Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Tour 2010 Topic!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 16 jul 2010 00:29

Ik heb hem ook nog een paar keer bekeken en zie toch ook echt Dean die probeert de deur dicht te doen voor de Columbia mannen. Die kopstoot is wellicht wat te veel van het goede (alhoewel ik het wel mooi vindt maar ik hou ook van een goede Keirin wedstrijd :-)).

En ik geloof niet dat hij daarna Farrar snijdt, je ziet hem kijken maar Farrar zit nog achter hem op dat moment, naar mijn mening kan hij die nooit gezien hebben.

Gewoon een lekkere sprint, ene G. Joling zou zeggen "Ik hou d'r van"
"Try not. Do or do not......there is no try"

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 16 jul 2010 00:54

Wat mij betreft mogen ze het hele team uit de uitslag schrappen als er op deze manier gesprint wordt. Kopstoten uitdelen (I used my skills, zei die idioot) van de lijn afwjken zodat Farrar bijna in de hekken kwam, dat hoort niet. Of hij hem gezien had of niet, hij moet rechtdoor blijven rijden. Farrar kwam snel opzetten, ik weet het nog zo net niet of hij Cavendish niet had kunnen pakken. Een onterecht voordeel dus voor HTC, schrappen die overwinning wat mij betreft, dan leren ze het wel af.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

laulau
Forum-lid

laulau 16 jul 2010 01:05

Daniel1975 schreef:
Laulau schreef:Eerste zinnige woorden die ik Smeets ooit heb horen zeggen, mbt het incident Renshaw: wielrennen is geen voetbal.

Beter luisteren: hij zei er duidelijk bij dat het een quote van Fignon was. (of toch Jalabert...twijfel twijfel)

Daniel, die quote had ik meegekregen echter niet herhaald als zijnde irrelevant, de essentie is de uitspraak zelf. Dat inzicht had ik van jou wel verwacht, maar helaas...

Ergo: beter begrijpend leren lezen (en daarbij twijfel je ook nog eens aan jouw eigen uitspraken).
Cube AMS Comp 2010

Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??

madhill
Forum-lid

madhill 16 jul 2010 01:15

Was een mooie sprint geweest als het op de baan was gebeurd. Renshaw er uit was de enige juiste beslissing. Cav zonder Renshaw wordt niets in Parijs dus Cav kan nu ook wel stoppen. Was wel sensationeel, het enige leuk van de etappe van vandaag. Eerst het gat maken voor Cavendish daarna de deur keihard dicht smijten. Zo zouden ze het meer moeten doen :) Renshaw reed met passie maar ja je kunt ook overdrijven eej.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra

laulau
Forum-lid

laulau 16 jul 2010 01:17

De overwinning van Cavendish komt door deze capriolen behoorlijk in een kwaad daglicht te staan, vooral omdat hij de actie van Renshaw ook nog eens goed probeerde te praten.

Mocht de Tour echt deze kant opgaan heb ik een sport minder om TV voor te kijken.
Cube AMS Comp 2010

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 16 jul 2010 01:27

andromeda schreef:En ik geloof niet dat hij daarna Farrar snijdt, je ziet hem kijken maar Farrar zit nog achter hem op dat moment, naar mijn mening kan hij die nooit gezien hebben.

Op de opnamen uit de lucht zie je duidelijk het spelletje van Renshaw en Cavendish. Cavendish zit achter Renshaw, krijgt ruim baan en wordt gelanceerd. Tot zo ver een mooie actie, maar wanneer Renshaw ziet dat Farrar wil aansluiten dan gooit hij de deur op een hele onsportieve manier dicht. Farrar moet inhouden, en ik vind het een prestatie dat hij toch nog derde wordt.

En die kopstoten van Renshaw, als ik naast hem had gezeten dan had ik hem compleet van de fiets afgeslagen. Respect voor Dean.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 16 jul 2010 01:32

Laulau schreef:
Mocht de Tour echt deze kant opgaan heb ik een sport minder om TV voor te kijken.

pfff
wat mij betreft is dat een beetje overdreven

ik ben het helemaal eens met de jury, moet je streng in zijn, anders krijg je grijze gebieden

maar ja, het is gebeurd, we kunnen er weer met z'n allen over ouweh*ren, schrijven dit topic weer vol met van alles en nog wat

er is niemand gevallen, dus ja, is ook gewoon een stuk entertainment

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 16 jul 2010 01:37

Het is mij duidelijk dat Renshaw zijn lijn moet houden, bewust of onbewust. Over die kopstoten worden we het nooit eens (dat hoeft ook niet gelukkig).

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 16 jul 2010 01:44

Dolphinman schreef:Jalabert heeft dat op de nationale televisie gezegd. Daar was niks van smeets bij..

beter opletten, Smeets heeft duidelijk aangegeven dat het een quote van Jalabert was....
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 16 jul 2010 01:47

andromeda schreef:Ik heb hem ook nog een paar keer bekeken en zie toch ook echt Dean die probeert de deur dicht te doen voor de Columbia mannen. Die kopstoot is wellicht wat te veel van het goede (alhoewel ik het wel mooi vindt maar ik hou ook van een goede Keirin wedstrijd :-)).

En ik geloof niet dat hij daarna Farrar snijdt, je ziet hem kijken maar Farrar zit nog achter hem op dat moment, naar mijn mening kan hij die nooit gezien hebben.

beetje rare redenering van jou: dean gaat maximaal een half metertje opzij ( er is nog meer dan 2 meter plaats voor renshaw) en dat is de deur dicht doen volgens jou, renshaw gaat na een paar kopstoten en na het doorlaten van Cav vervolgens van in het midden van de weg volledig naar links om farrar de pas af te snijden en dat praat je dan wel goed?
Cavendish is al de snelste spurter en als je het dan nog zo vuil wil spelen, ga dan vissen aub.
Cavendish heeft ook al door zijn onsportieve spurt in zwitserland boonen de tour gekost!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

laulau
Forum-lid

laulau 16 jul 2010 01:52

MrT schreef:
Laulau schreef:

pfff
wat mij betreft is dat een beetje overdreven

ik ben het helemaal eens met de jury, moet je streng in zijn, anders krijg je grijze gebieden

maar ja, het is gebeurd, we kunnen er weer met z'n allen over ouweh*ren, schrijven dit topic weer vol met van alles en nog wat

er is niemand gevallen, dus ja, is ook gewoon een stuk entertainment

Ik zit persoonlijk niet te wachten op een "vervoetballing" van het wielrennen, maar goed, dat is mijn mening. Over OH'en, of discussieren, zoals gewone mensen dat noemen, verlenen fora hun bestaansrecht, of was je dat nog niet opgevallen ;-)

Entertainment lijkt mij een overdreven uitspraak, we hebben het toch over sport? De "entertainment" moet komen uit de sport zelf, koersen, sprinten, niet onnodige sensatie acties van Australiers die zich duidelijk in de verkeerde sport wanen.
Cube AMS Comp 2010

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 16 jul 2010 02:08

fiedoo schreef:
andromeda schreef:Ik heb hem ook nog een paar keer bekeken en zie toch ook echt Dean die probeert de deur dicht te doen voor de Columbia mannen. Die kopstoot is wellicht wat te veel van het goede (alhoewel ik het wel mooi vindt maar ik hou ook van een goede Keirin wedstrijd :-)).

beetje rare redenering van jou: dean gaat maximaal een half metertje opzij ( er is nog meer dan 2 meter plaats voor renshaw) en dat is de deur dicht doen volgens jou, renshaw gaat na een paar kopstoten en na het doorlaten van Cav vervolgens van in het midden van de weg volledig naar links om farrar de pas af te snijden en dat praat je dan wel goed?
Cavendish is al de snelste spurter en als je het dan nog zo vuil wil spelen, ga dan vissen aub.
Cavendish heeft ook al door zijn onsportieve spurt in zwitserland boonen de tour gekost!

Goed lezen: Dean probeert de deur dicht te doen maar krijgt de kans niet door Renshaw. in een post daarna nuanceerde ik de actie al van Renshaw tov Farrar. Ik praat overigens helemaal niets goed, ik geef alleen aan dat ik er niet zo'n problemen mee heb.
Jij schijnbaar wel maar je geeft in je laatste zin al aan waarom Cavendish (of elke ploegmaat) het nooit meer goed kan doen bij jou.

Plaats reactie