Zie ook topic: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=39300
Ervaring met staal
-
stillekracht
- Forum-lid
Ik rij al een jaartje of 25 op Reus. Deze nieuwe dus ook weer. Eigenlijk bouwt hij geen frames meer, maar in mijn geval kon hij gelukkig geen nee zeggen 
-
theodorocampagnolo
- Forum-lid
Edwin01 schreef:Tsja jongen, dat heet vooruitgang en is over het algemeen niet te stuiten.....
Nou, als dit: http://forum.fiets.nl//topic.asp?TID=32362 't resultaat van de vooruitgang is dan kruip ik liever op 'n stalen fietsie
Ja joh....
Theo, ga gerust je gang.... Ik zal je echt niet tegenhouden! Als jij je daar senang bij voelt, prima!
Maar... Feit: De renner met de stalen fiets in het wedstrijdpeloton is zo goed als uitgestorven... En als je er nog al eens één tegenkomt is dat dan ook nog modern (lugloos gelast) staal.
Ik ben zelf in 1980 begonnen met fietsen, mijn eerste vier fietsen waren staal van goeie kwaliteit (Reynolds 531, Columbus SLX, Tange). Ik weet dus prima de vergelijking te maken en voor mij geen staal meer..... Wat mij betreft is het klaar en achterhaald.
Ik zie het maar net als het rijden in een old timer of een klassieke sportauto: een Jaguar E-type of een Triumph Spitfire is ook hartstikke tof, maar om nou te zeggen dat het aan de huidige maatstaven voldoet....
Enne... er hangt uit nostalgische overwegingen nog een krom stalen frame in mijn garage. Slachtoffer van een valpartij in een criterium een jaar of 20 geleden. Dus onverwoestbaar zijn ze ook niet.....
Theodoro Campagnolo schreef:Edwin01 schreef:Tsja jongen, dat heet vooruitgang en is over het algemeen niet te stuiten.....
Nou, als dit: http://forum.fiets.nl//topic.asp?TID=32362 't resultaat van de vooruitgang is dan kruip ik liever op 'n stalen fietsie.
Theo, ga gerust je gang.... Ik zal je echt niet tegenhouden! Als jij je daar senang bij voelt, prima!
Maar... Feit: De renner met de stalen fiets in het wedstrijdpeloton is zo goed als uitgestorven... En als je er nog al eens één tegenkomt is dat dan ook nog modern (lugloos gelast) staal.
Ik ben zelf in 1980 begonnen met fietsen, mijn eerste vier fietsen waren staal van goeie kwaliteit (Reynolds 531, Columbus SLX, Tange). Ik weet dus prima de vergelijking te maken en voor mij geen staal meer..... Wat mij betreft is het klaar en achterhaald.
Ik zie het maar net als het rijden in een old timer of een klassieke sportauto: een Jaguar E-type of een Triumph Spitfire is ook hartstikke tof, maar om nou te zeggen dat het aan de huidige maatstaven voldoet....
Enne... er hangt uit nostalgische overwegingen nog een krom stalen frame in mijn garage. Slachtoffer van een valpartij in een criterium een jaar of 20 geleden. Dus onverwoestbaar zijn ze ook niet.....
-
theodorocampagnolo
- Forum-lid
Edwin01 schreef: een krom stalen frame
Gaan we richten voor je!
Maar je hebt gelijk hoor. Als ik wedstrijden zou rijden zou ik 't ook wel weten. Maar dat doe ik niet en ik denk de meeste deelnemers aan dit forum ook niet.
Voor ons niet profrijders maken die paar honderd gram tot een paar kilo's niet 't verschil dus waarom zou je als aktieve wielersport liefhebber voor duizenden euro's aan professioneel materiaal aanschaffen dat niet eens 1 onschuldig valpartijtje kan doorstaan?
Vooruitgang ken ik ook hoor: Mijn laatste creatie is al heel wat geavanceerder dan de Tour de L'Avenir waar ik destijds de hobbel bij Sasso Marconi probeerde te nemen
Helaas... richten kun je vergeten... De staande achtervork is geknakt...
Enne... op mijn "moderne" materiaal heb ik een aantal valpartijtjes meegemaakt. Schade varieert van niets tot kromme wielen en gekraste shifters, maar geen vergruizelde frames o.i.d.
Enne... op mijn "moderne" materiaal heb ik een aantal valpartijtjes meegemaakt. Schade varieert van niets tot kromme wielen en gekraste shifters, maar geen vergruizelde frames o.i.d.
Voor de mannen van staal nu een leuk filmpje op de homepage van Rapha: www.rapha.cc
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
-
bottecchia
- Forum-lid
Zo te zien kunnen we dit wel een opknappertje noemen...
Leuk hoor. Oud Nederlandsch staal heeft toch wel iets bijzonders.
Leuk hoor. Oud Nederlandsch staal heeft toch wel iets bijzonders.
De Presto is inmiddels volledig gedemonteerd, ben de onderdelen aan het poetsen en wat ontbrekende spullen aan het verzamelen.

En plotseling is er nog een fiets binnen komen waaien, helaas veel te groot voor mij, 62 cm, en van een merk wat ik nooit begrepen heb. Is het nou italiaans?

Lelijk zadel en het stuur staat raar hoog. De lak is echter nog erg goed, het chroom moet even opgepoetst. Banden opgepompt en een rondje mee gereden, eigenlijk niks mis mee, ketting in de olie en kan zo naar een retro ritje.

Aardig detail.

Bijpassende stuurnok

De fiets is ooit geleverd in Belgie, er zitten tube wielen op, verder een mix van betrekkelijk goedkope onderdelen, Victory derailleur, Miche cranckstel, Modolo remmen.
Maar goed, eerst de Presto afmaken.

En plotseling is er nog een fiets binnen komen waaien, helaas veel te groot voor mij, 62 cm, en van een merk wat ik nooit begrepen heb. Is het nou italiaans?

Lelijk zadel en het stuur staat raar hoog. De lak is echter nog erg goed, het chroom moet even opgepoetst. Banden opgepompt en een rondje mee gereden, eigenlijk niks mis mee, ketting in de olie en kan zo naar een retro ritje.

Aardig detail.

Bijpassende stuurnok

De fiets is ooit geleverd in Belgie, er zitten tube wielen op, verder een mix van betrekkelijk goedkope onderdelen, Victory derailleur, Miche cranckstel, Modolo remmen.
Maar goed, eerst de Presto afmaken.