Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ervaringen met Aliexpress wielen

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 01 jun 2025 10:47

Bij mijn CSC wielen ploppen de banden (Pro one) er niet lekker op. Bij de ene helemaal geen plop bij de andere minimaal. Beide leken wel op spanning te blijven. Na verwijdering van de ventielkern leken de banden te ontploppen. Vast zaten ze iig niet meer. Toch maar sealant er in gegooid en de banden weer opgepompt. Ook dit keer geen duidelijke plop, maar de banden staan inmiddels een paar dagen in de schuur en zij nog netjes op spanning.

Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben? Ik ga er binnenkort maar gewoon een rondje op fietsen, maar het voelt toch alsof het niet helemaal goed is.

christiaan25
Forum-lid

christiaan25 01 jun 2025 11:44

christiaan25 schreef: 31 mei 2025 21:04
oystein schreef: 31 mei 2025 13:37 Ik heb ook interesse in de CSC wielen en de verkooppagine die ik voor mezelf heb bewaard om alleen nog maar op de “Bestel nu” te hoeven drukken laat nu ook een “kortingsbon” zien van 40 Euro voor bestellingen boven de 369 Euro en geldig van 1 - 5 juni.
De combi zoals ik die overweeg (45 x 30) kost 374,24 dus wordt dan 334,24 wat dan een super goede deal wordt.
https://nl.aliexpress.com/item/1005006281662446.html

Heeft iemand eerder succesvol gebruik gemaakt van zo’n korting ?
Of ben ik degene die dit komende week mag gaan testen ? :mrgreen:
Ik heb de 40x30 al een tijdje in mijn winkelmand zitten. Met gewone lagers met 365 net onder de 369, maar heb ook nog een XDR body nodig waardoor de hele bestelling wel boven de 369 uitkomt. Als dit niet werkt kan ik evt de versie met keramische lagers kiezen. Ben benieuwd of de code morgen werkt, nu i.i.g. nog niet. Als hij het doet ga ik ze ook bestellen.
Gelukt:). Vanochtend besteld incl. de 40 euro korting. Zag net wel dat de XDR body ook uit Frankrijk leverbaar is, maar heb deze uit China besteld. Ben benieuwd hoe ze bevallen, voor deze prijs bijna moeilijk te geloven.

oystein
Forum-lid

oystein 01 jun 2025 20:28

Ik kom er net achter dat de 40 Euro korting niet meer gegeven wordt.
Alleen nog 20 Euro of minder, ik had de 40 korting wel bewaard maar als ik deze alsnog ingeef krijg ik de melding dat het een beperkte hoeveelheid van deze codes is dus wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Je moet blijkbaar meteen toehappen en anders ben je te laat ook al is de kortingsactie geldig tot 5 juni :roll:

christiaan25
Forum-lid

christiaan25 01 jun 2025 21:09

Dan maar hopen dat er per 1 juli weer nieuwe coupons komen en snel toehappen;). Vanochtend werkte de coupon van 40 euro wel bij mij. Ook zonder extra korting nog een hele nette prijs.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2025 22:18

@klaas: echt een harde plop had ik ook niet. Schuift gewoon soepel op zijn plek.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

N.eelis
Forum-lid

N.eelis 02 jun 2025 10:12

klaastuin schreef: 01 jun 2025 10:47 Bij mijn CSC wielen ploppen de banden (Pro one) er niet lekker op. Bij de ene helemaal geen plop bij de andere minimaal. Beide leken wel op spanning te blijven. Na verwijdering van de ventielkern leken de banden te ontploppen. Vast zaten ze iig niet meer. Toch maar sealant er in gegooid en de banden weer opgepompt. Ook dit keer geen duidelijke plop, maar de banden staan inmiddels een paar dagen in de schuur en zij nog netjes op spanning.

Zijn er meer mensen die dit ervaren hebben? Ik ga er binnenkort maar gewoon een rondje op fietsen, maar het voelt toch alsof het niet helemaal goed is.
Ik heb exact dezelfde ervaring met de R Pro one, ploppen was minimaal tot niet. Maar het proces andersom wel ontploppen. Banden blijven prima op druk dus.. :winkthumb:

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 02 jun 2025 11:05

N.eelis schreef: 02 jun 2025 10:12
klaastuin schreef: 01 jun 2025 10:47 Bij mijn CSC wielen ploppen de banden (Pro one) er niet lekker op. Bij de ene helemaal geen plop bij de andere minimaal. Beide leken wel op spanning te blijven. Na verwijdering van de ventielkern leken de banden te ontploppen. Vast zaten ze iig niet meer. Toch maar sealant er in gegooid en de banden weer opgepompt. Ook dit keer geen duidelijke plop, maar de banden staan inmiddels een paar dagen in de schuur en zij nog netjes op spanning.

Ik heb exact dezelfde ervaring met de R Pro one, ploppen was minimaal tot niet. Maar het proces andersom wel ontploppen. Banden blijven prima op druk dus.. :winkthumb:
Bij jou komen de banden ook los van de velg als je alle lucht er uit laat? De banden lijken in ieder geval voldoende op spanning te blijven voor een lange dag op de fiets. Alleen het feit dat ze ontploppen bij drukverlies maakt dat ik me afvraag hoe dat bij lekrijden onderweg gaat. Nou zal dat meestal niet direct een volledig lege band opleveren, maar worst case moet je dan aan de kant van de weg met je minipompje de band weer in het gareel krijgen...

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 02 jun 2025 11:14

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 02 jun 2025 11:23

klaastuin schreef: 02 jun 2025 11:05

Bij jou komen de banden ook los van de velg als je alle lucht er uit laat? De banden lijken in ieder geval voldoende op spanning te blijven voor een lange dag op de fiets. Alleen het feit dat ze ontploppen bij drukverlies maakt dat ik me afvraag hoe dat bij lekrijden onderweg gaat. Nou zal dat meestal niet direct een volledig lege band opleveren, maar worst case moet je dan aan de kant van de weg met je minipompje de band weer in het gareel krijgen...
Wat dus niet zal gebeuren, blijft over een binnenband.

Het is de band/velg combinatie die ervoor zorgt dat de tubeless band eenmaal op zijn plaats ook blijft zitten bij drukverlies. 😉
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

klaastuin
Forum-lid

klaastuin 02 jun 2025 11:56

Orlok schreef: 02 jun 2025 11:23
klaastuin schreef: 02 jun 2025 11:05

Wat dus niet zal gebeuren, blijft over een binnenband.

Het is de band/velg combinatie die ervoor zorgt dat de tubeless band eenmaal op zijn plaats ook blijft zitten bij drukverlies. 😉
Ja, in principe mee eens, maar in dit geval gingen de banden er zo makkelijk op met de vloerpomp dat ik het nog eens ga proberen met de minipomp. Wie weet.
Met nog 1 bar in de band was er iig nog niks aan de hand, dus je hebt het echt over een worst case scenario waarbij je in 1x alle druk kwijt bent. Of je dat dan überhaupt gerepareerd zou krijgen onderweg is dan sowieso de vraag.

Maar als er mensen zijn met ervaring met 32/35mm racebandjes die wel goed ploppen op 25mm interne CSC velgen, dan hoor ik het graag!

hugovl
Forum-lid

hugovl 02 jun 2025 12:29

Hier de 40x30 variant in gebruik met 32mm Conti GP 5000 AS TR.
Ploppen deden ze zeker (met behulp van de vloerpomp notabene) en ook bij verwijderen van de ventielkern blijven ze zitten.

Had helaas last van verstopte ventielkernen toen ik later nog een wilde bijpompen, dat afgelopen weekend opgelost door ze er even uit te halen en schoon te maken.
Banden gaven langs de randen op een gegeven wel wat sealant terug toen ik de druk eruit liet. Maar was minimaal.

Chefske
Forum-lid

Chefske 02 jun 2025 17:12

Zojuist de CSC 40x30 besteld, twee rolletjes tubeless tape in het mandje erbij gedaan zodat het bestelbedrag hoog genoeg was om aan de €40 korting te komen.
Had de code gisteren al ingevoerd, dus misschien lukte het daarom nog. Of misschien is er een maximaal aantal codes dat per dag gebruikt kan worden?
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 R7000 - DT RR511/DT350

Plaats reactie