Dat ziet er anders ook niet mooi uit: ik vond vorig jaar nog een dode fietser hier. Dat zie je het vaakst zo rond de Tour de France. Dan gaan mensen die nooit trainen zich opeens kapot rijden. Ook zag ik nog iemand die van zijn fiets was gevallen en met ambulancepersoneel ging vechten, omdat hij niet naar het ziekenhuis wilde.
Kortom: doodgaan op de fiets klinkt mooi, maar ziet er niet zo uit!
Gr, Diogenes
Nog gefietst vandaag?
Ja, neem mij in deze niet te serieus! Geen enkele dood is mooi. Ik heb al veel familie en kennissen verloren door allerlei oorzaken, van kanker, tot door roken dichtgeslibde longen en eigenlijk de dood door verstikking. Ik hoorde van een renner( die ik heel goed kende) die bijkwam in het ziekenhuis nadat hij op weg naar huis van een koers op het fietspad werd gevonden naast zijn fiets. Die was PATS onderuit gegaan en herinnerde zich helemaal niets van het voorval. Toen hij bijkwam in het ziekenhuis vroeg hij zijn vrouw: Wat doe jij hier ? Waar ben ik ? Zo'n voorval kan ook plaatsvinden en dan ben je er geweest zonder dat je het ooit hebt beseft. Maar....ik doe het redelijk rustig aan. Ik zal de dood niet opzoeken en probeer door beweging te nemen redelijk gezond te blijven.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Ben na lange afwezigheid door avondstudie vorig jaar weer begonnen, pfffffff een ramp om in conditie te komen. Had goed voornemen om de winter door te fietsen, niet gelukt . De afgelopen weken echter veel progressie gemaakt. fiets ca. 3 keer per week. Gisteren in grensgebied limburg belgie met bijna 30 gemiddeld over 85 km, vandaag ook lekker 60 km gedraaid, voel weer klimmer worden maar wel een met nog steeds 5 kg te veel, deze zullen er van af moeten om echt lekker te klimmen.
Na 20 jaar nog steeds de l\'Alpe d\'Huez binnen het uur.
@ Big Fat Rosa:
Ach, mijn vrouw is ook de jongste niet meer. Gisteren 64 geworden. Ze bakt heerlijke appeltaart, hemmmm! Dat achter de vrouw aanrennen gaat er wel af na meer dan 40 jaar huwelijk! Maar ja, je bent oud en je wilt wat! Dus on the bike! Lekker eten is mijn probleem. Toen ik stopte met roken op mijn 40ste ging het helemaal mis. Snoepen! Ik haat mijzelf erom. Vooral als ik in de spiegel kijk, zo dwars na een lekkere douche. Nu laat ik de spiegel maar lekker bedampt, dan zie ik het niet! Het is echter geen gezicht in wielerkleding, ik schaam me rot. Vroeger was ik als een rietje en klom als een geit. Nu daal ik alleen als een nijlpaard.
Net als die mop die ik onlangs las: Man: He, Mien, heb jij een gat in je hand? Waar blijft al dat huishoudgeld? Vrouw: Joh, kijk eens zijdelings in de spiegel, dan weet je waar het gebleven is!
Ach, mijn vrouw is ook de jongste niet meer. Gisteren 64 geworden. Ze bakt heerlijke appeltaart, hemmmm! Dat achter de vrouw aanrennen gaat er wel af na meer dan 40 jaar huwelijk! Maar ja, je bent oud en je wilt wat! Dus on the bike! Lekker eten is mijn probleem. Toen ik stopte met roken op mijn 40ste ging het helemaal mis. Snoepen! Ik haat mijzelf erom. Vooral als ik in de spiegel kijk, zo dwars na een lekkere douche. Nu laat ik de spiegel maar lekker bedampt, dan zie ik het niet! Het is echter geen gezicht in wielerkleding, ik schaam me rot. Vroeger was ik als een rietje en klom als een geit. Nu daal ik alleen als een nijlpaard.
Net als die mop die ik onlangs las: Man: He, Mien, heb jij een gat in je hand? Waar blijft al dat huishoudgeld? Vrouw: Joh, kijk eens zijdelings in de spiegel, dan weet je waar het gebleven is!
@Big Big Rosa: Heerlijk he, lekker makkannen! Bij de Kon Marine geleerd te eten. Zondag rijsttafel en maandag nasi met snert! Wij eten nog vaak iets dergelijks, maar chinees is geen Indisch. Verder pasta's. Laat ik maar ophouden, want anders wordt dit een culinaire draad.
-
bike_add1ct
- Forum-lid
ONTOPIC: Vanochtend een behoorlijk pittige interval training gedaan met de wedstrijdsectie van mijn club. De longen voelden aan als de Kalahari na afloop. Nog een paar Rabo-renners langs zien fietsen, kon niet zien wie eigenlijk. Het was heerlijk weer in ieder geval, mijn beenstukken en lange-mouwenshirt waren eigenlijk niet nodig geweest.