Tja, dat krijg ervan als je met een te lage druk rijdt.wasbeer2006 schreef: ↑19 sep 2023 11:49 Bij een alu velg met tubeless rijd je meestal de velg krom.
Bij carbon niet en dan heb je een snakebite en bij een nog hardere klap is je velg kapot.
De kans is wel veel kleiner met tubeless, maar als het maar hard genoeg is gebeurt het wel.
Tubeless
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Heb ik ook nog in de aanbieding,geen luchtverlies zelfs niets van gemerkt.wasbeer2006 schreef: ↑19 sep 2023 11:49 Bij een alu velg met tubeless rijd je meestal de velg krom.
Bij carbon niet en dan heb je een snakebite en bij een nog hardere klap is je velg kapot.
De kans is wel veel kleiner met tubeless, maar als het maar hard genoeg is gebeurt het wel.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Eerder in dit topic advies gevraagd mbt mijn 2 pirellis die van mn velg zijn geknald... Zie nu toevallig deze voorbij komen. Ik was schijnbaar niet de enige. Gelukkig geen schade aan overgehouden!Orlok schreef: ↑26 jul 2023 10:24 Pirelli heeft een terugroepactie: viewtopic.php?p=1597893#p1597893
2 weken is geen enkel probleem. Het wordt pas een probleem als het echt maanden stil staat.
6 maanden is een redelijke termijn ja.
6 maanden is een redelijke termijn ja.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Een gravelband met noppen slijt sneller dan een racebandje, zeker met een wat zachtere compound zoals de WTB Riddler of Conti Terra Speed en dan ben je al veel sneller aan nieuwe banden toe.
Kun je meteen de latex vervangen.
Terra speed zit er bij mij inmiddels 6000km op.
Noppen zijn op loopvlak inmiddels wel weg, dus wel binnenkort vervangen aangezien het ook wat slechter weer/modderig gaat worden.
Maar opzich met droog weer had ik er nog wel even op kunnen doorrijden.
Terra trail die ik voor heb zitten gaat nog wel even mee.
Noppen zijn op loopvlak inmiddels wel weg, dus wel binnenkort vervangen aangezien het ook wat slechter weer/modderig gaat worden.
Maar opzich met droog weer had ik er nog wel even op kunnen doorrijden.
Terra trail die ik voor heb zitten gaat nog wel even mee.
Laatst voor het eerst nieuwe tubeless gravelbanden geplaatst. Bij het loshalen van de oude banden kwam ik er achter dat er nog zeker 200ml sealant in elke band zat. Ik ben dus net iets the enthousiast geweest met bijvullen afgelopen jaar!
De oude sealant weer hergebruikt en in mn nieuwe banden gegoten!
Nu rij ik sinds kort ook op mijn racefiets tubeless. Voor mijn gravelfiets heb ik de dynaplug racer pro. Nu lees ik wel eens dat die erg lang kan zijn voor een raceband, en dat je daarmee door je velglint kunt prikken bij het pluggen. Wat adviseren jullie? Iemand ervaring met de dynaplug carbon racer? Of gewoon de racer pro blijven gebruiken? Of een ander merk? Ik hoor graag jullie ervaringen!
De oude sealant weer hergebruikt en in mn nieuwe banden gegoten!
Nu rij ik sinds kort ook op mijn racefiets tubeless. Voor mijn gravelfiets heb ik de dynaplug racer pro. Nu lees ik wel eens dat die erg lang kan zijn voor een raceband, en dat je daarmee door je velglint kunt prikken bij het pluggen. Wat adviseren jullie? Iemand ervaring met de dynaplug carbon racer? Of gewoon de racer pro blijven gebruiken? Of een ander merk? Ik hoor graag jullie ervaringen!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5412
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
dynaplug is verreweg het meest effectieve en gebruiksvriendelijke systeem. Eigenlijk ook juist een van de weinige die echt effectief werken op een raceband. Dus ik zie geen reden om te wisselen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!