurele doping gebruiker. De klokkenluiders zijn wat mij betreft te licht gestraft (of te veel beloond) om tegen LA te getuigen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Naast de schorsing van zes maanden, is Leipheimer natuurlijk ook zijn plaatsingen kwijt geraakt. In die zin kan je het vergelijken met Contador, die ook na een paar maanden schorsing terug mocht komen, maar zijn plaatsingen moest inleveren om zo toch op twee jaar schorsing uit te komen.
Dit is trouwens wel een interessante opmerking van Taylor Phinney:
Dit is trouwens wel een interessante opmerking van Taylor Phinney:
Pillencultuur niet uit wielrennen verdwenenPhinney wijdt gekke valpartijen in de slotfase van sommige koersen aan het gebruik van pijnstillers. 'Ze worden veel gebruikt in bidons die in de laatste kilometers worden aangereikt, ze zitten vol cafeïnepillen en pijnstillers.'
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets