Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen met Aliexpress wielen

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 03 jun 2025 00:12

hugovl schreef: 02 jun 2025 12:29 Hier de 40x30 variant in gebruik met 32mm Conti GP 5000 AS TR.
Ploppen deden ze zeker (met behulp van de vloerpomp notabene) en ook bij verwijderen van de ventielkern blijven ze zitten.

Had helaas last van verstopte ventielkernen toen ik later nog een wilde bijpompen, dat afgelopen weekend opgelost door ze er even uit te halen en schoon te maken.
Banden gaven langs de randen op een gegeven wel wat sealant terug toen ik de druk eruit liet. Maar was minimaal.
Top, Conti's gaan op de lijst. Qua ventielkernen heb ik sowieso een Chinese voorraad. Als schoonmaken niet lukt dan druk ik er een nieuwe van een kwartje in

oystein
Forum-lid

oystein 04 jun 2025 20:03

Ik heb toch de korting van 40 Euro kunnen gebruiken op de CSC wielen via CSC Frankrijk dus heb nu voor 334 Euro een setje besteld met velgen van 45x30.

Dat is echt geen geld want heb al eens 2 Nextie velgen laten komen en zelf met DT350 gespaakt voor mijn mountainbike maar alleen die velgen waren al flink duurder.

Ik heb bewust voor de 30mm breedte gekozen aangezien mijn racefiets een Endurance racer is met af fabriek 28 mm brede banden en ga op de nieuwe wielen met 30 mm rijden, wellicht zelfs 32 en daar zijn deze breedte perfect voor.

De velghoogte twijfelde ik nog maar sinds ik de foto heb gezien op 23 mei van N.eelis in dit topic wist ik dat 45x30 een mooie combinatie is.

N.eelis schreef: 23 mei 2025 13:00 Ali hoepels er in gehangen 😁

Afbeelding
Onder de 40 zoals 35 vind ik optisch te laag en vanaf 50 mm past toch beter bij een hardcore racer en minder bij endurance.

Dit is nog met de huidige standaard wielen .. het zal nog wel een paar weken duren voordat de CSC wielen erin zitten maar dan stuur ik zeker een update :D

Afbeelding

cycleDh
Forum-lid

cycleDh 05 jun 2025 22:20

Ik krijg dood leuk bericht dat de wielen niet op voorraad zijn en dat ze misschien volgende week weer binnenkomen (volgens info bij bestelling had ik ze nu al moeten binnen hebben). Ze kunnen er wel ceramische lagers van maken maar dan moet ik even 30euro bijbetalen.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 05 jun 2025 22:23

cycleDh schreef: 05 jun 2025 22:20 Ik krijg dood leuk bericht dat de wielen niet op voorraad zijn en dat ze misschien volgende week weer binnenkomen (volgens info bij bestelling had ik ze nu al moeten binnen hebben). Ze kunnen er wel ceramische lagers van maken maar dan moet ik even 30euro bijbetalen.
Heb ik ook gehad, ze vroegen eerst of ik om wilde boeken naar een andere set omdat 40x30 niet in Europa zou zijn. Ik heb toen aangegeven dat ik wel wilde wachten. Eén week later alsnog in huis.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 05 jun 2025 22:50

cycleDh schreef: 05 jun 2025 22:20 Ik krijg dood leuk bericht dat de wielen niet op voorraad zijn en dat ze misschien volgende week weer binnenkomen (volgens info bij bestelling had ik ze nu al moeten binnen hebben). Ze kunnen er wel ceramische lagers van maken maar dan moet ik even 30euro bijbetalen.
Ik kreeg niet eens bericht. Verwachte leverdatum werd verwachte verzenddatum en toen haalden ze dat ook niet. Maar gewoon geleverd uiteindelijk.

cycleDh
Forum-lid

cycleDh 06 jun 2025 10:45

Ik heb erop gereageerd en kreeg gelijk terug dat ze toch misschien wel vandaag of maandag binnen zouden komen. Lijkt erop dat ze een upsell proberen te doen naar ceramische lagers. Heb gezegd dat ze die rustig mogen sturen maar dat ik er niets extra voor wil betalen.

oystein
Forum-lid

oystein 06 jun 2025 13:07

In mijn AliExpress order overzicht staat dat de wielen over 2 weken worden verstuurd .. neem aan gerekend vanaf 4 juni.
Of dat suggereert dat het in Frankrijk op voorraad is of niet laat ik even in het midden.

Ik kreeg vanochtend wel al een commercial invoice gestuurd vanuit lightinbike@aliyun.com en op deze invoice stonden NAW gegevens van iemand uit Oostenrijk en een iets lager totaalbedrag van 413,44 .. dus neem aan een iets andere variant.
Op de invoice stond wel CSC Official Store in Changhai - China maar stond wel een Frans BTW nummer bij dus dat suggereert dan wel de Franse CSC store.
Als omschrijving stond alleen "bike wheels" dus daar heb je ook lekker veel aan :(

Ik heb de foute NAW gegevens genoemd in een reply dus wellicht komt er alsnog de correcte factuur.
Of ene Manfred Gloser in Oostenrijk heeft mijn factuur ontvangen ? :lol:

Emil053
Forum-lid

Emil053 11 jun 2025 20:04

N.eelis schreef: 19 mei 2025 10:17 Vrijdag de CSC 45x30 variant tubeless gemaakt icm G-one R 40mm banden. Dit ging echt super eenvoudig, en blijkbaar heb ik het goed gedaan ook want ze zijn nog steeds op dezelfde druk :mrgreen:

Hopelijk volgende week eerste testritje doen 8-)
Ik heb mijn oog ook laten vallen op hetzelfde setje. Zou je misschien kunnen meten hoe breed de banden vallen in deze combinatie? Frame kan maximaal 40mm aan namelijk dus twijfel om de 35mm variant te bestellen van de G-one's.

Alvast bedankt :like:

oystein
Forum-lid

oystein 14 jun 2025 08:48

Vanaf maandag kun je op AliExpress weer gebruik maken van kortingscodes .. nu zelfs 50 Euro korting vanaf 349 Euro.

peteri200
Forum-lid

peteri200 14 jun 2025 09:57

"Krijg" je zo'n code automatisch als je iets gaat bestellen, of moet je daar iets voor doen?

Chefske
Forum-lid

Chefske 14 jun 2025 12:54

Kortingscode staat op de homepagina aangegeven of zelfs op de productpagina, maar je moet 'm zelf nog invullen in het desbetreffende vakje tijdens het bestellen.

Ik zag in de Track&Trace dat GLS afgelopen donderdag heeft geprobeerd om mijn pakket te bezorgen, maar toen was er niemand thuis. Nu voor a.s. woensdagmiddag een bezorgafspraak gemaakt. Ik kon helaas geen parcelshop kiezen om het pakket daar af te halen. Ik vermoed dat dat komt doordat het een groot pakket is, dus nu moet ik verplicht thuisblijven. Achja.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350

christiaan25
Forum-lid

christiaan25 14 jun 2025 13:55

Die van mij (40x30) zijn deze week binnengekomen. Vandaag bijgeleverd tubeless tape erin geplakt, bijbestelde XDR body gemonteerd en met oude banden + binnenbanden weggezet. Helaas 2x een lekke binnenband bij het opleggen van de banden. De velg ziet er netjes afgewerkt uit, dus denk gewoon pech gehad en binnenband mogelijk net iets te zacht opgepompt. Nu wachten op de bestelde nieuwe banden ( tufo thundero) en tubeless ventielen. Daarna ga ik wisselen een ritje maken. Ben benieuwd:).

Plaats reactie