Het dopingtopic 2.0
Het zou pas echt straf geweest zijn als Nike had gezegd: "we blijven Livestrong steunen als LA bekent".
-
deboefvanparma
- Forum-lid
Liestrong
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Wereldkampioen hardnekkig zijn:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 121017_112" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 121017_112" onclick="window.open(this.href);return false;
-
elefantino
- Forum-lid
Eerlijk gezegd is Ferrari wel de laatste van wie ik had verwacht dat hij iets toe zou geven. Die artsen zijn nog erger dan veel renners. Alleen Hein Verbruggen is nog erger....Gastheerg schreef:Wereldkampioen hardnekkig zijn:
-
elefantino
- Forum-lid
Wat ik trouwens nogal komisch vind tot nu toe is dat de meest opvallende steunbetuigingen uit de hoek van Ricco en Rasmussen zijn gekomen. Mooie vrienden heeft Lance...

Goh, Ferrari zei afgelopen Maandag 15 October nog 'Ik zal mijn tijd nemen om USADA-rapport te bestuderen' Zijn klokje loop snel.elefantino schreef:Eerlijk gezegd is Ferrari wel de laatste van wie ik had verwacht dat hij iets toe zou geven. Die artsen zijn nog erger dan veel renners. Alleen Hein Verbruggen is nog erger....Gastheerg schreef:Wereldkampioen hardnekkig zijn:
http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cn ... 121017_112" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Wordt een beetje afgezaagd om getuigenverklaringen ter discussie te stellen/in twijfel te trekken. Dadelijk wordt er nog beweerd dat die getuigenissen eventueel wel kloppen maar dat de getuigen destijds verminderd toerkeningsvatbaar waren door uitputting?
Je kunt Ferari trouwens zo op zijn eigen argumenten terug pakken:
'Dat ik zelf doping toegediend zou hebben, is alleen gebaseerd op valse getuigenissen van zes renners: Floyd Landis, Tyler Hamilton, Christian Vande Velde, George Hincapie, Levi Leipheimer en Tom Danielson', beweert Ferrari. 'Kennelijk was er nooit iemand anders bij aanwezig, en kon dus niemand iets bevestigen. Er is één uitzondering. Landis zegt dat hij er bij was toen ik bloed van Hincapie aftapte. Toch wel jammer dat Hincapie zelf zich daar niets van lijkt te herinneren.'
'Ik heb in de lente van 2005 in Girona geen testen afgenomen van Armstrong, wel van Danielson. Misschien dat Armstrong wel als trainingsmaatje voor Danielson aanwezig was, dat herinner me ik niet eens meer. Datzelfde jaar heb ik Armstrong ook niet begeleid tijdens een stage op Tenerife. Ik zat daar met enkele renners op grote hoogte, op de vulkaan Teide. Armtrong verbleef met zijn team aan de zee. Ik sluit niet uit dat onze groepen elkaar wel eens gekruist hebben op de wegen van het eiland, maar een professionele relatie was er zeker niet'
Tenerife is iets van 50X100km met een zeer beperkt aantal wegen omhoog naar El Teide. Die MOETEN elkaar gezien heben.
Dus is nog niet eens zo gek dat Hincapie zich die bewuste toediening niet meer kon herinneren. Op dat moment speelde er niet echt iets en gezien de vele Ferrari interventies is het dus zeer wel mogelijk dat Hincapie dat bewuste incident niet meer precies weet
Ferrarie dekt zich nu puur in dat hij destijds in ieder geval WEL op Tenerife was (eventueel te traceren dmv tickets/hotels) maar niet met Armstrong. Met wie wel dan trouwens?
Laatst gewijzigd door Zorro op 17 okt 2012 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wanneer dient de zaak Bruyneel eigenlijk?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Die 82 cent gaat zeker niet naar allemaal research, livestrong is namelijk voor de survivors, niet direct voor research. En dat kan je gewoon van hun website halen. Duidelijk een luie journalisttennisser schreef: Citaat NU.nl: "De bestedingen van Livestrong bedroegen vorig jaar 35,8 miljoen dollar. Van elke dollar gaat 82 cent naar kankeronderzoek."![]()
![]()
![]()
Ik zeg: sprookjes!
FWIW: Livestrong was tot een paar jaar terug een van de fondsen met de meeste overhead: vrijwel niets ging naar het goede doel. Dat is door forse protesten wel bijgesteld, maar ook hier zitten nog steeds adders onder het gras:
- Creation, shipping, handling van de bandjes: een Awareness program en zit in de 82 cent.
- Andere promotie voor het merk Livestrong: een Awareness program en zit in de 82 cent.
- etc. etc.
Dat is natuurlijk het aardige aan Awareness... als Lance op TV komt is hij bezig met het opbouwen van "Awareness" en dat valt gewoon onder de doelen van Livestrong. Volkomen legaal.
Daarnaast is het feit dat ze de naam hebben gekoppeld aan een contentfarm natuurlijk idioot en mijns inziens borderline*. Contentfarms zijn dan wel niet illegaal, ze verzieken het internet.
*Livestrong.com is de content farm gelieerd aan livestrong. Sinds het schandaal is livestrong.com teruggeschroeft en vind je meer van livestrong.org.
Laatst gewijzigd door dc op 17 okt 2012 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik vind zeker Ricco's reactie ontzettend eerlijk. Je kan zeggen wat je wil, hij gaat nu niet een slap verhaal ophangen.elefantino schreef:Wat ik trouwens nogal komisch vind tot nu toe is dat de meest opvallende steunbetuigingen uit de hoek van Ricco en Rasmussen zijn gekomen. Mooie vrienden heeft Lance...![]()
Michael Rasmussen komt me toch meer over als iemand die het liefste de wereld ziet affikken, iets wat ik me wel kan voorstellen.
Wat is eerlijk aan de reactie van Ricco: ''Lance is een groot kampioen. Dat is het enige dat telt. Zelf heeft hij mij nooit koude rillingen bezorgd, maar hij was wel een groot renner' ?dc schreef:Ik vind zeker Ricco's reactie ontzettend eerlijk. Je kan zeggen wat je wil, hij gaat nu niet een slap verhaal ophangen.elefantino schreef:Wat ik trouwens nogal komisch vind tot nu toe is dat de meest opvallende steunbetuigingen uit de hoek van Ricco en Rasmussen zijn gekomen. Mooie vrienden heeft Lance...![]()
Michael Rasmussen komt me toch meer over als iemand die het liefste de wereld ziet affikken, iets wat ik me wel kan voorstellen.
Nee, het enige wat Ricco ooit koude rillingen heeft bezorgd was waarschijnlijk die foute bloedtransfusie uit 2011.
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock