Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Giro d'Italia 2011 topic

eelcoz

eelcoz 22 mei 2011 22:16

Lijdt Hoogerland nu aan ernstige zelfoverschatting of moet je juist blij zijn met z'n aanvalslust? Ik ben er nog niet helemaal uit....

Voor de rest mooie etappe door een prachtig gebied (die voorlaatste klim!). Jammer dat Nibali niet goed wegkwam in de afdaling.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 mei 2011 22:20

Johnny Hoogerland is een leuke renner maar de IQ-quiz gaat hij niet winnen en dan druk ik me zachtjes uit.

Leuke etappe en de beelden vielen - gezien het weer - alles mee.

Nibali zien dalen is toch wel een feestje.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 22 mei 2011 22:26

:) Dat klopt Havana.

Ik vind het verder overigens prima dat hij gewoon aanvalt en maar ziet waar het schip strand. Want het is heel simpel. Als hij met de favorieten mee omhoog gaat en wacht dan is hij niet goed genoeg.

Ik zag 'm overigens commentaar leveren op de ingekorte etappe. Dat hij er blij om was en dat het te gevaarlijk zou zijn om daar wel te rijden. Als je dat dan je mening is dan is het toch wel een beetje jammer dat hij de enige renner is die ik na afloop van de Etna etappe zonder helm zag afdalen in de drukte tussen auto's en toeristen. Is dat dan niet gevaarlijk Johnny?

Kruijswijk doet het echt bijzonder goed. Petje af voor die jongen. Is nog behoorlijk jong ook. Daar gaan we nog veel plezier aan beleven.

dc
Forum-lid

dc 22 mei 2011 22:33

Overigens heeft Berti volgens mij wel degelijk een lange slag derailleur.

eelcoz

eelcoz 22 mei 2011 22:38

Bottecchia schreef:
Ik zag 'm overigens commentaar leveren op de ingekorte etappe. Dat hij er blij om was en dat het te gevaarlijk zou zijn om daar wel te rijden. Als je dat dan je mening is dan is het toch wel een beetje jammer dat hij de enige renner is die ik na afloop van de Etna etappe zonder helm zag afdalen in de drukte tussen auto's en toeristen. Is dat dan niet gevaarlijk Johnny?

Heeft dan misschien toch iets met dat IQ te maken.:D

Ik zag hem ook eens in de binnenstad van Groningen als een ware kamikazepiloot tegen het verkeer in racen zonder helm. Bizarre vertoning.

Maar je hebt inderdaad gelijk dat dit z'n enige kans is, dus zo bekeken is het nog niet eens zo gek wat hij doet.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 22 mei 2011 22:44

Je moet niet vergeten dat hij volgens mij ook gewoon graag in beeld rijdt, hij probeert het in ieder geval. Hij was begin van deze giro al niet optimaal, maar hij heeft wel het doorzettingsvermogen om nu gewoon vol gas te proberen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 22 mei 2011 22:59

havana schreef:Johnny Hoogerland is een leuke renner maar de IQ-quiz gaat hij niet winnen en dan druk ik me zachtjes uit.

Leuke etappe en de beelden vielen - gezien het weer - alles mee.

Nibali zien dalen is toch wel een feestje.

Wellicht wint hij niet de IQ-Quiz dan wel de Nobelprijs voor Wielrennen maar wat moet je dan? Zoals Bottechia terecht opmerkt zou Hoogerland kansloos zijn (als hij de kans al zou krijgen) indien hij het op de laatste helling zou proberen.
Als iedereen zich neer zou leggen bij de suprematie van een Contador etc. dan kunnen we nu de Giro 2011 wel afsluiten.

Je moet op je bek gaan om te leren en tevens een mogelijke goede dag uit te pikken voor zo'n actie (ja, het was op 70km voor de meet....beetje boel ver zeker gezien wat er aan bergen nog kwam :D )
De dag dat het lukt zal iedereen vol bewondering zijn.

Hoogerland zal imho nooit een complete ronde renner zijn maar meer voor 1 daagse wedstrijden. LBL oid lijkt me op zijn lijf geschreven. In grote rondes kan het wel een zeer goede knecht zijn om kopmannen goed af te zetten, te helpen op de eerste kilometers van, cruciale hellingen.

Toch brengt Johnny er wel de nodige 'swung' in met zijn klaarblijkelijk onbezonnen acties. Persoonlijk houd ik daar meer van dan van dat berekende rijden. Sure, Johnny is geen candidaat Giro winnaar en kan/mag dat ook doen.
Hij heeft het nu twee keer geprobeerd en, als zijn benen goed zijn, dan gaat het een keer lukken aangezien hij het geluk heeft dat de grote ploegen hem laten begaan.

IK ben toch wel onder de indruk van Nibali zijn kalmte om rustig, net zoals gisteren, op eigen tempo weer terug te keren. Tussen de oortjes lijkt het dus wel goed te zitten.

Al met al was het wel een mooie etappe en WOW wat een gave rotspartijen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

simen
Forum-lid

simen 22 mei 2011 23:43

Ik zie het natuurlijk door een gekleurde bril maar Johnny heeft wel laten zien dat je met "onbezonnen" acties meer beeldminuten haalt voor je sponsor dan met gereken in het peloton.
Sinds de ronde van Spanje en aansluitend het WK met het opmerkelijke optreden van Hoogerland is er bij andere Nederlandse deelnemers toch ook een andere houding ontstaan.
Ze proberen het in mijn ogen nu ook vaker dan voorheen mee te zitten.
En dat gaat een keer succes brengen.
Op een dag past de puzzel of blijft de rest op elkaar wachten of wat dan ook.

Zijn opmerking in de PZC: "Er is meer dan een krom stuur!", over de gevaarlijke afdaling vond ik dan weer kort en treffend.

Overigens wel genoten van de Giro dit weekend.
Dat de wedstrijd normaal gesproken al sinds de Etna gelopen is doet daar weinig aan af.
Zij is ook tegen

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 23 mei 2011 10:53

simen schreef:Overigens wel genoten van de Giro dit weekend.
Dat de wedstrijd normaal gesproken al sinds de Etna gelopen is doet daar weinig aan af.

Toch kon ik me niet aan de indruk onttrekken dat Contador toch ook aardig moe gestreden was. Maar ja, als de anderen nog moeier gestreden zijn...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 mei 2011 11:25

Hebben jullie het verdere verloop van de Giro bekeken? Want dat is echt van de gekken.

rustdag - klimtijdrit - heuvelrit - 2x bergrit - tijdrit

Behoorlijk straf dus!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 mei 2011 11:31

Heel straf. Er zal er echt nog wel een door de mand vallen in de top denk ik.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

eelcoz

eelcoz 23 mei 2011 11:58

havana schreef:Hebben jullie het verdere verloop van de Giro bekeken? Want dat is echt van de gekken.

rustdag - klimtijdrit - heuvelrit - 2x bergrit - tijdrit

Behoorlijk straf dus!

Ja, eigenlijk zijn die lui hartstikke gestoord. Er woedt al jarenlang een discussie of de grote rondes niet te zwaar zijn (m.b.t. dopinggebruik etc.) en wat doen ze bij de Giro?

Voor de toeschouwers is het overigens prachtig. Dit is nog eens wat anders dan 2 Alpenritjes, 2 Pyreneeenritjes, een overgangsritje, en voor de rest sprinten maar in de Tour.

Plaats reactie