Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

mikerv
Forum-lid

mikerv 16 jul 2010 22:50

Denk dat Renshaw de pech heeft dat hij slechts de sprint aantrekt, en dat hij daarom uit de tour gezet is. Hoe kun je hem anders straffen? Met een boete? Daar lacht hij om.. Met het terugzetten van de 15e naar de laatste plaats?? Who cares... En Cavendish zelf is hier niets te verwijten; hij reed gewoon een fantastische en eerlijke sprint.

Als Cavendish dezelfde capriolen zou uithalen als nu zijn maatje heeft gedaan, dan had je hem wel degelijk gestraft door hem uit de uitslag te halen. Geen etappezege, en geen punten voor het puntenklassement; dat komt wel aan...

Ik heb me als mens en als wielerliefhebber (ik rij geen wedstrijden) overigens wel verbaasd over de "zelfreflectie" bij Renshaw en zijn team. Waar ik gisteren Farrar bij Sporza heel reëel en niet haatdragend vond ("shit happens"), hoorde ik vandaag de reacties van Renshaw en zijn makkers. "De straf is overdreven, er was totaal geen ruimte tussen Dean en de hekken, ik had Farrar echt niet gezien, en ik moest kopstoten uitdelen om overeind te blijven..." En daarna las ik nog wat respectloze uitspraken richting Farrar en Garmin... Blijkbaar beleef je het toch heel anders als je zelf fietst...

Ik ben in ieder geval benieuwd wat Cav ervan gaat bakken zonder zijn piloot...

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 16 jul 2010 23:01

Renshaw pleegde zinloos geweld. M.i. zijn de juiste maatregelen door de Tour-directie genomen om dit soort gedrag met wortel en tak uit te roeien.

Gesink is een renner om trots op te zijn. Daar hebben we er niet veel van en zeker niet iedere 10 jaar.
Derhalve doet het zeer om te constateren dat hij in zijn specialiteit, het klimwerk, vandaag net nog een stukkie te kort komt tov zijn naaste medestrijders.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 16 jul 2010 23:13

maar andy kon contador ook niet volgen en het verlies van gesink op groep schleck was nou ook niet heel erg veel als je bekijkt wat voor bekende renners ook niet konden volgen
en gesink zij gisteren ook dat het niet zijn klim wat dat de klim te kort was
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 17 jul 2010 02:12

de boef van parma schreef: Gesink is een renner om trots op te zijn. Daar hebben we er niet veel van en zeker niet iedere 10 jaar.
Derhalve doet het zeer om te constateren dat hij in zijn specialiteit, het klimwerk, vandaag net nog een stukkie te kort komt tov zijn naaste medestrijders.

Niet ieder 10 jaar... daar ben ik het niet helemaal mee eens. Laten we eens terug in de tijd gaan.

Boogerd: werd 3e in 98 + Koninginne rit gewonnen in ?
Breukink: 3e in 90, 7e in 92 en zowel een 2e, 3e en 4e plaats in de Giro.
Teunisse: 4e in 89
Rooks: 2e in 88, 7e in 89
Peter Winnen: 3e in 83 en 4e in 82.
Kuiper: 2 keer 2e, 1 keer 4e (in 77, 79 en 80)
Zoetemelk, winnaar in 80, 6 keer 2e, 3 keer 4e en een keer 5e.
Jan Janssen, 1e in 68 2e in 66 en 5e in 67.

Etappe zeges hadden we trouwens in de jaren 70 en 80 heel veel.

Voor 65 was het inderdaad mager, met uitzondering van Wim Van Est dus je hebt toch gelijk ;)
Afbeelding

simen
Forum-lid

simen 17 jul 2010 12:30

Wat is het mooi als niemand er nog echt bovenuit steekt.
Ik geniet dit jaar van een levendige tour.
Het lijkt steeds meer richting Contador te draaien.
Maar zeker is het allerminst.
Heb wel de indruk dat er meer blessureleed is onder de renners dan anders,door valpartijen in de eerste etappes.
Zij is ook tegen

geer
Forum-lid

geer 17 jul 2010 12:38

ericpeters schreef:
de boef van parma schreef: Gesink is een renner om trots op te zijn. Daar hebben we er niet veel van en zeker niet iedere 10 jaar.

Niet ieder 10 jaar... daar ben ik het niet helemaal mee eens. Laten we eens terug in de tijd gaan.

Boogerd: werd 3e in 98 + Koninginne rit gewonnen in ?
Breukink: 3e in 90, 7e in 92 en zowel een 2e, 3e en 4e plaats in de Giro.
Teunisse: 4e in 89
Rooks: 2e in 88, 7e in 89
Peter Winnen: 3e in 83 en 4e in 82.
Kuiper: 2 keer 2e, 1 keer 4e (in 77, 79 en 80)
Zoetemelk, winnaar in 80, 6 keer 2e, 3 keer 4e en een keer 5e.
Jan Janssen, 1e in 68 2e in 66 en 5e in 67.

Etappe zeges hadden we trouwens in de jaren 70 en 80 heel veel.

Voor 65 was het inderdaad mager, met uitzondering van Wim Van Est dus je hebt toch gelijk ;)

Wie is er in '98 met terugwerkende kracht geschorst dat Boogerd derde werd, hij zou wel willen. Jullich werd netjes derde achter Pantani en Ulrich. Boogerd werd 5e. In 2002 won hij de rit naar La PLagne, heel knap van Boogerd, maar het was na een lange ontsnapping. Gesink levert direct strijd met de besten van het klassement, en lijkt de derde beste klimmer van deze tour (op de grote colls). Zo eentje kom je in Nederland nog niet eens eenmaal in de 20 jaar tegen! Ik denk dat je al terug moet naar Zoetemelk of Breukink, das beide een behoorlijk tijdje geleden.....

Gesink=uitzonderlijk

:)

jappiex
Forum-lid

jappiex 17 jul 2010 15:10

Breukink was ik regelmatig kwijt als de besten aangingen. Hij had een fijne tijdrit in tegenstelling tot Gesink. Er komen een paar topklimmers aan, Mollema en Tom Jelte Slagter gaan ook met de besten meekunnen. Als van hen iemand het tijdrijden gaat beheersen komen er mooie tijden aan. Ik denk ook dat we nu weer beter meekunnen omdat het spel weer fair gespeeld wordt.

eelcoz

eelcoz 17 jul 2010 15:31

jappiex schreef: Ik denk ook dat we nu weer beter meekunnen omdat het spel weer fair gespeeld wordt.

Waar baseer je dat op? Ik zou heel voorzichtig zijn met zulke conclusies.

En mocht het zo zijn dat we nu weer meekunnen omdat het spel weer fair gespeeld wordt, dan ga je er impliciet ook vanuit dat in het 'dopingtijdperk' de Nederlanders clean waren. Ook dat lijkt me een nogal voorbarige conclusie.

dario
Forum-lid

dario 17 jul 2010 15:58

jappiex schreef:Ik denk ook dat we nu weer beter meekunnen omdat het spel weer fair gespeeld wordt.

:D :D

Méén je dit, of is het een grapje?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

jappiex
Forum-lid

jappiex 17 jul 2010 16:01

Daar heb je gelijk in. En om onze grote mannen in het (recente) verleden hangen ook verdenkingen. Echter het is in NL de laatste jaren geen ploegentacktiek meer, iets wat dit jaar pas is doorgedrongen tot de rest van de ploegen.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 17 jul 2010 19:20

Fucker-de-fuck. Wat een geweldige overwinning van Vino. Niets gestolen en zijn gram gehaald.

Het overgrote gedeelte van de etappe was slaapverwekkend maar wat een finale.

Mvg, Zorro

p.s. En nu kan Bruyneel dus zijn smoel houden. Misselijkmakend dat gestook van hem naar aanleiding van gisteren. Bruyneel zou er beter aan doen om RS beter te laten presteren. Prutser.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timbo16
Forum-lid
Contact

timbo16 17 jul 2010 19:24

Erg mooi einde zo.
Heeft hij wel erg mooi gedaan en idd toch een etappe overwinning.
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

Plaats reactie