Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik kan je redenatie volgen, maar nu alle subsidies schrappen betekent dat de “rijken” er weer goed van hebben geprofiteerd en de middenmoot totaal niet. Die mogen nu het volle pond betalen.
Waarom niet gewoon brandstof-bijtelling 2% omhoog en voor EV 2% eraf. Wedden dat de massa gaat bewegen? Maar dat is te makkelijk zeker…
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik zeg niet dat we er zijn, maar de richting waarin het gaat is mij niet onsympathiek (vreselijk woord in deze context).
Einde aan subsidiëren van vervuilende activiteiten kan niet snel genoeg beginnen (zoals 300 km rijden met de leasebak om €15 euro voordeel te scoren of op het tankpasje van de baas naar die Italiaanse cycli).
Scheefgroei en kloof blijven splijtzwammen, maar met overal tegen/nee tegen te zeggen gaat het hem ook niet worden.
Einde aan subsidiëren van vervuilende activiteiten kan niet snel genoeg beginnen (zoals 300 km rijden met de leasebak om €15 euro voordeel te scoren of op het tankpasje van de baas naar die Italiaanse cycli).
Scheefgroei en kloof blijven splijtzwammen, maar met overal tegen/nee tegen te zeggen gaat het hem ook niet worden.
Niet zijken maar reiden !
-
El Pistolero
- Forum-lid
+1
Leuke sportieve auto kost in Nederland minimaal 30% meer dan in omringende landen door de bpm. Huidige kabinet probeert ons zoveel mogelijke onzin door de strot te duwen omdat ze volgend jaar worden weggestemd.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Als je het echt goed voor hebt voor een betere wereld, dan zou je al die miljarden moeten steken in milieu maatregelen in die landen…. Daar zijn de miljarden beter besteed.Ernie C. schreef: ↑27 apr 2023 15:26 Als iedereen wacht tot India en China wat doen, en daarna nog een keer wachten op Brazilië, Nigeria en noem maar op, dan weten we zeker dat het westen van het land over 100 jaar gezellig bij ons in het oosten woont.
Er is geen tijd om elkaar de zwarte Piet toe te spelen.
Bovendien moet je Nederland zien als deel van Europa. Hoeveel procent draagt de gehele EU bij? Dat de rijke landen binnen de EU het voortouw nemen, lijkt mij vrij normaal.
Ik ben zelf ook liefhebber maar de tijd van grote motoren voor dagelijks vervoer is geweest. Ik hoop dat er voor de hobbyisten nog wat te beleven blijft.
M2 oppervlakte en per inwoner is Nederland wel één van de toplanden qua uitstoot trouwens.
Wij sluiten hier centrales die bijna niets meer uitstoten, terwijl ten oosten van ons nog op bruinkool stoken.
Kan je beter en paar miljard aan bijvoorbeeld Roemenië schenken om daar schone centrales neer te zetten, en het geneuzel achter de komma hier….
- daniel1975
- Forum-lid HC
Denk dat velen daar nu om zouden juichen met de kennis van wat ons nu te wachten staat 
Maar laten we even realistisch zijn: het EU beleid wordt alleen ge/mis-bruikt als het de overheid uit komt. Zie de bizarre situaties rondom kernenergie (NL bouwen, Dld sluiten) en het gebruik van kolen en/of gas.
En dat steekt, zeker als Jetten dan als een blije kleuter verkondigt dat we koploper zijn, bla bla. Maar tegen welke kosten?
Er moet absoluut (!!) iets gedaan worden, en het pakket is op zich nog best netjes qua verdeling. Maar dat “vooroplopen” en de tegenstellingen binnen EU landen kan ik gewoon niet begrijpen en haalt draagvlak weg.
Maar laten we even realistisch zijn: het EU beleid wordt alleen ge/mis-bruikt als het de overheid uit komt. Zie de bizarre situaties rondom kernenergie (NL bouwen, Dld sluiten) en het gebruik van kolen en/of gas.
En dat steekt, zeker als Jetten dan als een blije kleuter verkondigt dat we koploper zijn, bla bla. Maar tegen welke kosten?
Er moet absoluut (!!) iets gedaan worden, en het pakket is op zich nog best netjes qua verdeling. Maar dat “vooroplopen” en de tegenstellingen binnen EU landen kan ik gewoon niet begrijpen en haalt draagvlak weg.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Precies dit. Waarom horen we dat niet meer. Probeer elke euro voor t milieu zo efficient mogelijk in te zetten. Het is een globaal probleem, los t dan ook globaal op. En dan is t prima dat t rijke westen geld besteedt aan schone energie in minder rijke delen van de wereld ipv hypermoderne centrales sluiten en de energiereuzen compensatie voor gederfde inkomsten te betalen.mao schreef: ↑27 apr 2023 17:24 Als je het echt goed voor hebt voor een betere wereld, dan zou je al die miljarden moeten steken in milieu maatregelen in die landen…. Daar zijn de miljarden beter besteed.
Wij sluiten hier centrales die bijna niets meer uitstoten, terwijl ten oosten van ons nog op bruinkool stoken.
Kan je beter en paar miljard aan bijvoorbeeld Roemenië schenken om daar schone centrales neer te zetten, en het geneuzel achter de komma hier….
- daniel1975
- Forum-lid HC
Met metallic wordt het al weer iets lastiger. En dan zit je ook nog met blanke lak. Blanke lak zit soms overigens ook over een uni kleur. Je zou ook spot repair kunnen aanvragen, als je het echt netjes wilt hebben tegen geringe kosten.