Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2014

flymara
Forum-lid

flymara 30 apr 2014 15:25

Mooi om te zien: back stage Video Orica Greenedge, LBL.
http://www.fabbricadellabici.com/post/8 ... stage-pass

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 30 apr 2014 16:44

flymara schreef:Mooi om te zien: back stage Video Orica Greenedge, LBL.
Schitterend inderdaad!
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

dc
Forum-lid

dc 30 apr 2014 17:24

Kom, kom de Zwarten,

Ik heb een met feiten onderbouwd verhaal waarbij het als een paal boven water staat dat juist allrounders rondes winnen. Dat je dan ook moet kunnen klimmen is duidelijk.

Je weet net zo goed als ik dat de klimmers die ik noem niet zomaar een keertje hardrijden op het vlakke, ze eindigen in de rondes die ze wonnen structureel hoog (Pantani Simoni, Garzelli, AC). Dat jij dat beledigend vind is bizar... het is natuurlijk juist een compliment :roll:

En tsja, grote mensen taal? Ik kom met feiten, wil je het nog volwassener? :mrgreen:

dc
Forum-lid

dc 30 apr 2014 17:37

elefantino schreef: Ik begin mij sterk af te vragen of wij dezelfde P-R hebben gezien.. en dezelfde RVV en AGR... Voor mij is er werkelijk waar geen touw aan je posts vast te knopen. Sorry.
RVV: De hele finale koers, met een sterke aanval van van Avermaet die tot aan de laatste meter erbij blijft. Werkelijk heldhaftig gekoerst. Ondertussen een Cancellara en van Marcke die de andere favorieten slopen en daarna het gat dichtknallen. Een Cancellara die pokert en de toch minder gelouterde vanMarcke in het pak steekt.

Heb ik mooiere koersen gezien? Tuurlijk. Maar saaier dan P-R?

P-R: Een ijzersterk OPQ waar de echte kopman niet zo sterk blijkt te zijn. Koers is redelijk flauw waardoor er ±16 man de laatste kasseien overleven. Blijkbaar kan niemand het verschil maken. Daarna een fantastisch gekozen aanval van Terpstra waarbij de rest het gat niet dicht rijdt omdat ze bang zijn voor elkaar (Sagan, Degenkolb, van Marcke en Cancellara). NT krijgt 15 seconden en dat is op dat laatste stuk meer dan genoeg.

Prachtige Nederlandse overwinning, maar om het nou memorabel te noemen? Het scheelde een haartje of we hadden afgesprint met een grote groep. Eigenlijk is de paralel met LBL enorm groot..,,, en daarvan roepen we nu dat het zo siaa was (was het ook wel).

AGR? Ik heb nergens gezegd dat ik die fantastisch vond. Het was zoals wel vaker in de AGR saai tot de laatste 5 KM. Wat dat betreft een vervelende paralel met LBL. De Cauberg is veel te dicht bij de finish (of zelfs de finish) waardoor iedereen wacht.

Kortweg, ik vond de RvV het meest vermakelijk, met het meeste gepoker. P-R was leuk omdat NT won (leuke Zoetemelk demarage), maar het koersverloop was niet memorabel. En ja, NT heeft natuurlijk een fantastisch voorjaar en verdient het kopman te worden. Maar in P-R reed hij toch vooral als meesterknecht (niet zo gek met TB in je team).

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 30 apr 2014 19:16

dc schreef:Kom, kom de Zwarten,

Ik heb een met feiten onderbouwd verhaal waarbij het als een paal boven water staat dat juist allrounders rondes winnen. Dat je dan ook moet kunnen klimmen is duidelijk.

Je weet net zo goed als ik dat de klimmers die ik noem niet zomaar een keertje hardrijden op het vlakke, ze eindigen in de rondes die ze wonnen structureel hoog (Pantani Simoni, Garzelli, AC). Dat jij dat beledigend vind is bizar... het is natuurlijk juist een compliment :roll:

En tsja, grote mensen taal? Ik kom met feiten, wil je het nog volwassener? :mrgreen:
Het is een kwestie van definitie, maar daar kunnen we nog uren over doorgaan.
Pantani is een klimmer.
Valverde is een All-rounder
Froome is geen all-rounder, want hij kan niet uit de voeten in het klassieke werk (althans, hij toont het niet)
Contador is een klimmer die meer dan behoorlijk kan tijdrijden (beetje ideale ronderenner, samen met Froome)
Wiggins is een tijdrijder die meer dan behoorlijk kan klimmen, maar hij kan niet beide tegelijk heel goed.
Kwiatkowski is een all-rounder maar minder klimmer dan Valverde, wellicht meer tijdrijder.

enzovoort.
Maar Pantani heeft zich niet omgeschoold tot tijdrijder. De enige reden dat hij goede tijdritten reed, was dat ze aan het einde van een ronde kwamen waarin hij eerste stond, en waarbij hij niet (of niet-gemotiveerde) concurrentie had. In dat geval wint diegene die het best door de bergen is geraakt (of de beste hematocriet heeft).
Ik wil maar zeggen, voor mij is Pantani altijd een pure klimmer geweest die toevallig enkele goede tijdritten heeft gereden. Daarmee is hij nog geen allrounder. Maar dat is ook maar een mening.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 apr 2014 19:24

Contador kon alleen tijdrijden "met hulp". Sinds hij schoner rijdt, presteert hij matig in tijdritten.

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 30 apr 2014 20:00

flymara schreef:Mooi om te zien: back stage Video Orica Greenedge, LBL.
Kijk, dat vind ik nou eens een mooie video. Zo zie je ze niet vaak. :D
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 30 apr 2014 20:58

havana schreef:Contador kon alleen tijdrijden "met hulp". Sinds hij schoner rijdt, presteert hij matig in tijdritten.
http://www.cyclingnews.com/races/vuelta ... -6/results
Hij kan het nog. Zegt niet alles natuurlijk, maar mocht hij niet goed kunnen tijdrijden, dan werd hij hier geen tweede.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2014 08:55

dc schreef:
daniel1975 schreef: Als het FC met een solo zou zijn geweest was het net zo saai als die "spectaculaire, hartkloppping veroorzakende" (maar dodelijk saai en voorspelbare) sprint van Gilbert.
Oh dus je bent het toch wel met me eens dat de finale eigenlijk niet spannend was? Dank je voor het bevestigen van mijn punt dat het enige wat hier de harten laat sneller kloppen... de nationaliteit is ;)
.
Huh??Jij leest echt wat je wilt lezen!!!! Lees mijn verhaal nu nog eens goed en kijk dan of je dezelfde conclusie trekt......
Die oersaaie sprint van Gilbert was tijdens de AGR, voor het geval je dat gemist hebt.
En ik vertel juist dat PR wel boeiend was met 60km echte koers en een superknecht als verrassende winnaar. Je hebt echt NIET goed gelezen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 01 mei 2014 09:23

Weer even on-topic en geen ouwe koeien. Mooie aanval gisteren van Nibali in de afdaling van de laatste beklimming van de Ronde van Romandië. Helaas terug gehaald door de OPQS trein (Lees Tony Martin) om Kwiatkowski te beschermen. Niet altijd de meest verstandige renner maar aanvalslust kun je hem niet ontzeggen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dc
Forum-lid

dc 01 mei 2014 14:55

daniel1975 schreef: Als het FC met een solo zou zijn geweest. was het net zo saai als die "spectaculaire, hartkloppping veroorzakende" (maar dodelijk saai en voorspelbare) sprint van Gilbert.
daniel1975 schreef:
Huh??Jij leest echt wat je wilt lezen!!!! Lees mijn verhaal nu nog eens goed en kijk dan of je dezelfde conclusie trekt......
Sorry, je zegt het zelf:

Als het in plaats van Nikki Terpstra Fabian Cancellara was geweest was het dodelijk saai en voorspelbaar geweest.

Dus alleen omdat het een superknecht was is het niet saai? Ik kan me er niet in vinden. Het koersverloop was gewoonweg niet memorabel.

Betreft de laatste 60km in P-R.... ik ben duidelijk alleen hierin, maar ik vond er geen bal aan. Je wist al van te voren dat zolang Belkin, Sky, Trek en OPQ (gezamenlijk!)er geen zegen aan gaven het niks zou worden. En toen die eindelijk zich ermee gingen bemoeien was het nou niet bepaald vuurwerk.

Het is toch tekenend dat zo'n grote groep de laatste kasseien overleefde? Ik vind het raar dat men geirriteerd is dat in LBL een grote groep de finale rijdt maar dat men hossana roept over P-R terwijl dat op een haar na een massasprint werd.

En de irritatie over de RvV kan ik helemaal niet plaatsen, ik vond dat een snoepje van een finale. Van Avermaet was heroisch!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 mei 2014 15:12

Ehmm....de solos van FC van paar jaar geleden waren wel andere koek dan wat NT nu deed hoor. Als je dat verschil niet ziet.....
Maar goed, jij bent niet te overtuigen en dat is je goed recht. Ieder zijn mening. Maar dan ook niet alle anderen hier willen bekeren dat PR alleen mooi was door de overwinning van NT, want dat is bullshit.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Plaats reactie