Over de wielersport en zijn beoefenaars.

tour 2016

kawouter
Forum-lid

kawouter 18 jul 2016 09:11

Heerlijk om Clement weer afentoe voor de camera te zien. De uitgesprokenheid die hij had toen hij voor de gekke fransen reed is weer terug. In zijn rabo-belkin-blanco (wat was het?) daarna leek hij altijd zijn mening in te moeten slikken.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2016 10:58

@tracing: waarom zou Bauke het niet volhouden? Ook zonder NL bril zie ik een renner die heel alert koerst, geen fouten maakt, makkelijk kan volgen en volgens mij vol motivatie en vertrouwen zit. En ook niet onbelangrijk, een goede ploeg om hem heen zodat hij niet na de eerste verkeerdrempel geisoleerd zit.
Deze Bauke hebben we nog niet vaak zien rijden.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 jul 2016 15:10

Wat mij enorm opvalt is zijn alertheid. Altijd voorin en scherp. Heel anders dan andere jaren waarbij hij regelmatig beetje als slome duikelaar ergens in het groepje rondhing.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 18 jul 2016 15:59

@ Daniel,

Ik weet het natuurlijk ook niet, maar de echte testen moeten nog komen. Ook de echte aanvallen (behalve mont ventoux) moeten nog komen. Ik ben zo bang dat ik straks weer teleurgesteld wordt als hij woensdag of vrijdag nét tekort schiet voor quintana/porte (froome wil ik er niet eens in betrekken). Vandaar dat ik een slag om de arm hou.
Maar dat hij zelffvertrouwen, rust en vorm uitstraalt is zeker!

@chrissiewizzie,

sterke ploeg? volgens mij rijd hij als enige van de toppers (samen met Yates) zonder enige vorm van steun in de echte bergen. Alleen schleck kan een poosje volgen. Verder is het heel erg mager qua prestaties voor mollema van die ploeg (zubeldia gisteren reken ik niet mee).
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 18 jul 2016 16:10

Tracing_NL schreef:Ik ben zo bang dat ik straks weer teleurgesteld wordt als hij woensdag of vrijdag nét tekort schiet voor quintana/porte (froome wil ik er niet eens in betrekken).
Ik denk dat je Ritchie Porte overschat, die zie ik nog niet Mollema de vernieling in rijden. Maar wellicht komt de zware inzinking voor Bauke nog, ik hoop het van niet!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jul 2016 16:27

chrissiewizzie schreef:De sterke p[loeg uit zich inderdaad niet in de bergen voor hem, daar zit hij alleen, maar hij heeft in de lastige vlakke ettappes wel veel steun gehad aan Cancellara. Die kan in z'n eentje meer voor elkaar krijgen voor Bauke dan een hele ploeg als Belkin destijds. Dat is mijn inschatting in ieder geval....
Zolang Sky op deze manier blijft rijden en Mollema niet lost mist hij ook geen beter klimmende ploeggenoten.

Maar wanneer heeft Belkin steken laten vallen op het vlakke in Tour wat de klassementsrenners duur kwam te staan? Juist Belkin was prominent aanwezig in de waaier etappe in 2013 om maar eens wat te noemen. Ook dit jaar hebben de mannen van het vlakke het prima gedaan, Kelderman kwam er alleen zelf voor de rest niet aan te pas, maar hij is geen tijd op het vlakke verloren.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 jul 2016 17:03

Alleen, ze waren dan toch nog met z'n 2'en? Hoeveel ploegen zitten er nog met meer dan 2 man diep in de finale? Dat is Sky, Sky en Sky? Okaj, misschien soms Movistar, maar dan houdt 't ook wel een beetje op.

Het heeft ze destijds ook geen plaatsen gekost, ze zijn niet geflikt, maar waren gewoon bergop en in de tijdrit gewoon niet meer goed genoeg.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 18 jul 2016 18:37

Mollema heeft met Sky een prima ploeg ;) :lol:

Poels is de drijvende factor bergop maar kan ook opgebrand raken. Vandaag op de achtergrond, morgen een rustdag en dan zal hij woensdag echt weer aan de bak moeten.
Mocht Quentana, Valverde, of in mindere mate Porte, demareren dan is er voor zowel Froome als Mollema geen directe paniek noodzakelijk.

Sky zal dan wel gaan rijden maar, dat kan gezien de korte voorsprong van Mollema op Quintana (1 minuut 12 seconden) , wel eens te laat kunnen zijn voor Mollema en dan moet hij echt zijn kop koel houden en niet als een gek er achteraan gaan.

Wat als Poels in een Alpenrit de Sky kar niet kan trekken door een mindere dag?

Sky heeft nog knechten in de bergen als Nieve maar ik verwacht buiten Poels weinig van de rest anders hadden ze wel eerder beter gerouleerd tijdens beklimmingen. Je mat niet één superknecht af als de rest even goed is en vooralsnog was het altijd Poels die de Sky trein trok.
Poels is bergop Froome's laatste 'match to burn'.

Mollema zit in een Sky zetel!!

De ontwikkelingen komende week zijn echt niet te voorspellen al denk ik dat Froome zal consolideren.
Mocht Froome een dip(je) krijgen dan moet Mollema eerst even goed nadenken of hij daar het beslissende verschil kan maken want dan staat hij er echt alleen voor en kan hij alles winnen maar ook alles verliezen.

Wederom heb ik nog niet van Quintana gezien wat maar enigszins wijst op rehabilitatie. Bij Movistar zullen ze na woensdag eens goed moeten nadenken wat te doen. Als Valverde zich beter voelt en Quintana niet beter kan dan moeten ze de kaart Valverde trekken.

Porte had één goede dag op Ventoux, slechte tijdrit en verder kan ik hem niet goed inschatten.

De TdF is nog erg lang met minder dan een week te gaan maar tegen alle verwachting in nu wel erg spannend.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 18 jul 2016 19:18

Tinkov volgend jaar nog sponsor?
Meen ergens gelezen te hebben dat Oleg bij 3 gewonnen etappes nog een jaartje door wilde.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 18 jul 2016 19:20

chrissiewizzie schreef:........... Ze maken hem de pis niet lauw....
Klinkt geweldig, maar hier in Vlaanderen niet gekend, deze uitdrukking. Wat is hiervan de betekenis?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 18 jul 2016 19:21

dat heeft ie gezegd inderdaad, nu maar afwachten of ie zich aan z'n belofte houdt.
http://nos.nl/tour/artikel/2118356-saga ... -tour.html

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 18 jul 2016 19:21

Sagan: 100 tour etappes, 51x top 10. Wow!
Afbeelding

Plaats reactie