Ik denk dat je in de war bent met de binnenkant van de band. Die worden nog wel eens met een schuursponsje schoongemaakt om sealantresten te verwijderen. Alleen bij hergebruik van de band, uiteraard

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ik deel je mening over tubeless ventielen maar wil nog wel aanvullen dat lucht die langs het ventiel ontsnapt niet noodzakelijk wil zeggen dat de aansluiting tussen tape en ventiel langs binnen lekt. Het kan ergens een lek in de tape zijn waardoor er druk op de velgkamer komt, die er langs het ventiel uitkomt.boswielrenner schreef: ↑06 jul 2023 09:34 Ik heb inderdaad het wiel in de badkuip gecheckt en het is zo goed als zeker de aansluiting van het ventiel op de velg aan de binnen en buitenkant. Ik hoop dat daar in de toekomst verbeteringen voor komen want dat blijft een zwak punt. Eigenlijk zou je een ventiel willen hebben dat zoals bij auto's 100% altijd goed afsluit, maar bij fietsen is dat niet het geval. vorm van de velg en de juiste fitting is bepalend.
Ook die resten laat ik gewoon zitten, want meestal zijn dat klonters waar ooit een lekje heeft gezeten. Ik zie ook niet in waarom die resten nadelig kunnen zijn voor de band bij hergebruik.