Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Hammerhead Karoo

Erik
Forum-lid

Erik 26 dec 2017 20:34

Het kostte me best wat moeite, maar toch ook gecancelled. Ik denk nog steeds dat de Karoo geweldig potentieel heeft, maar de laatste mail waarin ze me wisten te vertellen dat er nu weer een juridisch dingetje uitlevering tegenhoudt en ze nog werken aan het ant+ bug, was de spreekwoordelijke druppel.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 26 dec 2017 22:33

En hun antwoorden op fb maken het er, voor diegenen die het een beetje volgen, allemaal niet geloofwaardiger op.
I know myself like no one else
Nothing to defend

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 26 dec 2017 23:22

Er zijn in ieder geval bij Hammerhead een aantal mensen die weinig tot geen kerst hebben kunnen vieren. Ze zijn zo druk met het verwijderen van alle, hun niet welgevallige, commentaren en het blokkeren van mensen, dat ze daar bijna een dagtaak aan hebben.
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 28 dec 2017 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

allez
Forum-lid

allez 26 dec 2017 23:26

Ik denk dat veel mensen hier niet beseffen hoe moeilijk het is om een hoogwaardig technologisch product te ontwikkelen en op grote schaal te produceren.

Een van de grootste techbedrijven in de wereld als Google krijgt het niet eens voor elkaar (zelfs in samenwerking met htc) om een fatsoenlijke telefoon (pixel 2) te ontwikkelen zonder problemen. Ook Microsoft heeft in het verleden veel problemen gehad met het lanceren van nieuwe hardware, zie Surface book. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden van grote techreuzen die te snel een product hebben gelanceerd.

Het team van hammehead, 30 man, heeft alles in huis gedaan: dus het vinden van mensen voor van conceptontwikkeling, prototypes, leveranciers, financiers, ontwikkelaars, vormgevIng, distributie, marketing tot PR etc etc. Vooral dat laatste hebben ze onhandig gedaan. Ze hadden gewoon meer tijd nodig maar ze waren te bang dat er orders ingetrokken zouden worden als ze geen bewijs hadden dat de Karoos al geleverd werden naar de eerste klanten. Dat heeft dus contraproductief gewerkt, jammer.

Maar dat neemt niet weg dat ze een veel belovend product gaan lanceren binnenkort wat waarschijnlijk niet perfect is bij de introductie. Maar dat was de eerste iPhone ook niet en Garmin heeft na 20jaar nog steeds niet door hoe ze een gebruiksvriendelijk apparaat op de markt kunnen zetten.

Ik trek mijn order van eind mei niet in, in tegendeel, ik wil ze steunen, ik zie dit ook niet puur als een aanschaf van een fietscomputer maar ook als investering in een veelbelovend platform waar een grote behoeft aan is.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 dec 2017 07:45

Volgens mij realiseren meer dan genoeg mensen zich hier hoe lastig dat het is. In september en oktober waren de berichten telkens positief, ook al kwam er maar weinig nieuws en was dat meestal niet positief. Sinds november is het grote liegen echter begonnen en worden de leugens op leugens gestapeld. Als ik dan duidelijk waarneem (wat door andere bevestigd werd) dat de marketing geldkraan verder open gedraaid wordt, dan is het op z'n minst erg bedenkelijk.

Alle oprechte, maar lastige vragen worden bij voorkeur verwijderd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 dec 2017 07:53

Ik hoop oprecht dat ze de boel overeind kunnen houden na al die annuleringen. Hopelijk hebben ze nog andere financiering achter de hand.

Melda
Forum-lid

Gebruikersavatar Melda 27 dec 2017 07:59

Afbeelding

Dit dus.
Dat dit soort verhaaltje wordt gelanceerd, was natuurlijk te voorspellen. Het is uiteraard nooit hun bedoeling geweest om na hun eerste verzending naar hun loopjongens, nieuwe Karoo's te verzenden. Wat is anders het nut van die groep testers als je de week erna al een nieuwe verzending doet.
Zolang er nog niet verscheept wordt, kan de lagere prijs ook nog gehanteerd worden. Al vrees ik dat er momenteel veel meer annuleringen binnenkomen dan nieuwe orders.

In het beste geval zullen ze tegen eind januari zoveel mogelijk Karoo's verzenden. Dit wordt dan hun begrafenis (wegens totaal waardeloos product) of een kickstart.
Hopelijk voor hen, zijn hun productontwikkelaars alvast beter onderlegt dan hun PR-afdeling...
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 27 dec 2017 08:58

Die Sherkan heeft het maar druk...

Ik heb vertrouwen in hun produktontwikkelaars. Ik weet zelf beroepshalve hoe lastig het is iets nieuws te ontwikkelen en dan ook nog uit moeten kunnen leggen hoe lang het gaat duren en wat het gaat kosten (Daar heb ik geen marketingafdeling voor, dat doe ik zelf).
Van wat ik tot nu toe gezien heb (o.a. de preview van dcr in mei) is het gewoon een doordacht concept met veel potentie.
Maar jokken is een no-go. Dat kan niet. Mij hou je dan niet binnenboord.

Als ze niet op de fles gaan ben ik geneigd in de zomer komend jaar, ook voor 150 euro meer, een Karoo aan te schaffen. Maar dan wel via een lokale webshop met garantie.
older Budweiser

Melda
Forum-lid

Gebruikersavatar Melda 27 dec 2017 11:12

Ik hoop uiteraard ook dat uiteindelijk de Karoo zelf wel gewoon dik oke zal zijn.
Daar had ik deze zomer nog redelijk wat vertrouwen in, maar het daagt me toch wel dat er (naast alle nonsens betreffende leveringen en stiekeme praktijken) ook over de functionaliteiten van het toestel nogal vaag wordt gedaan.
Video's die Hammerhead deelt zijn allerminst overtuigend en hoofdfuncties zoals navigatie (al dan niet met turn-to-turn) zijn nog steeds niet te zien geweest, ANT+ verhaal is ook niet echt geruststellend en hun routeplanner is ook nog steeds niet beschikbaar.

Hardwarematig vermoed ik niet echt issues, maar hopelijk houden ze het vol om alles softwarematig af te werken. Als hen dat lukt dan zie ik me er ook nog wel één in bestelling nemen, maar voorlopig volg ik de ontwikkelingen liever op zonder dat mijn geld er vast ligt.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Erik
Forum-lid

Erik 27 dec 2017 11:35

Ik heb hetzelfde gevoel en ga ook niet nu een 1030 of Elemnt aanschaffen. Hopelijk komt het goed en wordt het apparaat inderdaad zo goed als het op basis van de specs zou moeten worden.

Mijn gevoel bij ze blijft ook heel dubbel. Aan de ene kant bevalt het oneerlijk/onvolledig communiceren me niks, maar aan de andere kant heb ik gisteravond gecancelled en nu het geld al weer terug. Dat laatste geeft me dan wel weer vertrouwen in de goede wil van het bedrijf.

Dat FB verhaal vind ik ook maar vaag. Ik heb ook meerdere meldingen van reacties op posts gezien, maar vervolgens niet kunnen vinden. En de hoeveelheid reacties op bepaalde posts varieert per dag en per platform waarop ik FB lees. Geeft me het gevoel dat het ook nog wel eens aan FB kan liggen dat het daar allemaal zo raar verloopt. Er verdwijnen namelijk negatieve reacties, maar ook positieve. En er blijven ook kritische reacties gewoon staan.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

bart_d
Forum-lid

bart_d 27 dec 2017 12:08

amclassic-fan schreef: 27 dec 2017 07:45 Volgens mij realiseren meer dan genoeg mensen zich hier hoe lastig dat het is. In september en oktober waren de berichten telkens positief, ook al kwam er maar weinig nieuws en was dat meestal niet positief. Sinds november is het grote liegen echter begonnen en worden de leugens op leugens gestapeld. Als ik dan duidelijk waarneem (wat door andere bevestigd werd) dat de marketing geldkraan verder open gedraaid wordt, dan is het op z'n minst erg bedenkelijk.

Alle oprechte, maar lastige vragen worden bij voorkeur verwijderd.
Het liegen is al een stuk eerder begonnen hoor. In juli kreeg ik een email dat in augustus geshipt ging worden, dus het staat in elk geval vast dat ze wisten dat ze dit in geen geval gingen halen, aangezien ze pas in augustus batterijen besteld hebben volgens de timeline.

Ik geloof er momenteel niet meer in, vandaar dat ook ik geannuleerd heb. ANT+ is zodanig essentieel dat je je kan afvragen waarom dit sinds eerste prototypes (april-mei) nog STEEDS niet werkende is. Je kan je ook afvragen wat de waarde is van hun caracal programma, zonder ANT+. Ik heb bijvoorbeeld geen enkele BT sensor om te koppelen, ik vermoed dat er wel meer mensen zijn zoals ik. Hopelijk is het inderdaad een software probleem maar het vertrouwen is zodanig weg dat ik niets meer geloof van hun kant. Als ze blijven bestaan, wat na de onthullingen lang niet meer zeker is, leveren ze volgens mij een halfwerkend toestel af waar nog een pak meer frustraties zullen zijn dan de huidige edge 1030. Het zal voor mij de 1030 worden, mijn grootste issue was het syncen via kabel, maar dit is sinds de dynamic watch (dewelke hetzelfde platform is als karoo sinds ze de persoon hierachter in het project betrokken hebben) compleet opgelost. Je kan veel zeggen over garmin maar hun garantiebeleid is ongeëvenaard, zelfs voor problemen na de garantieperiode, wil ik ook eens zien met problemen met Karoo.

Ik hoop nog steeds dat ik verkeerd ben, de markt is meer dan rijp voor wat concurrentie voor de overpriced garmin toetsellen met oudbollige hardware maar mijn inziens is het idee van het afleveren van een goed werkende karoo, met levering mid februari aan de naïeve kant. Ik ga de evolutie opvolgen en de eerste uitgebreide reviews afwachten. Verder zou voor Europeanen een Europees service center niet slecht zijn om douane problemen en hoge retourkosten te vermijden.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 31 dec 2017 00:28

Ze hebben weer een sprookje toegevoegd aan de reeks https://blog.hammerhead.io/karoo-q-a-3-7cd6f9772ffd

Plaats reactie