Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

RUUD33
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 sep 2013 16:59

RUUD33 25 mei 2024 23:09

leon1 schreef: 24 mei 2024 12:20
rene schreef: 24 mei 2024 12:03 Schitterende fiets, en je handelsgeest is top… kan ik wel genieten. Zal wel aan Giant liggen want Leon is ook zo’n koper/verkoper. 😂
Riep iemand mijn naam? :lol:

Maare: mooie TCR. Echt een top kleurtje!
Afbeelding
Idd mooi kleurtje! Heb hem zelf ook. Staat te koop!
Laatst gewijzigd door RUUD33 op 29 mei 2024 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Robbie-bike
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 mei 2024 10:25

Robbie-bike 27 mei 2024 21:00

Ik lees dat de Defy in zijn 5e generatie is (https://velo.outsideonline.com/road/roa ... -new-defy/)
Weet iemand welke jaren de vorige generaties zijn? En wat de verschillen zijn tussen de gens?
Ben id markt voor een tweedehands (99 spokes helpt me beperkt)

joevente
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 16 jul 2023 20:17

joevente 28 mei 2024 00:27

Robbie-bike schreef: 27 mei 2024 21:00 Ik lees dat de Defy in zijn 5e generatie is (https://velo.outsideonline.com/road/roa ... -new-defy/)
Weet iemand welke jaren de vorige generaties zijn? En wat de verschillen zijn tussen de gens?
Ben id markt voor een tweedehands (99 spokes helpt me beperkt)
Ik denk dat er misschien om de 4 jaar een nieuwe generatie uitkomt maar ben niet zeker, anderen op dit forum zullen dit wel met zekerheid weten. Het frame is wat lichter in de 5e generatie, je kan tot 38mm banden gaan tov 35mm in de vorige generatie en ze zeggen dat de geometrie ook wat sportiever is. Je kan dit vergelijken op bv geometrygeeks.bike

Racy-Robbie
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2015 14:53

Racy-Robbie 28 mei 2024 06:01

joevente schreef: 28 mei 2024 00:27
Robbie-bike schreef: 27 mei 2024 21:00 Ik lees dat de Defy in zijn 5e generatie is (https://velo.outsideonline.com/road/roa ... -new-defy/)
Weet iemand welke jaren de vorige generaties zijn? En wat de verschillen zijn tussen de gens?
Ben id markt voor een tweedehands (99 spokes helpt me beperkt)
Ik denk dat er misschien om de 4 jaar een nieuwe generatie uitkomt maar ben niet zeker, anderen op dit forum zullen dit wel met zekerheid weten. Het frame is wat lichter in de 5e generatie, je kan tot 38mm banden gaan tov 35mm in de vorige generatie en ze zeggen dat de geometrie ook wat sportiever is. Je kan dit vergelijken op bv geometrygeeks.bike
Thanx, dat helpt. Fijn voor newbee's zoals ik, dat Giant heldere lijnen in haar modellen heeft en consistent is door de jaren heen. Maar net als met auto's dacht ik dat het eenvoudig zou zijn om de verschillende generaties op een rijtje te kunnen zien zodat je weet of het een paintjob is, andere wielen /stuur of echt een grote shift in totaliteit.
Alleen dat al (en de wetenschap dat ze de beste carbon frames maken) stuwt mij richting Giant in mijn zoektocht

leon1
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 28 mei 2024 10:52

Op de site van Giant kun je onderaan de pagina oudere modellen opzoeken. Dan krijg je een overzicht inclusief geometrie. Dus als je een gebruikte Giant op het oog zou hebben dan kun je daar informatie uit eerste hand halen.

Ik ben niet zo bekend met de Defy maar van generatie 4 naar 5 is de geometrie wat aangepast. Ik heb trouwens nooit de cijfers naast elkaar gelegd om te kijken wat het verschil daadwerkelijk is. Het zou minder 'endurance' zijn schijnbaar. Het huidige frame is ook wat lichter van gewicht dan voorheen.
Ride bikes, not tanks!

Racy-Robbie
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 okt 2015 14:53

Racy-Robbie 29 mei 2024 12:46

leon1 schreef: 28 mei 2024 10:52 Op de site van Giant kun je onderaan de pagina oudere modellen opzoeken. Dan krijg je een overzicht inclusief geometrie. Dus als je een gebruikte Giant op het oog zou hebben dan kun je daar informatie uit eerste hand halen.

Ik ben niet zo bekend met de Defy maar van generatie 4 naar 5 is de geometrie wat aangepast. Ik heb trouwens nooit de cijfers naast elkaar gelegd om te kijken wat het verschil daadwerkelijk is. Het zou minder 'endurance' zijn schijnbaar. Het huidige frame is ook wat lichter van gewicht dan voorheen.
Dat vind ik zo fijn aan Giant: ze hanteren een hele heldere lijnen: alle Defy Advanced hebben hetzelfde (kwaliteits)frame en ze spelen met de groepen, wielen/banden etc voor de modelnummers.
Doordat Giant ook vooroploopt met standaard keuzen voor elk model (carbon, schijfrem, tubeless, bredere banden) is er redelijk wat aanbod van moderne fietsen.
Qua frame en vooruitgang heb ik inmiddels het meeste achterhaald met de Giantsites (zoals je aangeeft) en via sites als 99spokes.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 30 mei 2024 08:32

Racy-Robbie schreef: 29 mei 2024 12:46 Dat vind ik zo fijn aan Giant: ze hanteren een hele heldere lijnen:
Ik zou bijna het andere beweren. :lol: Je hebt een Advanced, dan een Advanced Pro en nog een Advanced SL (in sommige modellen natuurlijk - de Defy is er volgens mij niet als SL). En dan loopt de prijsrange van sommige series nog in elkaar over. Dus een Advanced met een mooie afmontage die meer kost dan een Advanced Pro met een bijvoorbeeld 105 groep.

Maar aanbod is er meer dan voldoende ja. Dank ook aan de goede prijzen die Giant voert. Er zijn toch regelmatig aanbiedingen met leuke kortingen. Je moet alleen nooit voor de adviesprijs kopen, nieuw dan. Dan schrijf je bij Giant toch heel snel een behoorlijk bedrag af.
Ride bikes, not tanks!

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2084
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 30 mei 2024 08:58

Iemand een tip waar ik voor een normale prijs (lees niet belachelijk duur) een bijpassend stuur kan vinden voor de hierboven getoonde blauwe fiets?
Het originele carbon stuurtje is bizar duur maar ik wil voor mevrouw Bakboord1 toch wel een smaller stuurtje monteren dan de 42cm die er nu op zit en vind 300 euro te gortig.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3203
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 30 mei 2024 09:01

Hier een kijkje nemen:

https://www.bike-onlineshop.de/Teile-Ko ... talog&p=85

Officiele Giant dealer en deze biedt onderdelen aan tegen een scherpe prijs.
Ride bikes, not tanks!

IgorB
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 mei 2024 14:41

IgorB 30 mei 2024 10:33

Ook even een fototje van mijn Giant.
Niet meer helemaal de orginele status maar wel goed gelukt zo!
Updates zijn o.a. DT Swiss arc 1600 62mm wielen, Thor Carbon 40 aero stuur

Afbeelding
https://ibb.co/jrHgL9n

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 30 mei 2024 12:18

Ketting maar half op je kettingblad voor een foto? Dat kan echt niet..

En dat is ook maar een heel korte stuurpen, jammer dat ik het moet zeggen: maar deze fiets past jou niet :|

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2084
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 30 mei 2024 12:59

leon1 schreef: 30 mei 2024 09:01 Hier een kijkje nemen:

https://www.bike-onlineshop.de/Teile-Ko ... talog&p=85

Officiele Giant dealer en deze biedt onderdelen aan tegen een scherpe prijs.
:like: thanks, deze kende ik nog niet!

Plaats reactie